fonradar

Çözüldü Kısa Çalışma Ödeneğinde Bir Haftalık Süre Hk

Üyelik
7 May 2007
Mesajlar
90
Konum
trabzon
Merhabalar benim sorum
Zorlayıcı sebeplerle işyerinde kısa çalışma yapılması halinde, ödemeler 4857 sayılı
Kanunun 24 üncü maddesinin (III) numaralı bendinde ve 40 ıncı maddesinde öngörülen
bir haftalık süreden sonra başlar. Bu bir haftalık süre içerisinde ücret ve prim
yükümlülükleri işverene aittir. diyor tebliğ de
istanbul smmmo da yol haritasında da örnek uygulama var bu konuda
örneğin bende özel okul var 16 sında zorunlu olarak kapatıldı. Ben maaş bordrosu yaparken 16 günlük maaş mı yok sa 23 günlük bordro mu yapacağım
bu konuda yardımcı olabilir misiniz.
pek anlayamadım açıkçası
 
Merhaba
Şöyle yapmanızın en uygun olacağını düşünüyorum ki bende benzer genelgeyle kapatılanlar için aynı şekilde yapacağım.
16/03 tarihinde kapalı mıydı yoksa uyarı 15 martta yapılıp 16/03 den itibaren kapatılacak mı dendi.? 16 sında kapalı olduğunu kabul edersek ve KISA ÇALIŞMA SÜRESİNİN ŞİMDİLİK EN FAZLA 3 AY VERİLECEĞİNDEN HAREKET EDERSEK parmak hesabı yaptığımızda sizin başlangıç ve bitiş tarihlerinizin 16/03/2020-13/06/2020 arası olması gerektiğini düşünüyorum. (eğer her ay 30 gün kabul edilecekse artı eksi 1-2 gün oynayabilir) Bu birinci husus.
İkinci hususda bence şudur.
Kısa çalışma formuna kısa çalışmanın başlangıç tarihi olarak 16/03 yazılacak olmasına rağmen (bu durumda 16 gün eksik gün gibi görünüyor) 1 haftalık ücret ve primide işveren karşılayacağı için bildirgeyi 22 gün üzerinden verip eksik günüde 9 gün bildirmeli ve eksik gün kodu olarakta 18- Kısa çalışma yazmanız gerekecektir.
Yani kısa çalışma başlangıç tarihiniz 16/03 olacak,ama aylık bildirge 22 gün çalışır 9 gün eksik bildirilecek.
Dediğim gibi parmak hesabından artı eksi 1 gün hatalı yazmış olabilirim ama bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum.
Mesela aynı şekilde kuaförlerde 21/03 tarih saat 18:00 itibariyle kapandı.21.günü çalışmış kabul ederek onlarda da kısa çalışma başlangıcı 22/03 olmalı ve ben bu firmalara da bildirge aşamasında 1 hafta ilave edeceğim.
 
Son düzenleme:
Tahsin Bey merhaba,

Kısa çalışma ödeneğinde genelge ile kapatılan firmalarda, gösteri merkezi ve yüzme havuzları da vardı. Biz de sezonuk firmayız ama yaz kıs tuttuğumuz personel var. Normalde sezon açılışımız 1 Nisan da oluyor. Biz de bu genelge kapsamında 01.04.2020 - 30.06.2020 arasında tam durdurma olarak müracaat edeceğiz.

Bu müracaatı yaptıktan sonra, 01.04.2020 den itibaren personel gelmeyecek mi tesise, yoksa İŞKUR onay verdikten sonra mı başlayacak kısa çalışma süreleri. Onaylanıncaya kadar personel çalışmaya devam edecek mi?

İşkuru aradık, zor düşüyor ve net cevap veremiyorlar. Aynı soruyu sorduk, onaylanmazsa ne olacak dediler ve yine net cevap vermediler.
 
Tahsin Bey merhaba,

Kısa çalışma ödeneğinde genelge ile kapatılan firmalarda, gösteri merkezi ve yüzme havuzları da vardı. Biz de sezonuk firmayız ama yaz kıs tuttuğumuz personel var. Normalde sezon açılışımız 1 Nisan da oluyor. Biz de bu genelge kapsamında 01.04.2020 - 30.06.2020 arasında tam durdurma olarak müracaat edeceğiz.

Bu müracaatı yaptıktan sonra, 01.04.2020 den itibaren personel gelmeyecek mi tesise, yoksa İŞKUR onay verdikten sonra mı başlayacak kısa çalışma süreleri. Onaylanıncaya kadar personel çalışmaya devam edecek mi?

İşkuru aradık, zor düşüyor ve net cevap veremiyorlar. Aynı soruyu sorduk, onaylanmazsa ne olacak dediler ve yine net cevap vermediler.

Merhaba
Şimdi İşkur'un cevaplayamadığını ben nasıl cevaplayayım diye bir yandan düşünüyorum :) ama şöyle bir mantık güdüyorum.(çünkü örneklerine rastlamak pek mümkün değil)
Kısa Çalışma Ödeneğinde 1 haftalık sürenin işveren tarafından karşılanması gerektiğinde BELKİ DE gerekçe, İşkur'un bu süre zarfında ancak (denetim ve uygunluk görüşü açısından) geri dönüş yapabileceği düşünülmüş olabilir.Yani biz denetleyip görüş verene kadar işçilerin çalışmaya devam etme durumları olabilir.Bu 1 haftalık süreyi de bu yüzden şart koşuyoruz diyebilir yani asıl gerekçeyi bilemiyoruz tabi.
Benim önerim. belgelere 01/04 yazsanızda bildirgeyi 7+23 gün şeklinde verin. Eğer talepte bulunmuşsanız ilk bir haftadan sonra personel gelmemeli diye düşünüyorum.Çünkü olası bir uygunluk denetiminde personeller olduğu taktirde "iş devam ediyor" imajı yaratılmış olacaktır.
Mesela yine buradan bir meslektaşımın verdiği bilgidir.Bir lokanta firmasının talebi reddedilmiş,gerekçe olarakta," paket servis şeklinde ticaret devam ediyor" denmiş.Halbuki paket servis cironun ne kadarına etki yapabilir,bu açıdan değerlendirilmemiş hiç.
Şimdilik böyle cevap verebilirim.
Sağlıklı günler diliyorum.
 
Arkadaşlar ben mali müşavir olarak işyerimi kapattım ve 2 çalışanım için kısa çalışma başvurusunda bulunacağım. İşin durdurulduğuna dair yönetim kurulu kararı isteniyor, ben smmm olarak ne gibi bir belge vermeliyim bunu yerine?
 
İşkur müdürüyle görüştüm ensonunda :)

Eğer genelge kapsamında işyerinizin faaliyeti durdurulmuşsa;

- Ve müşterilerinize herhangi bir şekilde mal satışı, hizmet verme gibi faaliyetlerde bulunulmuyorsa "İşyerinin tamamında Faaliyetlerinin durdurulması" işaretlenecek. Bu seçenekte geri planda yeralan bazı bölümler çalışabilir. Güvenlikçi, teknik servis gibi. Yani işyerinin müşterilere satış faaliyeti gösteren
bölümler değil de, işyerinin korunması amacıyla çalışan departmanlar, kişiler çalışmaya devam edebilir. Tabi işçi listesinde yeralmamak kaydıyla.

- Eğer örneğinizdeki gibi restoran müşterilere kapalı, ama evlere paket servisi yapıyorsa (satışı olduğundan) işyerinin bir bölümünde faaliyetin durdurulması seçilecek.

- Kısa süreli çalışmanın başlandığı tarihten itibaren, eğer faaliyetin durdurulması seçeneklerinden tamamı seçilmişse tüm işçiler (yukarıda bahsettiğim işyerinin korunması amacıyla çalışmaya devam edecek personeller haricinde), kısmi kapatma seçilmişse listedeki işçiler işe gitmeyecek.

Nisan sonuna kadar yetiştirmeye çalışacaklar. Eğer listede yeralan işçi ödeme kapsamında değilse, bu işçiler ne yazık ki ücretsiz olarak gösterilecek bu
süre zarfında (Müdürün yorumu). İşveren ödemek isterse, ücretli izin gösterecek (benim yorumum).
 
Son düzenleme:
İşkur müdürüyle görüştüm ensonunda :)

Eğer genelge kapsamında işyerinizin faaliyeti durdurulmuşsa;

- Ve müşterilerinize herhangi bir şekilde mal satışı, hizmet verme gibi faaliyetlerde bulunulmuyorsa "İşyerinin tamamında Faaliyetlerinin durdurulması" işaretlenecek. Bu seçenekte geri planda yeralan bazı bölümler çalışabilir. Güvenlikçi, teknik servis gibi. Yani işyerinin müşterilere satış faaliyeti gösteren
bölümler değil de, işyerinin korunması amacıyla çalışan departmanlar, kişiler çalışmaya devam edebilir. Tabi işçi listesinde yeralmamak kaydıyla.

- Eğer örneğinizdeki gibi restoran müşterilere kapalı, ama evlere paket servisi yapıyorsa (satışı olduğundan) işyerinin bir bölümünde faaliyetin durdurulması seçilecek.

- Kısa süreli çalışmanın başlandığı tarihten itibaren, eğer faaliyetin durdurulması seçeneklerinden tamamı seçilmişse tüm işçiler (yukarıda bahsettiğim işyerinin korunması amacıyla çalışmaya devam edecek personeller haricinde), kısmi kapatma seçilmişse listedeki işçiler işe gitmeyecek.

Nisan sonuna kadar yetiştirmeye çalışacaklar. Eğer listede yeralan işçi ödeme kapsamında değilse, bu işçiler ne yazık ki ücretsiz olarak gösterilecek bu
süre zarfında (Müdürün yorumu). İşveren ödemek isterse, ücretli izin gösterecek (benim yorumum).


Tam da düşündüğüm gibi..
 
Merhaba,

Benim de kanunlarda okuduğum ve anladığım kadarıyla İş kanunun 40.md bir haftayı aşan zorlayıcı sebeplerden dolayı işin durması durumunda işçiye bir hafta bekleme süresi için hergün yarım ücret ödenir.Bekleme süresi yedi günü aşmış iş durmuşsa işçiye 3,5 günlük maaş ödenir.

1-16/Mart çalışan personele 19,5 gün maaş ödemesi yapılması gerekiyor.Bildirge de ise 16+7 toplamda 23 gün çalışılan gün 8 gün ise eksik gün bildirimi yapılmalı.Eksik gün bildirim kodu ise 18.Eğer personelin o ay raporu var ise maaşı ona göre hesaplanıp ödenmesi eksik gün kodu ise 12.olmalıdır.

Asgari ücretli çalışan personele 19,5 gün maaş ödeyip 23 gün prim bildirildiği zaman da aradaki SGK prim farkını işveren ödemek zorundadır.Asgari ücretin altında rakam bildirilmediği için.

İş Kur' da kısa çalışma ödeneğini 24 Mart' dan hesaplayıp ödeme yapıyor.
 
Merhaba,

Benim de kanunlarda okuduğum ve anladığım kadarıyla İş kanunun 40.md bir haftayı aşan zorlayıcı sebeplerden dolayı işin durması durumunda işçiye bir hafta bekleme süresi için hergün yarım ücret ödenir.Bekleme süresi yedi günü aşmış iş durmuşsa işçiye 3,5 günlük maaş ödenir.

1-16/Mart çalışan personele 19,5 gün maaş ödemesi yapılması gerekiyor.Bildirge de ise 16+7 toplamda 23 gün çalışılan gün 8 gün ise eksik gün bildirimi yapılmalı.Eksik gün bildirim kodu ise 18.Eğer personelin o ay raporu var ise maaşı ona göre hesaplanıp ödenmesi eksik gün kodu ise 12.olmalıdır.

Asgari ücretli çalışan personele 19,5 gün maaş ödeyip 23 gün prim bildirildiği zaman da aradaki SGK prim farkını işveren ödemek zorundadır.Asgari ücretin altında rakam bildirilmediği için.

İş Kur' da kısa çalışma ödeneğini 24 Mart' dan hesaplayıp ödeme yapıyor.

Millet ölüyor..Biz oturduk, yarım günün hesabını yapıyoruz.Vay halimize vay..
 
Nisan ayı için min. 18 gün normal çalışma günü 12 gün İŞKUR günü yapılabiliyor değil mi?
İŞKUR bu 12 günün %60'ını ödeyecek.
 
çalışanın mart 2020 ayında hem raporu var hemde kısmı süreli bu durumda eksik gün kodu gene 18 mi bildiriliyor yoksa birden fazla seçeneği mi
 
İŞKURDAN GELEN YAZI 16.03.2020 tarihli kısa çalışma talebiniz; Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı tarafından yapılan uygunluk tespiti sonucunda kısa çalışma başlama tarihi 23.03.2020 kısa çalışma bitiş tarihi 13.06.2020 olmak üzere, 45 /45 haftalık çalıştırılmayacak saat olarak uygun görülmüştür.
ek2 excel dosyası var orda PRİM BİLGİLERİ KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI TARİHE KADAR OLMAK ÜZERE KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI AYA İLİŞKİN BİLGİLER vvar orda en fazla 23 yazıyoruz 7 günlük nasıl olacak 23 gün yazıp 2.599,65 bildirecem yoksa 23 gün 2.256,30 bildirecem nasıl yapmam gerekiyor 23 ile 13,06 arası 83 gün
 
Selam Arkadaşlar;

İşkurdan e posta ile onay yazısı geldi gelen yazının 8. maddesi aynen şöyle

8. Uygunluk tespiti sonucu işyeri için belirlenen kısa çalışma oranı üzerinde kısa çalışma
yaptırılmaması gerekmektedir. Uygunluk tespiti tamamlandıktan sonra, kısa çalışma
uygulanacak işçi listesinin değiştirilmesine ve/veya işyerinde uygulanan kısa çalışma
süresinin arttırılmasına yönelik talepler, yeni başvuru olarak değerlendirilir.

Sorum şu daha önce gönderdiğimiz listede her çalışana farklı saat yazmıştık. bu saatleri değiştirebiliyormuyuz. benim anladığım bu madde de sanki komple işyerinde çalışanların hepsinin müfettiş onayıyla standart çalışmaları olacak veya olmayacak gibi
Konu hakkında acil bilgiye ihtiyacım var şimdiden teşekkürler.
 
İŞKURDAN GELEN YAZI 16.03.2020 tarihli kısa çalışma talebiniz; Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı tarafından yapılan uygunluk tespiti sonucunda kısa çalışma başlama tarihi 23.03.2020 kısa çalışma bitiş tarihi 13.06.2020 olmak üzere, 45 /45 haftalık çalıştırılmayacak saat olarak uygun görülmüştür.
ek2 excel dosyası var orda PRİM BİLGİLERİ KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI TARİHE KADAR OLMAK ÜZERE KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI AYA İLİŞKİN BİLGİLER vvar orda en fazla 23 yazıyoruz 7 günlük nasıl olacak 23 gün yazıp 2.599,65 bildirecem yoksa 23 gün 2.256,30 bildirecem nasıl yapmam gerekiyor 23 ile 13,06 arası 83 gün

ek2'deki excel tablosunu görmedim bilmiyorum ama mart bildirgesinden bahsediyorsanız bildirge verme aşamasında 23 gün karşılığı 2.256,30 bildirilmeli 8 günde 18 koduyla bildirilmeli.
Tabloyu paylaşırsanız tam olarak ne istediklerini görebiliriz.
 
Selam Arkadaşlar;

İşkurdan e posta ile onay yazısı geldi gelen yazının 8. maddesi aynen şöyle

8. Uygunluk tespiti sonucu işyeri için belirlenen kısa çalışma oranı üzerinde kısa çalışma
yaptırılmaması gerekmektedir. Uygunluk tespiti tamamlandıktan sonra, kısa çalışma
uygulanacak işçi listesinin değiştirilmesine ve/veya işyerinde uygulanan kısa çalışma
süresinin arttırılmasına yönelik talepler, yeni başvuru olarak değerlendirilir.

Sorum şu daha önce gönderdiğimiz listede her çalışana farklı saat yazmıştık. bu saatleri değiştirebiliyormuyuz. benim anladığım bu madde de sanki komple işyerinde çalışanların hepsinin müfettiş onayıyla standart çalışmaları olacak veya olmayacak gibi
Konu hakkında acil bilgiye ihtiyacım var şimdiden teşekkürler.

45 saatten daha uzun saatmi yazmıştınız.Sektörünüzü,sektörünüze ait varsa genelgeyi ve bildirdiğiniz saatleri görebilirsek belki daha net cevaplar verebiliriz.
personeller arasında farklı saatten çalışmalr mümkün olabilir.Ancak bildirge aşamasında bu belirlenen saatler üzerinden gün sayıları doğru hesaplanmalı,hemde en fazla bir kişi için 45 saatlik süre belirlenmeli.Ayrıca haftalık çalışma süresi en az 1/3 oranında az olursa kısa çalışmadan bahsedilebilir.Bu durumda da benim düşüncem 1 kişi için en az 15 saat olarak bildirim yapılmalı,bunun altında yapılmamalı.

Kısa Çalışma Uygulaması
Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, işyerinde üç ayı aşmamak üzere sigortalılara çalışamadıkları dönem için gelir desteği sağlayan bir uygulamadır.

Siz nasıl bildirimde bulundunuz bilmiyorum.
 
45 saatten daha uzun saatmi yazmıştınız.Sektörünüzü,sektörünüze ait varsa genelgeyi ve bildirdiğiniz saatleri görebilirsek belki daha net cevaplar verebiliriz.
personeller arasında farklı saatten çalışmalr mümkün olabilir.Ancak bildirge aşamasında bu belirlenen saatler üzerinden gün sayıları doğru hesaplanmalı,hemde en fazla bir kişi için 45 saatlik süre belirlenmeli.Ayrıca haftalık çalışma süresi en az 1/3 oranında az olursa kısa çalışmadan bahsedilebilir.Bu durumda da benim düşüncem 1 kişi için en az 15 saat olarak bildirim yapılmalı,bunun altında yapılmamalı.

Kısa Çalışma Uygulaması
Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, işyerinde üç ayı aşmamak üzere sigortalılara çalışamadıkları dönem için gelir desteği sağlayan bir uygulamadır.

Siz nasıl bildirimde bulundunuz bilmiyorum.

45 saat seyahat acentası
 
Selam Arkadaşlar;

İşkurdan e posta ile onay yazısı geldi gelen yazının 8. maddesi aynen şöyle

8. Uygunluk tespiti sonucu işyeri için belirlenen kısa çalışma oranı üzerinde kısa çalışma
yaptırılmaması gerekmektedir. Uygunluk tespiti tamamlandıktan sonra, kısa çalışma
uygulanacak işçi listesinin değiştirilmesine ve/veya işyerinde uygulanan kısa çalışma
süresinin arttırılmasına yönelik talepler, yeni başvuru olarak değerlendirilir.

Sorum şu daha önce gönderdiğimiz listede her çalışana farklı saat yazmıştık. bu saatleri değiştirebiliyormuyuz. benim anladığım bu madde de sanki komple işyerinde çalışanların hepsinin müfettiş onayıyla standart çalışmaları olacak veya olmayacak gibi
Konu hakkında acil bilgiye ihtiyacım var şimdiden teşekkürler.

ben,m 8.madde işkur gelen yazı ek2 excel dosyasıyla
8. Kısa çalışma ödeneğinden yararlanan işçilerin çalışma sürelerine ait kayıtların tutulması ve
istenilmesi halinde Kurum yetkilisine ibraz edilmesi gerekmektedir.
 
İŞKURDAN GELEN YAZI 16.03.2020 tarihli kısa çalışma talebiniz; Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanlığı tarafından yapılan uygunluk tespiti sonucunda kısa çalışma başlama tarihi 23.03.2020 kısa çalışma bitiş tarihi 13.06.2020 olmak üzere, 45 /45 haftalık çalıştırılmayacak saat olarak uygun görülmüştür.
ek2 excel dosyası var orda PRİM BİLGİLERİ KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI TARİHE KADAR OLMAK ÜZERE KISA ÇALIŞMANIN BAŞLADIĞI AYA İLİŞKİN BİLGİLER vvar orda en fazla 23 yazıyoruz 7 günlük nasıl olacak 23 gün yazıp 2.599,65 bildirecem yoksa 23 gün 2.256,30 bildirecem nasıl yapmam gerekiyor 23 ile 13,06 arası 83 gün

bence 23 gün normal çalışma+ 7 gün kısa çalışma ödeneği(3,5 gün işçiye yarım maaş ödenecek) = 30 gün bordro yaparak bildirmeniz doğru olacaktır.
"Zorlayıcı sebeplerle işyerinde kısa çalışma yapılması halinde, ödemeler 4857 sayılı Kanunun 24 üncü maddesinin (III) numaralı bendinde ve 40 ıncı maddesinde öngörülen bir haftalık süreden sonra başlar. Bu bir haftalık süre içerisinde ücret ve prim yükümlülükleri işverene aittir."
 
Üst