fonradar

Kullanılmayan Faturaların İptali Hk.?

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,317
Konum
İstanbul
Firmalardan birinin eski ünvan ve adresi olan geçmiş yıllardan kalan kullanmadığı boş faturaları vardı.Bunları iptal ettirmek istedik, ancak vergi dairesi vekalet ile bunu yapamayacaklarını şirket yetkililerini istediklerini söylemişler.


Öncelikle öğrenmek istediğim şeylerden ilki, vergi dairesinin vekalet ile yapılabilecek ve yapılamayacak işler şeklinde bir iş listesimi vardır.? Varsa bilen biri varmıdır.?

İkincisi ise diyelimki, Koç holdingin faturalarını iptal edecekler, bunun için v.d.' ne Mustafa Koç' u mu getirecekler v.dairesine yada üst düzey müdürlerini.? Bu nasıl bir mantık anlayamadım.?





Teşekkürler.
Kolay gelsin.
 
Ynt: Kullanılmayan faturaların iptali hk.?

Şirket yetkilileri istenebilir, istenmeyebilir. Memurdan memura değişir, kimisi vekaleten iptal eder kimisi etmez.

Bundan sonrası için;

İlgili vergi dairelerine başvurarak fiş, fatura, irsaliye, gider pusulası, vesair belge tasdik ve basım izinleri almaya, matbaalarda ve noterliklerde belge bastırmaya, tasdik etmeye, kayıt ve suretler çıkarttırmaya, yazılı sözlü beyan ve izahatlarda bulunmaya, geri almaya, değiştirmeye, iptal etmeye

şeklinde ibarelerin, yeni vekaletnamelerinizde olmasına dikkat edebilirsiniz.

İyi günler.
 
merhabalar,
adres ve vergi dairesi değişikliğinden dolayı kullanılmayan 40 tane kadar boş faturamız var. Bunlara tek tek iptal yazıp vergi dairesinde bildirmeden yeni fatura bastırabilir miyim? ve yeni bastırdığım fatura sıra no 1 den mi başlamalı yoksa kaldığı yerden devam mı etmeli?
 
merhabalar,
adres ve vergi dairesi değişikliğinden dolayı kullanılmayan 40 tane kadar boş faturamız var. Bunlara tek tek iptal yazıp vergi dairesinde bildirmeden yeni fatura bastırabilir miyim? ve yeni bastırdığım fatura sıra no 1 den mi başlamalı yoksa kaldığı yerden devam mı etmeli?

Selamlar
Şimdi teamülde,boş fatura iptal edilmez.Yani bomboş bir faturayı iptal etmek,her türlü görüşe açıktır.genelde tarih,ünvan,adres vs.gibi bilgiler yazılır ve en azından "yanlış yazdık" bahanesiyle iptal edilir.bahsettiğiniz 40 adet faturada zaten bunu yapmak mümkün görünmüyor.Birkaç ihtimal var.
* Vergi dairesine getirip tutanakla imha etmek. - ki bu da zor görünüyor.40 adet fatura için vergi dairesi tutanak düzenler mi,bu uğraşa girer mi,tartışılır.
* O faturaları usulüne uygun paketleyip,"değişiklik sebebiyle kullanılmayan faturalar" yazarak arşivlemek.
* Veya üzerilerine yeni kaşe basılarak,yeniden kullanmaktır. - ki bence daha mantıklı..

Gelelim yeni faturalardaki numara olayına;Bu konuda aslında serbestlik var.Şöyle ki;
* Eğer matbaadan bastıracaksanız,zaten matbaa kendi kaldığı seri ve sıra numarasından devam edecektir.Buna müdahale edebileceğinizi pek sanmıyorum.
* Şayet noterden tasdik edecekseniz,burda da iki seçenekönerebilirim;
1- Önceki faturalar da noter onaylı ise,kaldığınız numaradan devam edebilirsiniz.Örneğin önceki faturalar 100'de bitmişse 101 den devam edebilirsiniz.Ben genelde kalan numaradan devam ederim.Takip açısından daha sağlıklı oluyor.
2- Önceki faturalar matbaa onaylı,yeni faturalar noter onaylı olacak ise,haliyle 1 numaradan başlanacaktır.

Şimdilik bu şekilde yorum yapabilirim.
Saygılar
 
önceki faturalar noter onaylı ama yenisini maliye anlaşmalı bir matbaa da bastıracağız. yani 1 den başlatırlar sanırım:)

eski bilgilerin yer aldığı kaşeyi basmışlar kullanılmayan faturalara da. yeni bilgilerimiz diye bi kaşe düzenleyip faturaya onu da bassam. bi sorun kalmaz sanırım değil mi?
 
önceki faturalar noter onaylı ama yenisini maliye anlaşmalı bir matbaa da bastıracağız. yani 1 den başlatırlar sanırım:)

eski bilgilerin yer aldığı kaşeyi basmışlar kullanılmayan faturalara da. yeni bilgilerimiz diye bi kaşe düzenleyip faturaya onu da bassam. bi sorun kalmaz sanırım değil mi?

Matbaa 1'den başlamaz :) Hangi numarada kalmışsa ondan başlayacaktır.Büyük ihtimalle 6 haneli bir sayı olacaktır.Bu numara 150000 de olabilir.
Hayır hiç bir sorun kalmaz.Kaşe nin üzerine YENİ ADRES diye yazmanız bu kullanmanız yeterlidir.Şayet çok fatura olsaydı sticker yaptırın diycektim ama 40 fatura için değmez.
Mesela ben kendime 10 cilt makbuz bastırmıştım.Daha birinci cildi bitmeden adres değiştirmiştiim.Sticker yapıştırıp kullanıyorum.Bitene kadar da böyle devam edecek. :)
 
Kullanılmayacak faturalar ya vd iptal ettirilmeli yada çalınma durumunda kullanılmasın amacı ile tek tek çift çizgi arasına büyükçe iptal yazarak iptal edip saklanabilir.
Matbaaya bastırılacak faturalarda matbaa o yıl en son herhangi bir mükellefe bastığı seri sıra nosunu takip edecek şekilde sizin ft seri sıra vererek basar. Örn; başka mükellefe en son b-2000 b-2500 şeklinde bastı ise sizin ft b-2501... şeklinde olur.
Noter durumunda ise her yıl a-1 başlayacak şekilde tasdik eder. Örn; 2015 öncesi tasdik ettirdiğiniz ft 2016 bitti ve yenisini tasdik ettirecekseniz a-1 başlar. 2016 daha önce a-1 a-50 olarak tasdik ettirdi iseniz yenisi a-51... şeklinde olmalı.
 
Kullanılmayacak faturalar ya vd iptal ettirilmeli yada çalınma durumunda kullanılmasın amacı ile tek tek çift çizgi arasına büyükçe iptal yazarak iptal edip saklanabilir.
Matbaaya bastırılacak faturalarda matbaa o yıl en son herhangi bir mükellefe bastığı seri sıra nosunu takip edecek şekilde sizin ft seri sıra vererek basar. Örn; başka mükellefe en son b-2000 b-2500 şeklinde bastı ise sizin ft b-2501... şeklinde olur.
Noter durumunda ise her yıl a-1 başlayacak şekilde tasdik eder. Örn; 2015 öncesi tasdik ettirdiğiniz ft 2016 bitti ve yenisini tasdik ettirecekseniz a-1 başlar. 2016 daha önce a-1 a-50 olarak tasdik ettirdi iseniz yenisi a-51... şeklinde olmalı.

teşekkürlerr:)
 
Üst