fonradar

Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

stajyeradayi

Katkı Sunan Üye
Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
849
Konum
Türkiye
Değerli üstadlarım ve bu işin içinde olan değerli arkadaşlar. Sizlerden eğer uygun görürseniz müşteri memnuniyeti için neler yaptığınızı veya neler yapılabileceğinizi paylaşmanızı istiyorum. Hepimize fikir verebilir. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

öncelikle böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim. Bu mesleğin içinden ve bu mesleğin dışında başka bir işlede uğraşan biri olrak şunu söylemek istiyorum,çoğu mali müşavir kendini müşterisinin yerine koymuyor veya müşterisi onun ne iş yaptığını anlamıyor aydar bir işyerine uğrayan,faturalaı v.b evrakları alıp bide muhasebe ücreti alan biri;bu adam ne iş yapar? bu paraya hak edicek ne yaptı? yaptığı işin bana faydası ne? gibi sorular hep aklından geçer sonrada ödemek istemez v.s hele işleri vasat giden için sokağa atılmış bir paradır. Burada sorun bence tamamen meslek mensubundadır müşteri odaklı çalışmaz,ben bilmem kaç sene okudum,ben şu kadar staj yaptım belge aldım büro açtım işini yaptığım herkez bana para ödemek zorunda der (hakkıda) ama hiç mükellefinin halini düşünmez yaptığı işi ona göstermez. piyasadaki çoğu Serbest MUhasebeci Mali Müşavir ünvanı olan meslek mensubu bu ünvanın yanlızca Serbest MUhasebecilik kısmını yerine getiriyor. Müşteriyi memnunmu edeceksin (ben hem müşterim dükkanım var,hemde aday mali müşavirim Allah kısmet ederse)

öncelikle olarak yukarıda saydığım müşterinin kafasındaki soru işeretlerini yok etmeye çalışacaksın
çayını içeceksin.
Fazla vergi çıkınca alay eder gibi söylemeyceksin,müşterini sıkan bir ücretse sende sıkıntılı görüneceksin. (böylece seni yanında hisseder ve kendini güvende hisseder ve asla o müşterini kaybetmezsin)
Müşteriye işini sorken yapmacık değil ilgili olarak soracaksın ör:müşterinin müşterisini soracaksın problem yaşadığı,ne yaptınız falan işi hallettinizmi? gibi
Kendinize güveniniz olacak asla bilmiyorum demiyeceksiniz,bilmediğiniz konu ise o an için yuvarlak konuşup daha sonra araştırıp doğrusunu öğreniceksin ve daha niceleri sabaha kadar sayarım. Ama burada Asıl kilit konu kendinizi Müşterinizin yerine koyun,bide o pencereden bakın nasıl görünüyorsunuz kendinizi gercekten objektif görürüseniz olay bitmiştir zaten.

Saygılarımla..
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

1economist ' Alıntı:
öncelikle böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim. Bu mesleğin içinden ve bu mesleğin dışında başka bir işlede uğraşan biri olrak şunu söylemek istiyorum,çoğu mali müşavir kendini müşterisinin yerine koymuyor veya müşterisi onun ne iş yaptığını anlamıyor aydar bir işyerine uğrayan,faturalaı v.b evrakları alıp bide muhasebe ücreti alan biri;bu adam ne iş yapar? bu paraya hak edicek ne yaptı? yaptığı işin bana faydası ne? gibi sorular hep aklından geçer sonrada ödemek istemez v.s hele işleri vasat giden için sokağa atılmış bir paradır. Burada sorun bence tamamen meslek mensubundadır müşteri odaklı çalışmaz,ben bilmem kaç sene okudum,ben şu kadar staj yaptım belge aldım büro açtım işini yaptığım herkez bana para ödemek zorunda der (hakkıda) ama hiç mükellefinin halini düşünmez yaptığı işi ona göstermez. piyasadaki çoğu Serbest MUhasebeci Mali Müşavir ünvanı olan meslek mensubu bu ünvanın yanlızca Serbest MUhasebecilik kısmını yerine getiriyor. Müşteriyi memnunmu edeceksin (ben hem müşterim dükkanım var,hemde aday mali müşavirim Allah kısmet ederse)

öncelikle olarak yukarıda saydığım müşterinin kafasındaki soru işeretlerini yok etmeye çalışacaksın
çayını içeceksin.
Fazla vergi çıkınca alay eder gibi söylemeyceksin,müşterini sıkan bir ücretse sende sıkıntılı görüneceksin. (böylece seni yanında hisseder ve kendini güvende hisseder ve asla o müşterini kaybetmezsin)
Müşteriye işini sorken yapmacık değil ilgili olarak soracaksın ör:müşterinin müşterisini soracaksın problem yaşadığı,ne yaptınız falan işi hallettinizmi? gibi
Kendinize güveniniz olacak asla bilmiyorum demiyeceksiniz,bilmediğiniz konu ise o an için yuvarlak konuşup daha sonra araştırıp doğrusunu öğreniceksin ve daha niceleri sabaha kadar sayarım. Ama burada Asıl kilit konu kendinizi Müşterinizin yerine koyun,bide o pencereden bakın nasıl görünüyorsunuz kendinizi gercekten objektif görürüseniz olay bitmiştir zaten.

Saygılarımla..

ekonomist kardeşim düşüncelerinden dolayı tebrik ederim.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Sayın ekonomist gerçekten yazdıklarınız çok güzel. İsterimki İnşallah herkes böyle fikirlerini paylaşır. Rekabet artık her ortamda, kendisini değiştirmeyen geliştirmeyen yok olup gidecek diye düşünüyorum. Herkes paylaşımda bulunursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler...
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

1economist ' Alıntı:
öncelikle böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim. Bu mesleğin içinden ve bu mesleğin dışında başka bir işlede uğraşan biri olrak şunu söylemek istiyorum,çoğu mali müşavir kendini müşterisinin yerine koymuyor veya müşterisi onun ne iş yaptığını anlamıyor aydar bir işyerine uğrayan,faturalaı v.b evrakları alıp bide muhasebe ücreti alan biri;bu adam ne iş yapar? bu paraya hak edicek ne yaptı? yaptığı işin bana faydası ne? gibi sorular hep aklından geçer sonrada ödemek istemez v.s hele işleri vasat giden için sokağa atılmış bir paradır. Burada sorun bence tamamen meslek mensubundadır müşteri odaklı çalışmaz,ben bilmem kaç sene okudum,ben şu kadar staj yaptım belge aldım büro açtım işini yaptığım herkez bana para ödemek zorunda der (hakkıda) ama hiç mükellefinin halini düşünmez yaptığı işi ona göstermez. piyasadaki çoğu Serbest MUhasebeci Mali Müşavir ünvanı olan meslek mensubu bu ünvanın yanlızca Serbest MUhasebecilik kısmını yerine getiriyor. Müşteriyi memnunmu edeceksin (ben hem müşterim dükkanım var,hemde aday mali müşavirim Allah kısmet ederse)

öncelikle olarak yukarıda saydığım müşterinin kafasındaki soru işeretlerini yok etmeye çalışacaksın
çayını içeceksin.
Fazla vergi çıkınca alay eder gibi söylemeyceksin,müşterini sıkan bir ücretse sende sıkıntılı görüneceksin. (böylece seni yanında hisseder ve kendini güvende hisseder ve asla o müşterini kaybetmezsin)
Müşteriye işini sorken yapmacık değil ilgili olarak soracaksın ör:müşterinin müşterisini soracaksın problem yaşadığı,ne yaptınız falan işi hallettinizmi? gibi
Kendinize güveniniz olacak asla bilmiyorum demiyeceksiniz,bilmediğiniz konu ise o an için yuvarlak konuşup daha sonra araştırıp doğrusunu öğreniceksin ve daha niceleri sabaha kadar sayarım. Ama burada Asıl kilit konu kendinizi Müşterinizin yerine koyun,bide o pencereden bakın nasıl görünüyorsunuz kendinizi gercekten objektif görürüseniz olay bitmiştir zaten.

Saygılarımla..

güzel söylemişsiniz de bu söylediklerinizi ve daha fazlasını ofisini yeni açmış meslek mensupları yapıyordur zaten. Fakat işler rayına girip müşteriler çoğaldıkça ve iş yoğunluğu arttıkça bu ilgi azalıyor. Önemli olan bu işin devamlılığını sağlamak.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

evet champell çok doğru ilk aşamada müşteri az iken hizmet iyi oluyor artınca bu ilgi azalıyor birde müşteri iyice oturunca muhasebecide yıpranmış oluyor heralde.. amaaaan ne uğraşcam diyor zaten bu sene zamda yapmadık vs. :)
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Öncelikle Harika ve bir o kadarda faydalı bir başlık, soru için tebrik ediyorum açıkçası.

Doğru müşterilere karşı ilgi ilk günkü gibi kalmıyor.Ancak şunu da söylemek gerekirki ilgi alakayı herkes gösteriyor bir zaman için.
Ancak herkesin yapmadığını yapmak lazım.
Örnek, internet sitesi yapılabilir, yeni çıkan bilgiler, kanunlar vs. oradan bilgi verilebilir, bilgilendirme amaçlı smsler atılabilir müşterilere.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

hanmiroğlu ' Alıntı:
_Bu mesleğin içinden ve bu mesleğin dışında başka bir işlede uğraşan biri olrak şunu söylemek istiyorum,-

BAĞDAŞMAYAN İŞLEMLER
Madde 23- Kanunda belirtilen meslek ve meslek onuru ile bağdaşmayacak işler, aday meslek mensupları için de geçerlidir. Ayrıca, aday meslek mensupları, yanında staj yaptıkları kişilerin dışındaki meslek mensupları nam ve hesabına çalışamazlar, kendi nam ve hesaplarına da meslek mensuplarının yapabilecekleri işleri yapamazlar.


SERBEST MUHASEBECİ, SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK


F- YASAK HALLER VE İSTİSNALARI

TİCARİ FAALİYETTE BULUNAMAMA
Madde 43- Meslek mensupları, Türk Ticaret Kanununa göre (Tacir) veya (esnaf) sayılmalarını gerektirecek bir faaliyette bulunamazlar. Meslek mensupları kendi mesleki faaliyetleri dışında serbest meslek faaliyetinde bulunamazlar. Ticari mümessillik, ticari vekillik ve acentelik yapamazlar. Adi ve kollektif şirketlerde ortak veya komandit şirketlerde komandite ortak olamazlar. Limited ve anonim şirketlerin yönetim kurulu üyeliği ve başkanlığı görevlerinde bulunamazlar

3 gün kendi işyerinde 2 gün staj yapılan yerde çalışma stajyerler için geçerli değildir. tespiti halinde staj iptal olur.


Arkadaşım bu yönetmeliği bende biliyorum ama forum sitelerinde stjyerlere para vermiyorlar,batsın bu dünya,bitsin bu oda diyip ağlamıyorum ekmeğimi taştan çıkarıyorum o oranda riskimide alıyorum. Ben açık yüreklilikle burda meslektaşlarıma müşteri pazarlama eğitimi almış ve yapmış biri olarak burada mini bir bilgi semineri verdim ve bunu yaparken biraz öz eleştiri yapmanızı sağladım,bunları yapmanız sizin çıkarınıza siz kazanırsınız. Ben bu yazıyı yazdığım diye para kazanmıcam,hatta belki ileride müşterileri siz elimden kapacaksınız,ben bencillik yapmıyorum bilgimi deneyimimi paylaşıyorum burda zaman harcayarak bu forum sitesine bilgi bırakıyorum, bazı arkadaşlarım beni tebrik ederken bazıları sanırım cekemiyor. Eminim bilgilerimi versem ihbar ederde. Ben burda açık yüreklilik sergiliyor HANMIROĞLU aklınca aba altından soba gösteriyor (o küçük aklınca). Senin gibi insanlar anca birilerinin koyduğu,yazdığı kuralları kopyala yapıştır yaparlar ve ondan kendine pirim yapdıklarını zannedip kendini kandırılar,ama yapıcı insanlar O senin Kopyala,Yapıştır yaptığın yazıları yazarlar insanları yöneltiller. Senin kopyala yapıştır yaptığını yazıları yıllar önce okuduk elde ediklerimiz ettik şükürler olsun 10 yıl staj yapayım cebimder öderim geçinirimde,gezerimde,bütün gün mali müşavirim yanında durur işimi telefonlada yürütürüm (kalmış birkaç sene zaten). HANMIROĞLU sana söylicek laf bulamıyorum ne diyeyim sen kopya yapıştırına devammm..!!!
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

hanmiroğlu ' Alıntı:
_Bu mesleğin içinden ve bu mesleğin dışında başka bir işlede uğraşan biri olrak şunu söylemek istiyorum,-

BAĞDAŞMAYAN İŞLEMLER
Madde 23- Kanunda belirtilen meslek ve meslek onuru ile bağdaşmayacak işler, aday meslek mensupları için de geçerlidir. Ayrıca, aday meslek mensupları, yanında staj yaptıkları kişilerin dışındaki meslek mensupları nam ve hesabına çalışamazlar, kendi nam ve hesaplarına da meslek mensuplarının yapabilecekleri işleri yapamazlar.


SERBEST MUHASEBECİ, SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK


F- YASAK HALLER VE İSTİSNALARI

TİCARİ FAALİYETTE BULUNAMAMA
Madde 43- Meslek mensupları, Türk Ticaret Kanununa göre (Tacir) veya (esnaf) sayılmalarını gerektirecek bir faaliyette bulunamazlar. Meslek mensupları kendi mesleki faaliyetleri dışında serbest meslek faaliyetinde bulunamazlar. Ticari mümessillik, ticari vekillik ve acentelik yapamazlar. Adi ve kollektif şirketlerde ortak veya komandit şirketlerde komandite ortak olamazlar. Limited ve anonim şirketlerin yönetim kurulu üyeliği ve başkanlığı görevlerinde bulunamazlar

3 gün kendi işyerinde 2 gün staj yapılan yerde çalışma stajyerler için geçerli değildir. tespiti halinde staj iptal olur.


İmla hatalarımı bari kopyala+yapıştır yapmasaydın ;D Ben gülüyorum haline bence sen acı haline :'(
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Arkadaşlar economist arkadışımız samimice önerilerde bulundu, hemen içten konuştu diye yok başka yerde çalışıyomuşsun diye kanun maddesi yazılmasını uygun görmüyorum. O arkadışımızında eminimki o kanundan haberi vardır, ama dediği gibi adımız stajyer olunca bedava çalışacakmışız gibi bakılıyor bizlere. Ben isterdimki o kanun maddesini yazan arkadaşımızda Müşteri memnuniyetini sağlamak için neler yaptığını veya yapılabileceğini bizlerler paylaşsaydı.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Hanmiroğlu'nun yaptığında bir gariplik göremedim ben. Kanun ve yönetmeliğe aykırı bir durum olduğunu belirtmiş.

Nasıl ki birileri çıkıp fikirlerini beyan ediyor ise, başka biri de çıkar yönetmeliğe aykırı olduğunu belirtir.

Ayrıca bunu yapan kişi illa ki yönetmeliği biliyordur. Yine buna karşı çıkan kişi de piyasanın içinde hem smmm olup hem de başka işlerle uğraşan kişiler olduğunu biliyordur.

Demek istediğim karşıt görüşlere bu kadar abartı tepki vermemek gerekir bence.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Abartı tepkinin sebebi tartışılan konunun dışına çıkıldığı içinde olmuş olabilir. Çünkü başka konuda fikirler beyan edilirken aradan alakasız bi yorum geldiği içinde arkadaşımızın böyle bi tepki verdiğini düşünüyorum. En iyisi bu tartışmayı bırakıp konu başlığı hakkında fikirlerini yazmak isteyen arkadaşlarımızın yorumlarını beklemek. ;)
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Konu,güzel düşünülmüş.Fakat üzerinde oldukça fazla şeyler anlatılacak bir konu.
Tüm yazılanlar doğru olmakla birlikte bende görüşlerimi yazayım..

Ben olaya biraz farklı açılardan yaklaşıyorum..Kendimiz için,meslek için ve müşteri için.Müşterinin memnuniyetinden önce kendimiz bu mesleğe ne kadar layığız veya layık olmak için ne yapıyoruz,onu bir irdelemek lazım.Önce bir özeleştiri yapalım.Bu meslekte kendimizin hangi noktada durduğunu belirleyelim.Artık şunu diyebilecek noktaya gelmeliyiz: Bu meslek bu kadar yapılabilir,dahada iyisi yapılamaz veya şimdilik yapamam.Bu düşünceye varabilmek içinde bazı şartları sağlamalıyız. Bilgi düzeyimiz,büro ortamı,eleman kalifiyesi vs.Bunları bir standarda veya standartüstü bir konuma getirelim ondan sonra müşterinin duygularına inelim.Bunları sağlayamadan müşteri memnuniyetini sağlamak bana göre mümkün değil.Önce şahsımızda sonrada büro içinde bu standardı sağladığımızda hala memnun olmayan müşteri varsa, ya bir yerlerde daha eksiğimiz var,ya da artık o müşteri sorunlu,zaten ne yapsanız memnun edemezsiniz.

Yazılan yazılar içerisinde bir cümle dikkatimi çekti.İyi niyetle yazılan bir cümle olduğundan hiç şüphem yok. ?müşavir kendini müşteri yerine koymalı? diye belirtilmiş.Evet doğrudur tabiki koymalı. Fakat arkasından şöyle yazılmasını da beklerdim. ?Müşteri de kendini müşavirin yerine koymalı?
Bu iki yaklaşım birbiriyle örtüşmelidir.Biri olmazsa öteki de olmaz.Müşteri adına alınan her karar,yapılacak her iş müşterinin o anki durumu düşünülerek yapılır.İş sektörü,maddi durumu,piyasaya olan borç ve alacağı vs.Vergi hesaplamaları yapılırken bile müşterinin maddi durumu göz önüne alınır.
Ne yapsak ta ne etsek derdine hepimiz düşmüyor muyuz?Peki bizlerin çektiği bu stresi acaba müşteri yeterince anlıyor mu veya çekiyor mu??Müşteri açısından ?ya vardır yapılacak bişeyler,sen halledersin? demek ne kadar kolay değil mi?

Bu meslekte dikkat edin (genelleme yapmakta hata olur çoğunlukla diyelim) çoğunlukla müşteri karşısında fedakarlığı yapan meslek mensubudur.Hangimiz müşterinin geçmiş muhasebe ücretlerine çizik atmadı? Hangimiz müşteri 2 fatura daha gönderecek diye büroda mesaiye kalmadı?Çok basit bir örnek vereyim.Müşteriyi ofiste toplantıya çağırıyorum.Gün içinde gelmekten kaçınıyor,akşam dükkanı kapatıp gelirim diyor.Akşam 6-7 den sonra geliyor,zaten acelesi var,bir an evvelde gitmek istiyor.İşte yarım saat,1 saat içerisinde ne kadar şey anlatabilirseniz o dur..İş onun işi olduğu halde bırakınız bizi,müşteri kendi işini önemsemiyor ki bizi önemsesin.

Bir de göz ardı edilmemesi gereken en önemli husus vardır ki o da karşımızda bir Maliye idaresi yani hazine yani devlet vardır.Biz aslında müşterinin değil devletin müşaviriyiz.Müşteri ile devlet arasında bir aracıyız.Bizler müşteriye değil devlete çalışıyoruz.Alınacak kararları her iki açıdan değerlendirerek alıyoruz.Bu ülkede dört dörtlük muhasebe yapılsa 2.günde millet kepenkleri indirir.Devlette bunun farkında.Bu mesleğin zorluklarından biride budur,hem devleti hem de müşteriyi düşünmek zorundasın.Bana göre muhasebeci yalnız adamdır.(hanım meslektaşları da dahil ediyorum tabiki) Devlet ile müşteri arasında boğuşup durur.

Daha yazılacak çok şey vardır ama şimdilik bu kadarla yetineyim.
Saygılarımla
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Arkadaşlar tartışılması gereken bu değil, SMMM veya stajyeri olupta dışarıda iş yapanlardan ziyade dışardan gelipte SMMM(!) olanları tartışsak daha doğru olmaz mı ki? Ekonomist arkadaşımızın stajyer olarak konumuna -1 vereceksek dürüstlüğüne de +2 vermek doğru olacaktır. Deveye sormuşlar neren eğri diye, nerem doğru ki demiş, maalesef meslekte tablo bu..

Konuya gelecek olursak,

Müşteri memnuniyeti adına yapılacak olanlar herkesçe kabul edilir ki mesleğe ilk başlayanların umrunda kalan bir konu. Geçenlerde otobüste bir konuşmaya tanık oldum, Adamın bir firması var, inşaatlara fayans işi yapıyor anladığım kadarıyla, muhasebecimiz diyor "işçi giriş bildirimini atlamış, toplamda 8000 TL civarında ceza gelmiş, şimdi bunu muhasebeciye tebliğ etsek ona ayıp olacak (zira 10 yıllık muhasebecimiz) ödesek bize ayıp olacak" diyor. E nihayetinde ödeyeceğiz galiba diyor. Buyrun size kendini zaruri memnun hisseden bir müşteri.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

ya evet dışarda o kadar çok işini kötü yapan sallayan smmm varki. defterlerini aldığım her mükellefiminde üstelik övdüğü çook iyi musahasebeci dediği tipler bide

biri ana hesaplar üzerinden kayıt yapmış :eek:

diğeri geçiciye kira giderini sokmamış ???

başka bir diğerinin verdiği mizanda hesaplar saçma sapan mizanı yorumlayamıyon öyle absürt hesaplar açılmışki şaştım kaldım acaba dedim ben mi yanlış biliyorumda şaşırtıyor tüm bunlar beni ???
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

yaa asgari geçimi bile yanlış hesaplamışlar bide bekar insanlar hani heryerde yayınlanan bekar asg. geçim ezbere bilmeleri gerekmiyomu :)
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

hanmiroğlu ' Alıntı:
kanun maddesi tartışmak için yazılmadı. maddenin tartışılacak hali de yok Apaçık ortada
Aynı durumu müşteri memnuniyeti açısından irdeleyelim;

müşteri memnuniyetinin en önemli unsurlarından biride;
STAJYERLERDİR.
24-25 yaşında bir arkadaşın,
meslek kanununa aykırı bir eylemin risklerini göze alsa da
3 gün esnaf olarak kendi işyerinde çalışıp 2 gün de anlaştığı büroda stajyer olarak kendini göstermesinin müşteriye sağladığı memnuniyet düzeyi nasıl olacaktır.
müşteri memnuniyetini hedef almış bir mali müşavirin çalıştırdığı elemanların ve stajyerlerin kalitesi ve bilgi düzeyi ,elemanların müşterilere tavrı v.s.direk müşterilere yansıyacaktır.stajyerlerin verimli çalışması ,ayrıca büronun kültürünü yansıtması bakımından da ,müşteri memnuniyetinin en önemli halkasıdır.

naylon staj yapılması ile müşteri memnuniyeti arasında negatif bir korelasyon olduğu açık ;D


mali müşavirler açısından da yazılacaklar var tabi ;)

HANIMIROĞLU devamlı üzerime oynuyorsun ama yanlış atı oynuyorsun Dikkat et! sadece kendini rezil etmekten başka bişey yapmıyorsun. Beni bana sorma dostum gitti müşterilerime sor(muhasebe müşterilerime)burada kendimi anlatmak istemiyorum yarı çalıştığım yerde şimdiden buro açacak kadar müşterim oldu bile(şükürler olsun) hep tavsiye ile cevrem geniş değildi, burada yazdığım yazıya odaklanırsan senin için daha iyi olur burada yazdıklarımı ben uyguladım ve başarılı oldum sizede öneririm,ben başka bir işle uğraşıyor olabilirim ama uğraşım sayesinde olaya muhasebeci açısından bakmıyorum hayatı buyunca muhasebecilik yapan tekbir açıdan bakar,dedim ya müşterilerinize sorundurun ''kendinizi nasıl gördüğünüz veya nasıl olduğunuz 2.dereceden önemli'' çünkü parayı biz alıyorum adamın parasını alıyorsunuz,parayı alan memnun ve iyi görünmek zorunda,bana katılıp katılmamamız önemli değil bu ticaretin altın kuralı,bu kurala uyulmadığı zaman şu veya bu şekilde sıkıntı çekersiniz.--- 3 gün esnaf olarak kendi işyerinde çalışıp 2 gün de anlaştığı büroda stajyer olarak kendini göstermesinin müşteriye sağladığı memnuniyet düzeyi nasıl olacaktır.
müşteri memnuniyetini hedef almış bir mali müşavirin çalıştırdığı elemanların ve stajyerlerin kalitesi ve bilgi düzeyi ,elemanların müşterilere tavrı v.s.direk müşterilere yansıyacaktır.stajyerlerin verimli çalışması ,ayrıca büronun kültürünü yansıtması bakımından da ,müşteri memnuniyetinin en önemli halkasıdır.---demişsin; yazdıklarımı biraz daha dikkatli okursan ne demek istediğimi anlarsın,müşterimize veya müşterilerime sor mevzuat konusunda veya muhasebe konsunda bi sıkıntı yaşamışlarmı. Biz öyle dip toplam yapıp hesapları kapatmıyoruz 0,00001 tl bile olsa hesap açıp kapıyoruz. Ve müşteriye hiç bir zaman muhasbe kayıtları v.s anlatmıyoruz muhasebe dersi vermiyoruz kafasını karıştırmıyoruz gözü kapalı güveniyor,hiç bir zaman hiç bir müşteride bize çok vergi çıkarmışsınız demedi,demez çünkü çıktıysada bir vergi bunun bir sebebi bir bildikleri vardır der,bunu dedirtiğiniz zaman sorun çıkmaz,daha taze dün oldu müşterimizin bir 1 yıllık muhasebe ücretini peşin göndermiş,bakın piyasada ödeme sıkıntısı var diyorsunuz,ama biz sıkıntı yaşamıyoruz peşin olmasada her ay maaş öder gibi ödüyorlar(Saolsunlar).Sırrı ne mi? Bizim müşterilerimiz zengin değil genelde orta dereceli kendi yağında kavrulan insanlar,ama bizi bırakmak istemiyorlar hatta biz batmayalım sıkıntı çekmesin diye kendi oğluna müşterir bulur gibi müşteri arıyorlar ama gerektiğinde bende iki mükellefiminin tanışmasını beraber iş yapmasını ortaklık kurmasını sağlıyorum yeri geliyor,A müşterimin satığı malı B müşterisinin alakası olmasada,B nin tanıdığı bir C ile iş yapılmasına ön ayak oluyorum. Ben mükelleflerimi akrabam gibi görürüm bana sırlarını söyleyen,hepsi yaşca büyük hepsinin elini öpeye giderim bayramda bu sıcaklık olmayanlarla ben çalışmam zaten 300 -400 tl için.Bakın arkadaşalr ben hem sizin gibiyim hem müşteri gibiyim sizin düşüncenizi biliyorum onlarında,ama işin orta yolu bu inanın. HANMIROĞLU dediğim gibi yanlış atı oynama,beni müşterilerime sor..

Saygılarımla(sana değil HANMIRĞULU)...
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Arkadaşlar konuyu kişisel atışma haline dönüştürmeyelim.Mümkünse yorumları kişiye değil konuya göre yapalım..Yerinde açılmış bir konunun kilitlenmesine sebep olmayalım...
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Evet, konuyu kilitlemiyorum arkadaşlar, sırf güzel ve yerinde/faydalı bir konu olduğu için.Tartışmayı bitiriyor ve konuya kaldığı yerden devam ediyoruz.
 
Ynt: Muhasebe Bürolarında Müşteri Memnuniyeti için neler yapıyorsunuz?

Konu başlığına odaklanırsak, yorumlarımızı konu başlığı üzerinden yaparsak daha iyi olur. Economist arkadaşımızın kendi hayatıdır, dilediği şekilde yaşar ve dilediği gibi riskleride alabilir. Sonuçta onun aldığı riskler, kararlar bizi ilgilendirmez. Lütfen konu başlığı üzerinden gidilmesini rica ediyorum. Konuyla ilgili yorum yapan arkadaşlar gerçekten yapıcı ve istekli olarak yazıyorlar onlara teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst