resim

Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

Üyelik
13 Eyl 2006
Mesajlar
77
merkez işyerimiz istanbul.Adapazarındada bir şubemiz var. Adapazarındaki şubeye mal alışlarımızda firma fatura adresine merkez adrasinin irsaliyeyede şube adresinin yazılması gerekir deyip bu şekilde düzenlemişler.kural böylemi. Yoksa mal nereye alınıyorsa faturanında irsaliyeninde aynı adrese düzenlenmesi gerekmezmi? saygılarımla
 
Üyelik
28 May 2007
Mesajlar
47
Konum
iZMİR
Ynt: Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

Sayın Mustafaay aslında bence çok önemli bir konuya temas etmişsiniz.Burada faturanın merkeze veya şubeye kesilmesi mali açıdan çok önemli bir konu değil. Ancak sevk irsaliyesinin malın gittiği adrese düzenlenmesi hem mali hem de "eğer işyerleri sigortalı ise" sigorta kanunu açısından çok önemli.Çünkü sigorta şirketleri herhangi bir yangın,hırsızlık v.s.
durumlarında işyerine giren malların resmi belgelerini istiyorlar ki bu belgelerde bildiğiniz gibi fatura ve sevk irsaliyeleridir.Bu nedenle mallar nerede satışa sunulmuş ise illaki sevk irsaliyesi o adres için düzenlenmelidir.Saygılarımla hayırlı işler dilerim.
 
Üyelik
28 May 2007
Mesajlar
47
Konum
iZMİR
Ynt: Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

Bu arada unuttğum bir konuya değinmek istiyorum.Bazı meslekdaşlar sevk irsaliyesi malın yoldaki hareketleri içindir deyip mal hareketini kaybedip nihai adresine ulaştığında sevk irsaliyelerini yok etmektedirler.Ancak bu örnekte sevk irsaliyesi en az fatura kadar önemli olup malın satılana kadar elde tutulması önemlidir. Saygılarımla hayırlı işler
 
Üyelik
11 May 2007
Mesajlar
98
Ynt: Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

sayın sdty katılıyor bişey eklemek istiyorum
inceleme esnasında söz konusu malın fiili olarak
gelip gelmediği tespiti için ve teslim alan teslim eden
bölümlerine önem verilmektedir.
rast gele
 
Üyelik
20 Mar 2007
Mesajlar
380
Konum
kocaeli
Ynt: Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

Vergi Usul Kanununda düzenlenen belgeler: Fatura, sevk irsaliyesi, ..... Vergi Usul Kanunu gereği düzenlenmesi zorunlu olan tüm belgelerin saklama süresi ..kadardır.
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: Merkez ve Şube Alış Faturası Düzenlemesi

(Bu arada unuttğum bir konuya değinmek istiyorum.Bazı meslekdaşlar sevk irsaliyesi malın yoldaki hareketleri içindir deyip mal hareketini kaybedip nihai adresine ulaştığında sevk irsaliyelerini yok etmektedirler.)


Bunu yapan belgeli bir meslektaşımız olamaz. VUK hükümleri gayet net ve açıktır.İnceleme sırasında bütün irsaliyeler ile faturalar karşılaştırılmaktadır.İptal edilen birkaç irsaliye olabilir. Bunlarında üzerine iptal nedeni açıkça yazılarak 5 yıl süre ile saklanması gerekir.
 
Üst