bilge.deniz
Katkı Sunan Üye
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç açılış yapmadığım için birkaç sorum olacak. Yardımcı olursanız sevinirim.
Merkezi farklı bir şehirde olan ve şuan şube olarak görünen bir gıda işletmesi franchising olarak alınacaktır. Karşı firma 31.12 de şube kapanışı yapacaklar. Biz ise 1.Ocak tarihinde faaliyete başlayacağız.
1- Vergi dairesine; Kira sözleşmesi fotokopisi , kimlik , noterden imza beyanı ve işe başlama bildirimi ile başvuracağız. Kira sözleşmesinin damga vergisi ödenecek. Başvuru tarihim ne olmalı? Örneğin 24-25 Aralık uygun mu, yoklama memuru ne zaman geliyor?
2- Şuan çalışan 9 eleman var. Bunların çıkışlarını da 31.12.de yapacaklar. Sigorta işyeri açılışı ve işletme sahibi bağkur işlemleri için en erken hangi tarihte başvurabiliriz? 1.Ocak mı?
3- Şuan kullanılan bir yazarkasa var. Ve francasing olduğu için isim hakkı ve içindeki tüm demirbaşlar satın alınmış olacak. Aynı yazarkasayı bizim 1.Ocakta kullanabilmemiz için ne yapılması gerekiyor?
4- Meslek odasına mı tic. odasına mı kaydolmak gerekir? İkisinin avantajı dezavantajı nedir?
Lokantacılar odasında ustalık belgesi arıyorlar. Malesef bizim ustaların belgesi yok şuan. Odadaki görevli, dışarıdan belgesi olan biriyle sözleşme yapılabileceğini söyledi? Bu nedir?
Tic.odasına başvuruda ne aranıyor?
5- Belediyeye ruhsat işlemleri için başvurulacak..
6- Bankadan pos cihazı almamız gerekiyor. Ve bunun için vergi levhası, oda faaliyet belgesi gibi belgeler istiyor banka. Biz 1.Ocaktan itibaren kredi kartıyla satış yapabilmemiz lazım. Vergi levhasını ve oda faaliyet belgesini en erken 1 ocakta mı alabiliriz. Ya da banka yeni firma olduğundan dolayı yoklama kağıdı ile iş yapar mı dersiniz?
7- Firma şuan aylık olarak 40.000 tl civarında cirosu olan ve 7-8 personelin çalışacağı bir işletme olacak. Gerçek kişi olarak kurulacak. ilk yılda işletme defteri olarak başlamak daha kolay olur değil mi? Sonraki yılda mecburen bilançoya geçilecek zaten. Başlangıçta bilanço esasına göre defter tutmak gerekir mi?
8- Hazır donmuş döner gelecek ana firmadan bize. Bunun kdv oranı % 1 midir? Dönerin satışı %8 kdv de çıkacak gibi görünüyor sürekli..
Sorular fazla ve ayrıntılı oldu kusura bakmayın arkadaşlar ama işleyen bir firma olduğu için 1 ocakta fiş kesemiyoruz veya bugün kredi kartlı satış yapamıyoruz demek doğru olmaz diye düşünüyorum. (Yazar kasa işi yetişmezse parekende satış fişi onaylatabiliriz değil mi?) cevaplandırırsanız sevinirim. Ayrıca açılışta dikkat edilmesi gereken başka noktalar varsa hatırlatırsanız sevinirim.
Saygılar
Merkezi farklı bir şehirde olan ve şuan şube olarak görünen bir gıda işletmesi franchising olarak alınacaktır. Karşı firma 31.12 de şube kapanışı yapacaklar. Biz ise 1.Ocak tarihinde faaliyete başlayacağız.
1- Vergi dairesine; Kira sözleşmesi fotokopisi , kimlik , noterden imza beyanı ve işe başlama bildirimi ile başvuracağız. Kira sözleşmesinin damga vergisi ödenecek. Başvuru tarihim ne olmalı? Örneğin 24-25 Aralık uygun mu, yoklama memuru ne zaman geliyor?
2- Şuan çalışan 9 eleman var. Bunların çıkışlarını da 31.12.de yapacaklar. Sigorta işyeri açılışı ve işletme sahibi bağkur işlemleri için en erken hangi tarihte başvurabiliriz? 1.Ocak mı?
3- Şuan kullanılan bir yazarkasa var. Ve francasing olduğu için isim hakkı ve içindeki tüm demirbaşlar satın alınmış olacak. Aynı yazarkasayı bizim 1.Ocakta kullanabilmemiz için ne yapılması gerekiyor?
4- Meslek odasına mı tic. odasına mı kaydolmak gerekir? İkisinin avantajı dezavantajı nedir?
Lokantacılar odasında ustalık belgesi arıyorlar. Malesef bizim ustaların belgesi yok şuan. Odadaki görevli, dışarıdan belgesi olan biriyle sözleşme yapılabileceğini söyledi? Bu nedir?
Tic.odasına başvuruda ne aranıyor?
5- Belediyeye ruhsat işlemleri için başvurulacak..
6- Bankadan pos cihazı almamız gerekiyor. Ve bunun için vergi levhası, oda faaliyet belgesi gibi belgeler istiyor banka. Biz 1.Ocaktan itibaren kredi kartıyla satış yapabilmemiz lazım. Vergi levhasını ve oda faaliyet belgesini en erken 1 ocakta mı alabiliriz. Ya da banka yeni firma olduğundan dolayı yoklama kağıdı ile iş yapar mı dersiniz?
7- Firma şuan aylık olarak 40.000 tl civarında cirosu olan ve 7-8 personelin çalışacağı bir işletme olacak. Gerçek kişi olarak kurulacak. ilk yılda işletme defteri olarak başlamak daha kolay olur değil mi? Sonraki yılda mecburen bilançoya geçilecek zaten. Başlangıçta bilanço esasına göre defter tutmak gerekir mi?
8- Hazır donmuş döner gelecek ana firmadan bize. Bunun kdv oranı % 1 midir? Dönerin satışı %8 kdv de çıkacak gibi görünüyor sürekli..
Sorular fazla ve ayrıntılı oldu kusura bakmayın arkadaşlar ama işleyen bir firma olduğu için 1 ocakta fiş kesemiyoruz veya bugün kredi kartlı satış yapamıyoruz demek doğru olmaz diye düşünüyorum. (Yazar kasa işi yetişmezse parekende satış fişi onaylatabiliriz değil mi?) cevaplandırırsanız sevinirim. Ayrıca açılışta dikkat edilmesi gereken başka noktalar varsa hatırlatırsanız sevinirim.
Saygılar