fonradar

Kira Faturası

Üyelik
20 Tem 2016
Mesajlar
56
Konum
İstanbul
Kolay gelsin arkadaşlar 1 yıllık işyeri kiramızı peşin ödediğimiz için 1 yıllık kira faturası kesildi bize. Normalde dönemsellik gereği ay ay gider yazılması gerekiyo kira ama burda kdv li bir fatura mevcut tek seferde indirim yapıyoruz değil mi?
 
bilanço df ise kdv ft tarihinde indirebilir matrah kısmını yine ay ay gider yazabilirsiniz.
 
Merhaba evet usulsüz iş yapmış olursunuz.DÖnemsellik ilkesine aykırı hareket etmiş olursunuz.
Kdv hariç kısmını dönemsel bazda giderleştireceksiniz,kdv'yi ise tek seferde indirim konusu yapacaksınız.
Kaldı ki işletme defteri bile olsanız ayrı bir tabloda bu dönemsel gideri takip ederek,ilgili dönemler geldikçe kira gideri adı altında giderleştireceksiniz.
Bu arada Allah'tan dua edin işyeri kiranız faturalı.Birde stopajlı olsaydı,bir yıllık kiranın stopajını tek kalemde beyan edip ödeyecektiniz.
 
Merhaba, arkadaşlarım yapmış olduğu yorumlara katılıyorum fakat , firmanın geçici vergi dönemlerinde oluşan vergi matrahının %10 altında kalacak bir tutar bir seferde gider yazılabilir (sadece vergisel açıdan)
 
Merhaba, arkadaşlarım yapmış olduğu yorumlara katılıyorum fakat , firmanın geçici vergi dönemlerinde oluşan vergi matrahının %10 altında kalacak bir tutar bir seferde gider yazılabilir (sadece vergisel açıdan)

Bu öncelikle risk, ikincisi özün önceliği kuralına aykırı ve bahsedilen % 10 kavramındaki temel esasa da aykırı son olarak kasıt unsuru yorumu da başka bir sorun.
 
Kira faturası

Merhaba arkadaşlar! Benim bir sorum var lütfen mazur görün; ofisimi gelir vergisi mükellefinden kiraladım. Kontratta fatura ve KDV'den bahsetmedik; bana kira faturası kesebilir mi? Keserse muhtasar vermeli miyim? Kontratta ayrıca bir düzeltme gerekir mi? ( yani her ay fatura kesilecek falan diye)
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar! Benim bir sorum var lütfen mazur görün; ofisimi gelir vergisi mükellefinden kiraladım. Kontratta fatura ve KDV'den bahsetmedik; bana kira faturası kesebilir mi? Keserse muhtasar vermeli miyim? Kontratta ayrıca bir düzeltme gerekir mi? ( yani her ay fatura kesilecek falan diye)
 
Merhaba

Kdv'mi stopaj mı olması gerektiği konusunda şahsi düşüncem şöyle olur;

Gelir vergisi mükellefinden işyeri kiralamanız durumunda, basitçe şunlara bakmak lazım.

1- Bu işyeri, kiralamayı yapan kişi üzerine kayıtlı mı? Yani mülkiyet (kaba tabirle tapu) bu kişi adına mı? (Bu kişi, belirtilen mülkiyette hissedar da olabilir)
2- Mülkiyet bu kişi adına ise, sahip olduğu işyeri, ticari faaliyetinin aktifinde kayıtlı mı?
3- Bu işyeri, kirlamayı yaptığınız kişi adına kayıtlı değilse,o da bu adresin kiracısı mı? Yani size, bir nevi, alt kiralama ile mi burayı kiralamış?

Bunları netleştiribilirsek, kdv'mi gerekir, stopaj mı gerekir, ancak o şekilde daha sağlıklı yorumlar yapabiliriz.

Ancak yine varsayımlardan hareket ederek şahsi düşüncemi yazayım;

1- İlgili işyeri mülkiyeti, bahsettiğiniz mükellefin adına kayıtlı ise, ancak kendi işletme aktifine kayıtlı değilse, stopaj (muhtasar) kesintisi uygulanacak.
2- Mülkiyet yine bu mükellefin adına ise ve yine kendi işletme aktifine de kayıtlı ise, size kiralama faturası düzenleyecek.
3- Bu kişide o işyerinin kiracılarından biriyse ve size alt kiralama yoluyla kiralama yapmışsa, kiralama faturası düzenleyecek. Ancak bu durumda kendi kira sözleşmesine de bakmak gerekir. mesela "3.şahıslara kiraya veremez" gibi bir hüküm,sözleşmeye yazılmış olabilir.Bu da ileride sizin mağduriyetinize de sebep olabilir.

Yine ayrıca, kira bedeli konusunda kdv'mi stopaj'mı olacağı hususu sözleşmede belirtilmelidir.

Son olarak, Stopaj mükellefiyeti konusunda, siz zaten stopaj (muhtasar) beyanı vereceksiniz fakat kdv'li (faturalı) kiralamalarda beyan içerisine dahil edilen kesintilerde kiralamayla ilgili herhangi bir kesinti bildirmeyeceksiniz varsa diğer kesintileri bildireceksiniz.Konuyu zaten kendi meslek mensubunuz (mali müşaviriniz) biliyordur ve sizi bilgilendirecektir.

Şahsi bilgi ve düşüncem şimdilik bu şekildedir.

Saygılarımla
 

Benzer konular

Üst