İthalat Yapan Firmada Form Ba

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan muratk73
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
22 Haz 2006
Mesajlar
2
bir firmamız var 2005 yılında ithalat yapmaya başladık.sorum şu:

ithalat yapan firmada form ba nasıl olacak;yani örnek;

mal bedeli (20.000 E) * 1,50 = 30.000 ytl
masraflar 15,000 ytl
toplam maliyet 45,000 ytl

veya
mal bedeli (15.000 E) * 1,50 = 22.500 YTL
MASRAFLAR 10.000 YTL
TOPLAM MALİYET 32,500 YTL

BU DURUMDA FORM BA NASIL OLACAK BİLGİ VEREN OLURSA ÇOK İYİ OLUR.HERKESE TEŞEKKÜRLER VE KOLAY GELSİN.
 
VUK 362 No'lu Tebliğ'den alıntı
Bir kişi veya kurumdan yapılan katma değer vergisi hariç 30.000 YTL (Yeni Türk Lirası) ve üzerindeki mal ve hizmet alımları, "Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Ba)" ile; bir kişi veya kuruma yapılan katma değer vergisi hariç 30.000 YTL (Yeni Türk Lirası) ve üzerindeki mal ve hizmet satışları ise "Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Bs)" ile bildireceklerdir.
Sorunuzla ilgili yanıtı ararken "bir kişi yada kurumdan yapılan" ve "30.000 YTL sınırını" aşan alımları dikkate almalısınız..
Yani sorunuzdaki "masraf" kalemleri ilgili ithalat faturasına yansıtılmış kalemler ise bu durumda iki örnekte de 30.000 YTL sınırını aşılmış ve bildirilmelidir.
Ancak bu masraflar başka kişi ve kurumlardan yapılmış mal ve hizmet alımları ise bu durumda sadece ilk örneğiniz bildirim kapsamına girmektedir.
 
Siz malın maliyetini dikkate almışsınız, Oysa ki Ba ve Bs formlarında bir mal için yapılan tüm giderler topluca dikkate alınıp beyan edilir denmiyor. Sadece bir firmadan bir yıl içinde yapılan tüm alışların ya da satışların toplamı 30.000.-YTL'yi aşıyorsa o firma forma dahil edilir. Yapılan alış ile ilgili sigorta, nakliye vb. giderler o malın maliyetine yansıtılır, ancak farklı firmalardan alındığı için sınırı aşmıyorsa formda gösterilmez.
 
Üst