fonradar

kantar farkları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan stargof
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
17 Nis 2009
Mesajlar
15
kantarımızda tarttığımız ve ölçülen tonaja göre faturamızı düzenleyip malı müşteriye sevk ediyorum.

müşteri kendi kantarında tartıyor ve 1000 kg eksik bu mal diyor.

bana 1000 kg. lık bir fatura kesiyor.

611 olarak izlemek mi gerekir ?

611 e alsak bile 1000 tonu yine de stoklara da girmemiz gerekmez mi, sonuçta müşterinin tonajını kabul etmiş olduk...

tesekkurler.
 
Ynt: kantar farkları

Sayın stargof;
1000-kg önemli bir farktır.20-25 tonluk bir kamyonla sevkiyat yapılmışsa bile önemli bir farktır.Toplam sevkiyatı bilmek gerekir.Duruma göre mutlaka sevkiyatı yapanın sorgulanması gerekir. Bu ayrı bir mevzu.
611 çalıştırdığında stoklara girmen lazım malı.Halbuki burda bir fireden bahsediyoruz.Mal dökülmüş zayi olmuş veya kantar farkı (miktar çok yüksek) oluşmuş.Eksikliğin sebebi belli olduğu zaman bence durumua göre malın maliyetine yada 689 nolu hesaba işle.
iyi çalışmalar
 
Ynt: kantar farkları

Merhaba,

612 hesabı kullanırsanız sorun kalmaz.

Saygılarımla
 
Ynt: kantar farkları

Sayın Uzman gerçekte ortada indirim veya iade yok.Kantar farkı ,fire ,zaiyat vb eksiklikten bahsediliyor.Karar sayın stargofun.
 
Ynt: kantar farkları

Merhaba,

Burada fire yok, fire başka bir şey

Belki kantarların birisi dijital, belki hassasiyetleri farklı her şey olabilir.


Satış sonrası oluşan ve satış tutarını düşüren bir hareket olduğundan gelir tablosu tekniği açısından brüt satışardan düşürülmesi gereken bir kalemdir.

612 Hesap bu tür durumlar için biçilmiş kaftandır.

Saygılarımla,
 
Ynt: kantar farkları

merhaba,

arkadaslar kiymetli cevaplariniz icin tesekkurler.
daha fazla aciklama yapmam gerekirdi kusura bakmayin aceleden unutmusum.

1000 kg , 1 ton diyelim kisaca,
bazi is kollarinda cok onemli bir miktardir mesela şeker, prinç
fakat kömür, kum gibi sanayi kollarında lafı bile olmaz.

siz tartarsınız 50000 kg dersiniz ki bu iki kamyon maldır ve onemsiz bir miktardir.(bir sevkiyatim 60 kamyon cunku yani 1.500.000 kg gibi bir sey.)
ama musterinin kantari 48500 kg ifade eder malı, hic sorun degildir kabul edersiniz musteri kantarini.

simdi aslına bakarsanız 620 hs. dan düşmen gerekiyor, cünkü bu 1 ton malın maliyeti hesaplarda ama mal iade olmus gibi gostericez yoksa tonaj tutmaz ama boyle bir mal yok da benim stogum da 1000 kg Y malı var diyorsun ama yok ,stokta gorunen sey nasil yerinde bulunmaz ?

O halde stok olaylarına hiç bulaşmadan 612 hs. la kapatsak başımız ağrımamış olur gibi göründü, sizler ne dersiniz?

iyi calismalar dilerim.
 
Ynt: kantar farkları

Merhaba;

Kantarlar arası fark artı/eksi 0.005 (binde 5) dir.

Örnek;
Malın yüklendiği yer olan İstanbul'da kamyonun tonajı 25.000 kg gelir. Malın boşaltılacağı yer olan Adana'da ise, ilk tartım miktarından 125 kg eksik veya fazla gelebilir. Yani Adana'daki tartım'da 25.125 kg da gelebilir, 24.875 kg da gelebilir.

Dolayısıyla, sayın stargof'un toplam sevkiyat'da 1000 kg (1 ton) fark oluşması kamyonların kantarlar arası farkların toplamından kaynaklanmaktadır.

Fakat örneğiniz üzerinden gidersek, 1.500.000 kg * 0,005 = 7.500 kg gibi sonuç ortaya çıkar. Sizin bahsettiğiniz 1.000 kg gibi fark normaldir. Bu durumda müşterinin tartıp ortaya çıkardığı rakama uymanız da bir sakınca yoktur.

Benim üzerinde durduğum konu kantarlar arası farklar. Diğer husus olan yevmiye kayıtlarında arkadaşlar cevabı vermişler

Kolaygelsin
 
Üst