İthalat ve İhracat İşlemi

Burak Tanyeri

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Nis 2013
Mesajlar
123
Konum
Antalya
selamlar,

yurt dışındaki müşteriye kendi malımızı ihraç edeceğiz.
fakat müşterimiz, bizim ürüne monte edilmek üzere bir yardımcı ürün talebi oldu.

bu ek ürün, tarafımızca yurt dışından ithal edildi, her türlü harcama kendi kasamızdan çıktı.

ve müşterinin isteği bu oluşan masraflar (navlun, sigorta vs.) ile ithal edilen malın fatura bedelini bana tek bir faturada ve ayrıca, yani bizim faturadan hariç olmak üzere yapılan bütün ödemeyi ayrı bir fatura olarak düzenleyin diyor.

bu ek ürünü, bizim mal faturasına ekleyip bir bütün olarak fatura edilecekti fakat müşterinin bu talebi ile iş değişti.
peki, ithalat bedeli ve masrafları kendi mal faturamıza ilave etmeden , fatura etmemizin ne gibi sakıncaları olabilir ?

teşekkür ederim.
 
Herhangi bir sakınca yok. Aldığınız malzeme ve bütün masrafları 159 Hs. ta toplayacaksınız sonra 153 e virmanlayacaksınız. Ordan satışını gerçekleştireceksiniz:
 
şirketimiz ilk defa ihracat yapacak, netleştirmek için soruyorum. bu faturayı kestiğimizde, satılan malın ihracat beyannamesi nerede diye sorulmayacak mı ?
 
1. ve 2. ürün tek beyanname ile gidecek.

fakat müşterinin talebi ile alınan ve bizim ürünün muhteviyatına giren ürüne ait her türlü masraf, mal bedeli ayrıca faturalanmış olacak.
 
2 fatura tek gçb de olur. Ancak buradaki sıkıntı yardımcı ürün asıl ürüne monte edilmişse gçb de ayrı ayrı (2 kalem) gösteremezsiniz. Yinede gümrük müşavirinizle görüşün gideceği ülkenin durumuna göre size yol gösterir.
 
2 fatura tek gçb de olur. Ancak buradaki sıkıntı yardımcı ürün asıl ürüne monte edilmişse gçb de ayrı ayrı (2 kalem) gösteremezsiniz. Yinede gümrük müşavirinizle görüşün gideceği ülkenin durumuna göre size yol gösterir.

Bak ben onu düşünmedim birleşmiş ürün ise 2 fatura olarak kesemezsiniz.
 

Benzer konular

Üst