fonradar

Kapıda Ödeme Hizmetiyle Ürün Satışında Ürünün Alıcı Tarafından Alınmaması

Üyelik
18 Ocak 2012
Mesajlar
3
İyi günler

Yeni açtığımız bir e-ticaret firmasında gerek kredi kartı, gerek havale gerekse kargo şirketlerinin kapıda ödeme hizmetiyle ayakkabı satışı yapmaktayız. 365 Gün ürün iade ve değişim garantisi verdiğimiz içinde sıkça değişim ve iade talebi alıyoruz. Müşterilerimizin aldığı ayakkabılar küçük ya da büyük geldiği için değişim isteğinde bulunuyorlar, bizde verdiğimiz garanti sonucunda bu değişimi gerçekleştiriyoruz. Bunun üzerine iki soru sormak istiyorum.

1-) Ürün değişiminde yani ayakkabının bir numara büyüğünü ya da küçüğünü gönderirken müşteriye iade faturası veya gider pusulası kesip gönderdiğimiz yeni ürün için yeniden fatura kesmemiz gerekiyor mu?

2-) Bazı zamanlar da ise faturasını kesip kapıda ödeme hizmetiyle kargoya verdiğimiz ürün, alıcı tarafından satın alınmıyor, herhangi bir tahsilat yapılmıyor ve ürün bize geri geliyor. Bu tür durumlarda ne tür bir prosedür izlemeliyiz bunu sormak istiyorum.

İlginize şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: Kapıda ödeme hizmetiyle ürün satışında ürünün alıcı tarafından alınmaması

Her iki sorunuzun cevabı da 54 Nolu KDV Genel Tebliğinde var.

1-54 Nolu KDV Genel Tebliği bölüm B/1;

"1) Satılan Malın İade Edilip Değiştirilmesi, Ödenen Bedelin İade Edilmesi, Değer Kaybının Bedelden İndirilmesi:

3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 8/2. maddesinin Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında ödenen katma değer vergilerinin iadesi konusunda aşağıdaki şekilde işlem yapılması uygun görülmüştür.

Tüketiciler tarafından malların iade edilip bedellerinin geri verilmesinin istendiği durumlarda, satıcı tarafından ödenen bedellerin katma değer vergisi dahil tutarları tüketiciye iade edilecektir. Satıcılar işlemlerinin düzeltilmesi için iade edilen mal nedeniyle gider makbuzu düzenleyecekler ve tüketiciden iade edilen mala ait fatura ve benzeri belgeyi bu makbuz ekinde geri alacaklardır. Gider makbuzunda iade edilen malın katma değer vergisi satış bedelinden ayrı gösterilecek ve bu miktar indirim konusu yapılmak suretiyle işlem düzeltilecektir.

İade edilen malın yerine aynı veya başka bir malın verildiği durumlarda ise, satıcı tarafından yukarıda sözü edilen işlemlerin yanısıra bu defa verilen yeni mal için fatura ve benzeri belge düzenleneceği tabiidir. Dolayısıyla iade edilen malların yerine verilen yeni malların değerleri dikkate alınarak belge düzenleneceğinden, iade edilen mallar ile yeni verilen mallar arasında değer farkının olup olmaması düzeltme işlemini etkilemeyecektir."


Gördüğünüz üzere yeni gönderdiğiniz ürün üzerinden o ürünün değerini esas alarak fatura düzenlemeniz gerekmektedir.

2-54 Nolu KDV Genel Tebliği bölüm B/3;

"3) Kapıdan Satışlar:

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanununun 8. maddesinde, işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında önceden mutabakat olmaksızın yapılan değeri bir milyon lirayı aşan, tecrübe ve muayene koşullu satışlar kapıdan satış olarak tanımlanmıştır. Bu tür satışlarda tüketiciye yedi günlük tecrübe muayene süresi sonuna kadar malı kabul veya hiç bir gerekçe göstermeden reddetme hakkı tanınmıştır.

3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 2. maddesinde teslim, bir mal üzerindeki tasarruf hakkına malik veya onun adına hareket edenlerce, alıcıya veya adına hareket edenlere devredilmesi şeklinde tanımlanmıştır.

Aynı Kanunun 10/a maddesinde ise, mal teslimi ve hizmet ifası hallerinde vergiyi doğuran olayın, malın teslimi veya hizmetin ifası anında meydana geleceği hükme bağlanmıştır.

Buna göre, kapıdan yapılan satışlarda mallar üzerindeki tasarruf hakkı tecrübe ve muayene sonucu devredileceğinden, bu kapsamdaki satışlara ait katma değer vergisinin, tecrübe ve muayene sonucu tesliminin yapıldığı vergilendirme döneminde beyan edilip ödenmesi gerekmektedir."


Kargo ile gönderdiğiniz ürünün satıcı tarafından satın alınmaması veya 7 gün içerisinde iade edilmesi durumunda her hangi bir işlem yapmanıza gerek yok, yalnız ürün size geri gelince satış faturasını iptal ederek muhasebe ve KDV kayıtlarını buna göre düzeltmeniz gereklidir.
 
Ynt: Kapıda ödeme hizmetiyle ürün satışında ürünün alıcı tarafından alınmaması

Koray Bey ilginiz için teşekkür ederim.

Peki ilk soruma istinaden faturanın açıklama kısmına ayakkabı numarası belirtmeden genel bir açıklama girsem bir sakıncası olur mu? Normalde GH 120 222 43 şeklinde ürün kodu giriyoruz. Kodda yer alan 43 ayakkabı numarasını belirtiyor. İadesini alıp yeni kestiğim ayakkabının ise kodu GH 120 222 42 olacak mesela. Ben açıklama kısmına sadece GH 120 222 yazsam bir mahsuru olur mu? Bu şekilde faturada bir değişiklik olmamış olacak sadece ayakkabıyı değiştirmiş olacağım. Bu durum resmi olarak problem olur mu bize?
 
Ynt: Kapıda ödeme hizmetiyle ürün satışında ürünün alıcı tarafından alınmaması

Faturada tam açıklama prensibini ilke edinin, yeni kestiğiniz faturada hem ürün kodu hem de ayakkabı numarası olsun ki ileride problem yaşamayın.
 
kapıda ödeme

Faturada tam açıklama prensibini ilke edinin, yeni kestiğiniz faturada hem ürün kodu hem de ayakkabı numarası olsun ki ileride problem yaşamayın.

iyi akşamlar hocam ben ...............com dan kapıda ödeme şeklinde kitap satın aldım fakat kitaplarım 7 günü geçmesine rağmen kargoya verilmedi 1 ocakta a.o.f sınavlarım var telefon ve maillere bakan yok bu kitaplar geçte gelse ben bu kitapları hiç bir ücret ödemeden istememe hakkım var mı? teşekkür ederim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Benzer konular

Üst