turkcell

Çözüldü Kısa Çalışma Ödeneği Almak İçin En Az Kaç Gün Çalışmalıyım ?

Üyelik
8 Nis 2020
Mesajlar
1
Konum
İstanbul
Öncelikle merhabalar. Özel sektörde işçi olarak çalışmaktayım. İşyerimiz kısa çalışma ya geçti. Bulunduğum bölümde bazı arkadaşlarımız kendi talepleri ile hiç işe gelmezken bazıları ayın 1-15 i arasında bazıları ayın 15-30 arasında çalışma yapacak, bazıları ise hiç işe gelmeyecek. Bu durumda işe gelen ve gelmeyen arasında nasıl bir durum olacaktır? İşe hiç gelmeyecek olan da kısa çalışma ödeneği alabilecek mi? Kısa çalışma olsa dahi aylık ya da haftalık olarak belirli bir minimum süre çalışmak gerekir mi? Teşekkürler.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,426
Konum
İstanbul
Merhaba
Bilindiği üzere işkur kısa çalışmayı tarif ederken, sitesinden alıntı;
Kısa Çalışma Uygulaması
Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, işyerinde üç ayı aşmamak üzere sigortalılara çalışamadıkları dönem için gelir desteği sağlayan bir uygulamadır.
şeklinde tarif etmiştir.
Haftalık çalışma saatinin normal şartlarda haftada 45 saat olduğu kabul edilmiştir.Bu durumda haftada en az 15 saatlik bir çalışma (1/3) kısa çalışmaya girer.
Yani bir kişi haftada en az 15 saat çalışıyorsa buna kısa çalışma yapıyor diyebiliriz.Bu 45 saate cumartesi günleri de dahildir.
İşyeriniz personellerin çalışma saatlerini belirlesin.Hangi günler çalışıldığından ziyade haftada kaç saat çalışma yapılacağı belirlenmeli ki,buradan aylık çalışılan ve çalışılmayan gün sayısına uaşılabilsin.
Ayrıca 1 güne tekabül eden çalışma saatinin de 7,5 saat olduğunu tekrar hatırlatalım. Fakat işkur çalışılan saati değil, çalışılmayan saatleri istemektedir.çünkü yapılacak ödemeler bu çalışılmayan saatler üzerinden hesaplanacaktır. İşe hiç gelmeyen personelin çalışmayacağı saat haliyle 45 olacaktır,benzer şekilde haftada 15 saat çalışan bir kişinin de çalışmadığı saat 30 olacaktır.İşyeriniz buna göre (gelen,gelmeyen,ya da gelipte az saat çalışan kişilerle ilgili ) bir liste düzenleyip işyeri mali müşavirinize bildirirse, meslektaşımız sizi fazlasıyla bilgilendirecektir.
İyi çalışmalar
 
Üst