Kredi Kartı İle Satış Yapılırken Dikkat Edilecek Unsurlar

muhendisce.net

Üyeliği Durduruldu
Üyeliği Durduruldu
Üyelik
21 May 2013
Mesajlar
11
Konum
kocaeli
Kredi Kartı İle Satış Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar

Arkadaşlar herkese hayırlı günler dilerim.

Şahıs firmam genelde kredi kartı ile satış yapmakta.

-Kimi zaman açık fatura(veresiye) ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda tahsilat makbuzu vb. ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

-Kimi zaman kredi kartı ile peşin satış yapıyoruz. Bu durumlarda faturaya post slipinden başka herhangi bir evrak(tahsilat makbuzu vb.) iliştirmemiz gerekiyor mu?

-Ve post ile satış yapıldığı başka durumlarda ne gibi detaylara dikkat etmemiz gerekli evrak(fatura vb.) düzenlerken


Şimdiden benimle ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
Hayırlı Günler
Samet Şahin
 
Son düzenleme:
1- Kimi zaman açık fatura(veresiye) ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda tahsilat makbuzu vb. ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını kredi kartı ile tahsil ediyorsanız her zaman tahsilat makbuzu mutlaka düzenlemeniz tahsilat makbuzunda borçlunun ticari bilgileri,... nolu...tarihli faturanın tahsili diye belirtilmeli teslim eden,teslim alan tarafından karşılıklı imzalanması gerekmektedir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını 3.kişiye ait yani borçlu haricindeki bir kişiye ait kredi kartından tahsilatını gerçekleştirecekseniz aranızda yazılı sözleşme bir nevi mail order düzenleyerek 3.kişi ilgili belgeye .....nolu firmanın düzenlemiş olduğunu .... nolu fatura...nolu tarihli.....tutarlı fatura tutarının xxxx*xxxx nolu kredi kartımdan çekim yapılarak ilgili tahsil işleminin gerçekleştirilmesini diye ad-soyad imza kimlik fotokopisini almanız yukarıda belirttiğim şekilde düzenlediğiniz faturada bulunan borçlu ticari bilgilerine göre tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir.

2-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Burada normal fatura derken ne anlatmak istediğinizi gerçekten anlayamadım.

3-Kimi zaman kredi kartı ile peşin satış yapıyoruz. Bu durumlarda faturaya post slipinden başka herhangi bir evrak(tahsilat makbuzu vb.) iliştirmemiz gerekiyor mu?
Kredi kartı ile yapmış olduğunuz satışın faturasını aynı gün düzenlemeniz gerekir. Yukarıda belirttiğim şekilde tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir. Faturayı başka bir ticari unvana düzenleyecekseniz ve ödemeyi 3.kişi yapmış ise yukarıda belirttiğim şekilde kredi kartı ile ödeme yapan kişiye sözleşme ve/vey amail order doldurtmanız gerekir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsili kredi kartı ile tahsil edilmiş ise faturanın bir köşesine fatura düzenlenme proğramcınızdan destek alarak 'kredi kartı' ibaresini eklettirebilirsiniz.

İyi Günler.
 
1- Kimi zaman açık fatura(veresiye) ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda tahsilat makbuzu vb. ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını kredi kartı ile tahsil ediyorsanız her zaman tahsilat makbuzu mutlaka düzenlemeniz tahsilat makbuzunda borçlunun ticari bilgileri,... nolu...tarihli faturanın tahsili diye belirtilmeli teslim eden,teslim alan tarafından karşılıklı imzalanması gerekmektedir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını 3.kişiye ait yani borçlu haricindeki bir kişiye ait kredi kartından tahsilatını gerçekleştirecekseniz aranızda yazılı sözleşme bir nevi mail order düzenleyerek 3.kişi ilgili belgeye .....nolu firmanın düzenlemiş olduğunu .... nolu fatura...nolu tarihli.....tutarlı fatura tutarının xxxx*xxxx nolu kredi kartımdan çekim yapılarak ilgili tahsil işleminin gerçekleştirilmesini diye ad-soyad imza kimlik fotokopisini almanız yukarıda belirttiğim şekilde düzenlediğiniz faturada bulunan borçlu ticari bilgilerine göre tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir.

2-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Burada normal fatura derken ne anlatmak istediğinizi gerçekten anlayamadım.

3-Kimi zaman kredi kartı ile peşin satış yapıyoruz. Bu durumlarda faturaya post slipinden başka herhangi bir evrak(tahsilat makbuzu vb.) iliştirmemiz gerekiyor mu?
Kredi kartı ile yapmış olduğunuz satışın faturasını aynı gün düzenlemeniz gerekir. Yukarıda belirttiğim şekilde tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir. Faturayı başka bir ticari unvana düzenleyecekseniz ve ödemeyi 3.kişi yapmış ise yukarıda belirttiğim şekilde kredi kartı ile ödeme yapan kişiye sözleşme ve/vey amail order doldurtmanız gerekir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsili kredi kartı ile tahsil edilmiş ise faturanın bir köşesine fatura düzenlenme proğramcınızdan destek alarak 'kredi kartı' ibaresini eklettirebilirsiniz.

İyi Günler.

Cevaplarınız için teşekkür ederim.
2-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Bu sorumu şu şekilde açayım;
Çok samimi olduğumuz müşterilere veresiye mal veriyoruz ve faturasını kesiyoruz. Fatura tarihinden sonraki bir tarihte müşteri ödemeyi kredi kartı ile yapıyor. Bu durumlarda nasıl bir yol izlememiz gerekli. Ödemesi sonradan yapılacak ürüne faturasını ödemeyi almadan kesiyoruz ödemesini almış gibi.
Örnekle açıklarsam; 20.05.2013 tarihinde mal satmışım ve faturasını açık kesmemişim. Müşteri ödemeyi kredi kartı ile 22.05.2013 de yapıyor. Böyle bir durumda 20.05.2013 de kesilmiş fatura ile 22.05.2013 te kredi kartı ile yapılan ödemeyi nasıl ilişkilendirebiliriz.
 
1- Kimi zaman açık fatura(veresiye) ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda tahsilat makbuzu vb. ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını kredi kartı ile tahsil ediyorsanız her zaman tahsilat makbuzu mutlaka düzenlemeniz tahsilat makbuzunda borçlunun ticari bilgileri,... nolu...tarihli faturanın tahsili diye belirtilmeli teslim eden,teslim alan tarafından karşılıklı imzalanması gerekmektedir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını 3.kişiye ait yani borçlu haricindeki bir kişiye ait kredi kartından tahsilatını gerçekleştirecekseniz aranızda yazılı sözleşme bir nevi mail order düzenleyerek 3.kişi ilgili belgeye .....nolu firmanın düzenlemiş olduğunu .... nolu fatura...nolu tarihli.....tutarlı fatura tutarının xxxx*xxxx nolu kredi kartımdan çekim yapılarak ilgili tahsil işleminin gerçekleştirilmesini diye ad-soyad imza kimlik fotokopisini almanız yukarıda belirttiğim şekilde düzenlediğiniz faturada bulunan borçlu ticari bilgilerine göre tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir.

2-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Burada normal fatura derken ne anlatmak istediğinizi gerçekten anlayamadım.

3-Kimi zaman kredi kartı ile peşin satış yapıyoruz. Bu durumlarda faturaya post slipinden başka herhangi bir evrak(tahsilat makbuzu vb.) iliştirmemiz gerekiyor mu?
Kredi kartı ile yapmış olduğunuz satışın faturasını aynı gün düzenlemeniz gerekir. Yukarıda belirttiğim şekilde tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir. Faturayı başka bir ticari unvana düzenleyecekseniz ve ödemeyi 3.kişi yapmış ise yukarıda belirttiğim şekilde kredi kartı ile ödeme yapan kişiye sözleşme ve/vey amail order doldurtmanız gerekir.

Düzenlediğiniz faturanın tahsili kredi kartı ile tahsil edilmiş ise faturanın bir köşesine fatura düzenlenme proğramcınızdan destek alarak 'kredi kartı' ibaresini eklettirebilirsiniz.

İyi Günler.

Düzenlediğiniz faturanın tahsilatını 3.kişiye ait yani borçlu haricindeki bir kişiye ait kredi kartından tahsilatını gerçekleştirecekseniz aranızda yazılı sözleşme bir nevi mail order düzenleyerek 3.kişi ilgili belgeye .....nolu firmanın düzenlemiş olduğunu .... nolu fatura...nolu tarihli.....tutarlı fatura tutarının xxxx*xxxx nolu kredi kartımdan çekim yapılarak ilgili tahsil işleminin gerçekleştirilmesini diye ad-soyad imza kimlik fotokopisini almanız yukarıda belirttiğim şekilde düzenlediğiniz faturada bulunan borçlu ticari bilgilerine göre tahsilat makbuzu düzenlemeniz gerekir.

Yukarıda tahsilatın borçlunun kredi kartıyla değilde 3.kişinin kredi kartıyla ödenmesi durumunda bir sözleşme düzenlemeniz gerekiyor yazmışsınız. Anlamadığım kısım sözleşmeyi borçlu ile yapacağız değil mi? Yani 3.kişiye ulaşmamız mümkün olmuyor.
 
Hayır,sözleşmeyi 3.kişi ile yapmanız yani kredi kartı sahibi ile yapmanız gerekir aksine bir sözleşme yapmadığınızda ileride kart sahibi ödemeyi geri isteyebilir hukuki kanallardan üzerine faturanızın tahsili gerçekleştiremeyeceğiniz durum ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Borçlu kişiye ulaşırsınız 3.kişinin sözleşmeyi doldurmasını rica edersiniz ortak bir yerde buluşup hazırlarsınız. Yalnız sözleşmeyi borçluyu verip 3.kişi doldurması için gönderirseniz yerine başkasıda imzalayabileceğini unutmayınız.

İyi Günler.
 
Hayır,sözleşmeyi 3.kişi ile yapmanız yani kredi kartı sahibi ile yapmanız gerekir aksine bir sözleşme yapmadığınızda ileride kart sahibi ödemeyi geri isteyebilir hukuki kanallardan üzerine faturanızın tahsili gerçekleştiremeyeceğiniz durum ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Borçlu kişiye ulaşırsınız 3.kişinin sözleşmeyi doldurmasını rica edersiniz ortak bir yerde buluşup hazırlarsınız. Yalnız sözleşmeyi borçluyu verip 3.kişi doldurması için gönderirseniz yerine başkasıda imzalayabileceğini unutmayınız.

İyi Günler.

Cevaplarınız için teşekkür ederim.
2-Kimi zaman normal fatura kesimi ile satış yaptıktan belli mühlet sonra kredi kartı ile tahsilatı gerçekleştiriyoruz. Bu durumda ne gibi evraklar düzenlememiz gerekli.

Bu sorumu şu şekilde açayım;
Çok samimi olduğumuz müşterilere veresiye mal veriyoruz ve faturasını kesiyoruz. Fatura tarihinden sonraki bir tarihte müşteri ödemeyi kredi kartı ile yapıyor. Bu durumlarda nasıl bir yol izlememiz gerekli. Ödemesi sonradan yapılacak ürüne faturasını ödemeyi almadan kesiyoruz ödemesini almış gibi.
Örnekle açıklarsam; 20.05.2013 tarihinde mal satmışım ve faturasını açık kesmemişim. Müşteri ödemeyi kredi kartı ile 22.05.2013 de yapıyor. Böyle bir durumda 20.05.2013 de kesilmiş fatura ile 22.05.2013 te kredi kartı ile yapılan ödemeyi nasıl ilişkilendirebiliriz.

şu soruyuda sormuştum yukarıda göremediniz sanırım, sizi de çok yordum farkındayım. Allah(c.c.) razı olsun yardımlarınızdan ötürü
 
Estağfurullah elimden geldiğince bilgimiz dahilinde yardımcı olmaya çalışıyorum Allah herkesten razı olsun.

Sorunuzun cevabı aslında çok basit faturayı düzenleyiniz ilgili faturayı 120 hesaba borç olarak kaydediniz kredi kartı ile tahsilini gerçekleştirdiğinizde kredi kartından çekilen tutarı yine aynı 120 hesaba alacak kaydediniz bu şekilde hesabı kapatmış olursunuz bir sıkıntı olmaz.

Aslında açık-kapalı fatura terimleri ile ilgili daha önce konuşmuştuk forumda VUK böyle bir uygulama geçmediği için bir sıkıntı oluşturmaz

Yalnız Sayın koraykaraya, açık kapalı fatura ile ilgili bir düzeltme yapmıştı buradan kendisine saygılarımı gönderiyorum.

'Ticari örf ve adet ise TTK md.1/2'ye göre ticari hüküm bulunmayan hallerde ticari işlerde ilk sırada uygulanacak hukuk normudur. Yani kısaca açık-kapalı fatura uygulamasının dolaylı da olsa gayet ciddi bir yasal dayanağı vardır, hukuki yaptırımı da vardır.'

İyi Günler.
 
Estağfurullah elimden geldiğince bilgimiz dahilinde yardımcı olmaya çalışıyorum Allah herkesten razı olsun.

Sorunuzun cevabı aslında çok basit faturayı düzenleyiniz ilgili faturayı 120 hesaba borç olarak kaydediniz kredi kartı ile tahsilini gerçekleştirdiğinizde kredi kartından çekilen tutarı yine aynı 120 hesaba alacak kaydediniz bu şekilde hesabı kapatmış olursunuz bir sıkıntı olmaz.

Aslında açık-kapalı fatura terimleri ile ilgili daha önce konuşmuştuk forumda VUK böyle bir uygulama geçmediği için bir sıkıntı oluşturmaz

Yalnız Sayın koraykaraya, açık kapalı fatura ile ilgili bir düzeltme yapmıştı buradan kendisine saygılarımı gönderiyorum.

'Ticari örf ve adet ise TTK md.1/2'ye göre ticari hüküm bulunmayan hallerde ticari işlerde ilk sırada uygulanacak hukuk normudur. Yani kısaca açık-kapalı fatura uygulamasının dolaylı da olsa gayet ciddi bir yasal dayanağı vardır, hukuki yaptırımı da vardır.'

İyi Günler.
Yani faturayı normal olarak (kapalı olarak) düzenliyorum ve veriyorum müşteriye. 120 hesaba borç olarak kaydetme işlemini anlayamadım. O nasıl oluyor?
 
Kusura bakmayınız bir soru sormak istiyorum yanlış anlamayınız.

Meslek mensubumusunuz ?

İyi Günler.
 
Bu nasıl bir soru. 120 hesabını bilmeyen kişiye meslek mensubumusunuz diye soru mu olur. Mevzuata dair bir konu olsa e hadi sor diycem.
 
Sayın AYSE,

Cevabınızda ne ima etmeye çalıştınız anlamadım sanırım bana karşı yazmış olduğunuz bir cevaptı o zaman size bir sorum olacak bu soruyu sormam sizi çok mu rahatsız etti.
 
Hayır değilim, firmam var ve sorularıma cevap arıyorum.

Sayın muhendisce,

İlk sorunuzda,


Şahıs firmam genelde kredi kartı ile satış yapmakta.

, Bende meslek mensubu olduğunuzu mükellefinizin gerçek kişi olduğunu düşündüm bu nedenle bu soruyu sormak istedim.

O zaman 8 no lu mesajımı sözleşmeli çalıştığınız meslek mensubu ile ortak ilerleyiniz burada bizler her zaman cevap veririz fakat daha sağlıklı olması için meslek mensubunuzdan her zaman destek almanız yönünde olacaktır.

İyi Günler.
 
Sayın muhendisce,

Tartışılacak bir durum yok ben sizin sorularınıza olması gereken şekilde cevap verdim ve en son meslek mensubu olup/olmadığınızı öğrenme istedim sanırım sayın AYSE sorumdan farklı anlamlar çıkartmış.

Sayın muhendisce,

Yardımcı olabildiysem sevindim sizden rica işlemlerinizi lütfen bağlı olduğunuz Meslek Mensubunuzla birlikte ilerlemeniz yönünde olacaktır.

İyi Günler.
 
Muhasebecimizle pek sağlıklı dialog kuramadığımız için buradan cevap almak istedim. ...
Nacizane bir tavsiye; eğer çalışmakta olduğunuz SMMM ile sağlıklı dialog kuramıyorsanız bir an önce iyi bir dialog içinde olabileceğiniz başka bir meslek mensubu ile anlaşın. Zira gerek vergi gerek sgk mevzuatı çok nazik ayrıntılar içermektedir ve yapılacak küçük bir hata bile yüksek cezalar ile karşılaşmaya neden olabilmektedir.
 
Muhasebecimizle pek sağlıklı dialog kuramadığımız için buradan cevap almak istedim. Teşekkür ederim çok çok. Çok yardımcı oldunuz


Sayın muhendisce,

Mali Müşaviriniz ile sağlıklı diyalog kuramıyor olmanızın nedeni samimi olduğunuzu belirttiğiniz müşterilerinize düzenlediğiniz satış faturalarının bu şekilde düzenlenilmemesi gerektiğini söylediği için olabilir mi ?

İyi Günler.
 
Üst