Herkese merhaba
Sayın üstatlar ;
Şirketimiz X kooperatifi ile 4 adet parsel üzerinde kat karşılığı inşşat sözleşmesi yapıyor.
Sözleşme gereği 1. ve 2. parsellerde yapılacak site firmamıza kalacak, 3. parselde yapılacak site koop.e kalacak, 4. parsel arsası koop tarafından firmamıza devredilecek.
konu ile ilgili veriler :
1- 1.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
2- 2.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
3- 3.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
4- 4. parsel tapu değer : 150.000.-
5- tüm bağımsız bölüm net m'leri 150 m2 üzerindedir
sorum şu :
1- iş bitiminde 3. parselde yapılan site için firmamın tarafından koop.e fatura kesilecekmi? (kesilecek ise örnek rakamlardan yola çıkarak muhasebe kayıt ları nasıl olacak? )
2- 4. parsel arasasının aktiflere alınmasında izlenecek yol ve muhasebe kaydı nasıl olacak? (veya?)
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Sayın üstatlar ;
Şirketimiz X kooperatifi ile 4 adet parsel üzerinde kat karşılığı inşşat sözleşmesi yapıyor.
Sözleşme gereği 1. ve 2. parsellerde yapılacak site firmamıza kalacak, 3. parselde yapılacak site koop.e kalacak, 4. parsel arsası koop tarafından firmamıza devredilecek.
konu ile ilgili veriler :
1- 1.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
2- 2.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
3- 3.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
4- 4. parsel tapu değer : 150.000.-
5- tüm bağımsız bölüm net m'leri 150 m2 üzerindedir
sorum şu :
1- iş bitiminde 3. parselde yapılan site için firmamın tarafından koop.e fatura kesilecekmi? (kesilecek ise örnek rakamlardan yola çıkarak muhasebe kayıt ları nasıl olacak? )
2- 4. parsel arasasının aktiflere alınmasında izlenecek yol ve muhasebe kaydı nasıl olacak? (veya?)
Şimdiden herkese teşekkür ederim.