İyi günler
Otobüs terminalinde komisyonculuk yapan bir mükelleifimiz var.Bu şirkete ait otobüs yok dediğm gibi sadece komisyonculuk yapıyor.Firmaya tüm yolcu listesini fatura ediyor örn:100 tl.....sonra firma da bizim şirkete fatura kesiyor.aradaki fark bizim şirketin komisyon geliri oluyor.Bu durumda muhasebe kayıtları ne şekilde yapılmalıdır?sadece ardaki 20 tl lik komisyon mu işlenmeli ya da ,ilk önce 100 tl gelir sonra 80 tl gider ve aradaki fark otomatik olarak komisyon geliri oluduğunu düşünerek mi hareket edilmeli?
Otobüs terminalinde komisyonculuk yapan bir mükelleifimiz var.Bu şirkete ait otobüs yok dediğm gibi sadece komisyonculuk yapıyor.Firmaya tüm yolcu listesini fatura ediyor örn:100 tl.....sonra firma da bizim şirkete fatura kesiyor.aradaki fark bizim şirketin komisyon geliri oluyor.Bu durumda muhasebe kayıtları ne şekilde yapılmalıdır?sadece ardaki 20 tl lik komisyon mu işlenmeli ya da ,ilk önce 100 tl gelir sonra 80 tl gider ve aradaki fark otomatik olarak komisyon geliri oluduğunu düşünerek mi hareket edilmeli?