fonradar

Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ysahin066
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
6 May 2011
Mesajlar
9
Herkese merhaba
Sayın üstatlar ;
Şirketimiz X kooperatifi ile 4 adet parsel üzerinde kat karşılığı inşşat sözleşmesi yapıyor.
Sözleşme gereği 1. ve 2. parsellerde yapılacak site firmamıza kalacak, 3. parselde yapılacak site koop.e kalacak, 4. parsel arsası koop tarafından firmamıza devredilecek.
konu ile ilgili veriler :
1- 1.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
2- 2.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
3- 3.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
4- 4. parsel tapu değer : 150.000.-
5- tüm bağımsız bölüm net m'leri 150 m2 üzerindedir
sorum şu :
1- iş bitiminde 3. parselde yapılan site için firmamın tarafından koop.e fatura kesilecekmi? (kesilecek ise örnek rakamlardan yola çıkarak muhasebe kayıt ları nasıl olacak? )
2- 4. parsel arasasının aktiflere alınmasında izlenecek yol ve muhasebe kaydı nasıl olacak? (veya?)

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

4. parsel arsası koop tarafından firmamıza devredilecek.

Sayın Şahin devredilecek derken 1 ve 2 parsellerden farkı nedir ?

Yer teslim tutanağına istinaden kooperatif size fatura kesmiş midir ? Ya da Kooperatif konut kooperatifi midir ? Yapı ruhsatı alma tarihi 03/07/2009 dan sonra mıdır ?
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

sn kooperatif,
4. parselin 1.2. ve hatta 3. parselden farkı yazımda da belirtiğim gibi. şirketimiz uhtesinde (tasarrufuna) kalacağı idi.
4. parsel deki arsa şirketimize geçecek, firma aktiflerine alınacak.

-yer teslim tutanağına istinaden koop. firmamıza bir fatura tanzim etmemiştir.
-koop. konut yapı kooperatifidir.
-yapı ruhsat raihi 2009 dan sonraki bir tarihtir.
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

konu ile ilgili fikri, yorumu, düşüncesi olan yokmu arkadaşlar.
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

Sn Sahin
ysahin066 ' Alıntı:
sn kooperatif,
-yer teslim tutanağına istinaden koop. firmamıza bir fatura tanzim etmemiştir.
-koop. konut yapı kooperatifidir.
-yapı ruhsat raihi 2009 dan sonraki bir tarihtir.

Öncellikle kooperatifin size teslim anında fatura kesmesi gerekli olduğunu düşünüyoruz

Yapı ruhsatı ilgili tarihten sonra olduğu için genel oranda katma değer vergisine tabidir.

Sonuç itibari ile kat karşılığı inşaat işinde % kaç size % kaç kooperatife gidecektir ?
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

Konu ile ilgili fikri, yorumu, düşüncesi olan yokmu arkadaşlar.
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

Sayın YSahin,

Anladığım kadarı ile cevap vermek gerekir ise;

(1) 1-2-3 ncü parsellerle yapılan anlaşma normal kat karşılığı gibi olup, diğer inşaat firmalarında uygulandığı gibi iş bitiminde 3 ncü parselde oluşacak maliyeti her bir daire birim fiyatı bulunarak kooperatife %18 KDV ile fatura edilmesi gerekmektedir. 1 ve 2 nci parselde bulunan daireler ise stokda bekleyecek ve satıldıkça %18 KDV ile birlikte fatura edilecektir.

(2) 4 ncü parsel ise ayrı bir işlem olup normal alım satım gibi düşünülmeli Sayın Kooperatifin dediği gibi genel KDV oranında size arsa faturası kesilmesi gerekmektedir.

Saygılarımla,
 
Ynt: Kat karşılığı inş. işinde diğer arsanın durumu hk.

ysahin066 ' Alıntı:
Herkese merhaba
Sayın üstatlar ;
Şirketimiz X kooperatifi ile 4 adet parsel üzerinde kat karşılığı inşşat sözleşmesi yapıyor.
Sözleşme gereği 1. ve 2. parsellerde yapılacak site firmamıza kalacak, 3. parselde yapılacak site koop.e kalacak, 4. parsel arsası koop tarafından firmamıza devredilecek.
konu ile ilgili veriler :
1- 1.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
2- 2.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
3- 3.parsel 10 blok (maliyeti= 1.000.000.-)
4- 4. parsel tapu değer : 150.000.-
5- tüm bağımsız bölüm net m'leri 150 m2 üzerindedir
sorum şu :
1- iş bitiminde 3. parselde yapılan site için firmamın tarafından koop.e fatura kesilecekmi? (kesilecek ise örnek rakamlardan yola çıkarak muhasebe kayıt ları nasıl olacak? )
2- 4. parsel arasasının aktiflere alınmasında izlenecek yol ve muhasebe kaydı nasıl olacak? (veya?)

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 
Üst