Kira Kontratı Hakkında

fatmanur

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Eki 2005
Mesajlar
218
Konum
.
temmuz ayında yeni bir şirket kurduk . önceki şirketimizile aynı adreste .iadari bina önceki şirkete ait .ama yeni kurdugumuz şikete 1 katı verdik . şirketler kendi aralarında matbu kira konratı düzenleseler notere gerek varmı yada neler yapılmalı..

yardımcı olursanız sevinirim
 
Sayın Fatmanur Hn.,


1-Belirttiğiniz şirketlerin kendi aralarında düzenleyecekleri kira sözleşmesinin noterden düzenlenmesine gerek yoktur. Fakat, kira ödemelerinin herhangi bir örtülü kazanç/muvazaa/peçeleme iddialarına önlem olarak bankacılık sisteminin kullanılarak ödenmesi daha sağlıklı olacaktır (Elden fatura mukabili ödenmesinde de herhangi bir mahsur bulunmamaktadır).

2-İlgili kira sözleşmesinin damga vergisini beyan ederek ödeyiniz.

3-Kirayı tahsil eden şirket, kiracı şirkete kira tutarı kadar fatura kesip, yapılan işlem KDVK’nun 1. maddesinde de belirtildiği gibi “ticari faaliyet çerçevesindeki teslim ve hizmetler” KDV’sine tabi bir hizmet olduğundan KDV’sinin de hesaplanması gerekmektedir.

4-Kira bedelini gösterir faturanın, kiracı şirket tarafından gider, kiralayan şirket tarafından ise gelir olarak kaydedilmesi gerekmektedir.

5-Yeni açılan firma için Yoklamaya gelen, yoklama memuruna da bilgi verilirken, binanın bir katını kiralayanın bir şirket olduğu da belirtilmelidir.

6-Yapılan kiralama işlemi GVK'nun 94. maddesi kapsamına girmediğinden, KDV dışında, herhangi bir stopaj vs. hesaplanmayacaktır.
 

Benzer konular

Üst