fonradar

Muhasebe Fişleri

Üyelik
24 Haz 2011
Mesajlar
1
Merhabalar.

Muhasebe fişlerinde satır açıklamalarıyla ilgili bir standart varmıdır ?

Örneğin bir gelen havala ya da fatura gibi cariyi de ilgilendiren işlemlerde firma bilgisi ve belge numaraları nasıl olmalı.

Bunun dışında carileri ilgilendirmeyen kayıtlarda fiş satırlarının açıklamaları nasıl olmalı.

Bazı firmalar torba hesap kullanırlar alıcı ve satıcılar için. Torba hesap kullansam da kullanmasam da fiş satır açıklamalarındaki içerik değişir mi ?

Sadece muhasebe kayıtları üzerinden takip yapan firmalar için sormuyorum. Günümüz programlarında ön muhasebenden ve diğer modüllerden işlemler yapılıyor ve muhasebe fişleri entegre oluşuyor. Resmi defter ve mizan gibi muhasebeden alınabilen raporların dışında detay raporları program verebiliyor. Sorunum oluşan entegre fişlerin açılamalarının mevzuata uygun olmadığı.

Sadece muhasebe fişleri kaydederek işlerini yürüten firmalarda açıklamalar takip açısından önemli fakat benim istediğim olmazsa olmaz bilgiler. Defterler yazdırıldığında ya da bir dava söz konusu olduğunda, muhasebe kayıtları incelenirse sorun çıkmaması için muhasebe fişlerinin satır açıklamalarında neler olmalı.

Teşekkürler.

İyi çalışmalar.
 
Ynt: Muhasebe Fişleri

Açıklama kısmına istediğini yazabilirsin. Ben ilgili belgenin tarihini,numarasını ve firma adını yazıyorum. Muavin döküm aldığımda daha faydalı oluyor.
 
Ynt: Muhasebe Fişleri

Selamlar.
Mantık şudur,ilgili maddeye bakıldığında (belgeyi bulmaya gerek kalmaksızın) hangi işlem amaçlı yapıldığının anlaşılır olması gerek.Fakat bu bir zorunluluk mudur,hayır değildir.Temel amaç raporlama standardı ve tam açıklama gereği inceleyen kişi veya kuruma kısa yoldan bilgiyi açık ve anlaşılır şekilde sunmaktır.Keyfiyet size aittir.Genelde Sayın Çelebi'nin belirttiği bilgiler yazılır.Tabi bu fatura kayıtlarında böyledir.Diğer hareketlerde (banka,çek-senet,tahsil,tediye vb.) ilk bakıldığında anlaşılacak şekilde açıklama girilmesi daha uygundur. Örneğin çek alındığında genelde yazdığım fiş açıklama şöyledir.
"Alınan ../.. vadeli ...... nolu çek/senet" isterseniz firma adını hatta banka adını da yazabilirsiniz.Size kalmış Bu örnekler çoğaltılabilir.Hatta "... adet çek alışı" şeklinde açıklamalara da şahit olmuşuzdur.

Entegre kayıtlarda fiş açıklamasına müdahale edilemediği doğrudur.Belki program ayarlarından bu yapılabilir,programa bağlı.Entegre açıklama sizi tatmin etmiyorsa ilgili fiş içinde açıklamayı istediğiniz şekilde düzeltebilirsiniz.

Saygılar
 
Üst