fonradar

Muhtasar Beyanname İle Sgk Aylık Bildirgesi Birleştirildi

Üyelik
27 Nis 2012
Mesajlar
47
Konum
istanbul
MUHTASAR BEYANNAME ILE SGK AYLIK BILDIRGESI BIRLESTIRILDI. UYGULAMA 01/01/2018 TARIHINDEN ITIBAREN BASLAYACAKTIR.
Degerli üyemiz, 20/02/2017
18/02/2017 Tarihli Resmi Gazetede MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI GENEL TEBLIGI (SIRA NO: 1) yayimlanmistir.
Genel tebligi hükümlerine göre; Vergi kanunlarina göre vergi dairesine verilmesi gereken "Muhtasar Beyanname" ile Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken "Aylik Prim ve Hizmet Belgesi"nin birlestirilmesi sonucunda olusturulan "Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi" nin verilmesine iliskin usul ve esaslar belirlenmistir.
Konu ile ilgili özet bilgiler asagida belirtilmistir.
Birlestirilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verilmesi islemi 01/01/2018 Tarihinden itibaren baslayacaktir. Uygulama; Pilot il seçilen Kirsehir de 01/06/2017 tarihide baslayacaktir.
Uygulamanin baslayacagi 01/01/2018 tarihine kadar Aylik, 3 aylik Muhtasar Beyanname ve Aylik SGK bildirgeleri mevcut hali ile verilmeye devam edilecektir.
Meslek mensuplarimiz. 340 seri nolu VUK genel tebliginde belirtilen "Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesini/Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi" ile müsterilerinin Beyanname ve bildirimlerini gönderdikleri SIFRE ile Birlestirilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini uygulamanin baslayacagi 01/01/2018 tarihinden itibaren GIB web sayfasindan e-beyanname bölümünden göndermeye devam edeceklerdir.
GIB den yeni bir sifre almayacaklardir. Uygulamanin baslamasi ile SGK tarafinda isverenler verilen sifreler ise iptal edilecektir.


ISÇI ÇALISTIRAN MÜKELLEFLER 3 AYLIK "MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI" VEREMEYECEKLER

Bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihe kadar muhtasar beyannamelerini üçer aylik dönemler halinde veren ve isçi çalistiran mükellefler, 193 sayili Kanunun 98, 98/A ve 99 uncu maddelerine istinaden, çalistirdiklari hizmet erbabinin sigorta primleri ve kazançlari toplami ile prim ödeme gün sayilarinin bildirilmesine iliskin olarak verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini AYLIK dönemler halinde beyan etme zorunlulugu getirilmistir.


ÇALISANI OLMAYAN MÜKELLEFLER "MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESINI" 3 AYLIK VERMEYE DEVAM EDECEKLER

Muhtasar beyannamelerini üçer aylik dönemler halinde vermekle birlikte yaninda isçi çalistirmayan mükellefler ise yaptiklari ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri karlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile önceden oldugu gibi ÜÇER AYLIK dönemler halinde Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarinin 23 üncü günü aksamina kadar vermeye devam edeceklerdir.
BEYAN SÜRESI VE ÖDEME
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile beyan edilen vergi kesintileri ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgileri için ayri ayri tahakkuk fisleri düzenlenecektir.
Beyannameleri eskiden oldugu gibi ilgili ayi takip eden ayin 23 günü saat 23,59 a kadar gönderecek ve hesaplanan vergi ve sigorta primleri, beyannamenin verildigi ayin 26. gününe kadar ödeyeceklerdir.


VERGI KIMLIK NUMARASI ILE SOSYAL GÜVENLIK KURUMU ISYERI SICIL NUMARASININ ESLESTIRILMESI 31/03/2017 TARIHINE KADAR YAPILACAKTIR.

Genel Tebligin Geçici 1. Madde belirtilen hükümlere göre ;
Muhtasar beyanname verme yükümlülügü bulunan ve ayni zamanda aylik prim ve hizmet belgesi veren mükelleflere/isverenlere vergi kimlik numaralari ile kurum isyeri sicil numaralarinin eslestirilmesi amaciyla bir defaya mahsus olmak üzere bu Teblig ekinde yer alan "Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirimi" (Ek-8) elektronik ortamda gönderme zorunlulugu getirilmistir.
Vergi Kimlik Numarasi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Isyeri Sicil Numarasinin Eslestirilmesine Iliskin Bildirim, eksiksiz ve hatasiz bir sekilde doldurularak Tebligin yayim tarihini izleyen ayin sonuna kadar (31/03/2017) internet vergi dairesi üzerinden (https://intvrg.gib.gov.tr/) elektronik ortamda gönderilecektir.
Çalismalarinizda kolayliklar dilerim.
Saygilarimla,
Yücel AKDEMIR
Baskan
 
...ISÇI ÇALISTIRAN MÜKELLEFLER 3 AYLIK "MUHTASAR VE PRIM HIZMET BEYANNAMESI" VEREMEYECEKLER
Bu Tebligin yürürlüge girdigi tarihe kadar muhtasar beyannamelerini üçer aylik dönemler halinde veren ve isçi çalistiran mükellefler, 193 sayili Kanunun 98, 98/A ve 99 uncu maddelerine istinaden, çalistirdiklari hizmet erbabinin sigorta primleri ve kazançlari toplami ile prim ödeme gün sayilarinin bildirilmesine iliskin olarak verecekleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini AYLIK dönemler halinde beyan etme zorunlulugu getirilmistir....
Bu kısım kısmen doğru. İşçiler ile ilgili kısım için evet 3 ayda bir beyan kalkıyor, ancak diğer (kira, smmm vs gibi) beyan edilecek bilgiler yine 3 ayda bir beyan edilebilecek.
 
Üstad o konuyu yazmamışlar ilginç
şimdi biz ilk olarak ne yapmamız gerekli ? gelirlerden giriş mi yapmak lazım tek tek yılbaşına kadar ?
Saygılarımla
 
Bu uygulama 1 hazirandan itibaren pilot bölge seçilen kırşehirde başlıyor. Diğer iller için 2018 ocakta başlayacak. Şu an birşey yapmanıza gerek yok. Eskisi gibi gidecek beyannameler. Yani muhtasar ayrı sgk ayrı. Ancak mart sonuna kadar vergi no-sgk no eşleştirme yapmak gerekiyor bunu unutmayın.
 
Merhabalar bu vergi no ve sgk no anladığım kadarı ile gib.gov. tr eşleştirme yapılacak.. Doğru mudur?
 
Bu birleştirmeye basit usul mükellefler ve özel inşaatlar dahil mi. Sonuçta onlara muhtasar beyanname verilmiyor ancak personel çalışıyor? Bilgilendirirseniz sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.
 
basit usül mükelleflerindede dahil muhtasar beyanname verilmicek ama yinede eşleştirme yapılcak.özel bina da inşaat devam ediliyorsa eşleştirme merkez adresden girilcek
 
Arkadaşlar gündemi biraz takip edin yanlış bilgilendirme yapmayın. Eşleştirme yapmak için hem muhtasar beyanname hem de aylık prim ve hizmet belgesi göndermiş olmak gerekiyor. Basit usul mükellefler ve özel bina inşaatları aylık prim ve hizmet belgesi yolluyor ancak muhtasar beyanname vermiyor. O yüzden eşleştirme yapmalarına gerek yok.

GİB'in kendi sitesinde yayınladığı yazı :

EK8 Bildiriminin vergi kanunlarına göre muhtasar beyanname verme yükümlülüğü bulunan ve aynı zamanda 5510 sayılı Kanuna göre aylık prim ve hizmet belgesi veren mükellefler/işverenlerce, elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir. Apartman yönetimleri,evlerinde hizmetçi çalıştıranlar gibi vergi kesintisi yapmayanların EK8 göndermelerine gerek bulunmamaktadır.

intvd.gib.gov.tr
 
Benim kafama takılan kısım şu :

Meslek mensuplarimiz. 340 seri nolu VUK genel tebliginde belirtilen "Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesini/Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi" ile müsterilerinin Beyanname ve bildirimlerini gönderdikleri SIFRE ile Birlestirilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini uygulamanin baslayacagi 01/01/2018 tarihinden itibaren GIB web sayfasindan e-beyanname bölümünden göndermeye devam edeceklerdir.
GIB den yeni bir sifre almayacaklardir. Uygulamanin baslamasi ile SGK tarafinda isverenler verilen sifreler ise iptal edilecektir.

SGK tarafından işverenlere verilen şifreler iptal edilecektir derken neyi kastediyor ? Artık muhtasar beyanname ile birleştirildiği için muhtasar ile birlikte gidecek ayrıca aylık prim ve hizmet belgesi verilmeyecek o yüzden e-bildirge şifrelerini mi iptal edecekler ? E-bildirge şifreleri ile sadece bildirge yollamıyoruz ki işe giriş ve çıkış, e-bildirgede dosya borcu sorgulama, teşvikler için onay verme, vizite giriş sisteminden rapor onaylama vs. bir sürü işlem yapıyoruz nasıl olacak bu iş ? Sadece e-bildirge üzerinden aylık bildirge gönderme seçeneğini mi iptal edecekler ? Direk şifre iptal edilirse iş karışır.
 
Orada sanırım ifade hatası var. Tabii sgk tarafında yaptığımız tüm işlemleri gib üzerinden yapacaksak veya gib şifresi ile diğer sgk işlerini yapacaksak başka.
 
Benim kafama takılan kısım şu :

Meslek mensuplarimiz. 340 seri nolu VUK genel tebliginde belirtilen "Elektronik Beyanname Aracilik ve Sorumluluk Sözlesmesini/Elektronik Beyanname Aracilik Sözlesmesi" ile müsterilerinin Beyanname ve bildirimlerini gönderdikleri SIFRE ile Birlestirilen Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini uygulamanin baslayacagi 01/01/2018 tarihinden itibaren GIB web sayfasindan e-beyanname bölümünden göndermeye devam edeceklerdir.
GIB den yeni bir sifre almayacaklardir. Uygulamanin baslamasi ile SGK tarafinda isverenler verilen sifreler ise iptal edilecektir.

SGK tarafından işverenlere verilen şifreler iptal edilecektir derken neyi kastediyor ? Artık muhtasar beyanname ile birleştirildiği için muhtasar ile birlikte gidecek ayrıca aylık prim ve hizmet belgesi verilmeyecek o yüzden e-bildirge şifrelerini mi iptal edecekler ? E-bildirge şifreleri ile sadece bildirge yollamıyoruz ki işe giriş ve çıkış, e-bildirgede dosya borcu sorgulama, teşvikler için onay verme, vizite giriş sisteminden rapor onaylama vs. bir sürü işlem yapıyoruz nasıl olacak bu iş ? Sadece e-bildirge üzerinden aylık bildirge gönderme seçeneğini mi iptal edecekler ? Direk şifre iptal edilirse iş karışır.

Benimde sonucu merak ettiğim konuların başında geliyor şifre iptali
 
Merhabalar,

BDP de yeni açılan sgk bildirimleri sekmesi ile ilgili birkaç sorum olacaktı, henüz kılavuzda bu kısımla ilgili detay yayınlanmamış, netleşemediğim konular mevcut.
Bilgisi olan varsa, paylaşabilirse çok sevinirim.

1. Tahakkuk Nedenleri kolonuna nasıl bir bilgi bekleniyor?
2. Engelli Oranı kısmına 1,2,3 gibi bilgi mi vermeliyiz?
3. Benim ay içinde tek bordroma ait iki bildirgem olabiliyor (fiili hizmet süresinden veya arge çalışmasından kaynaklı)
Normalde SGK bildirgelerinde AGI, GVM vs bildirmediğimiz için sıkıntı olmuyordu ama şimdi yeni tabloda bu bilgi isteniyor.
25 gün 5510 ve 01 belge türü
5 gün 5746 ve 01 belge türünden iki bildirgem oldugunda personelin 133.31 AGI değerini hangi satıra yazmalıyım - bunun bir önemi varmı? Bunu tek satırda göstermem gerekir değilmi, birine 133.31 girip diğerine 0 mı girmeliyim yoksa gün sayılarına göre oranlamak mı gerekir? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Merhabalar,

BDP de yeni açılan sgk bildirimleri sekmesi ile ilgili birkaç sorum olacaktı, henüz kılavuzda bu kısımla ilgili detay yayınlanmamış, netleşemediğim konular mevcut.
Bilgisi olan varsa, paylaşabilirse çok sevinirim.

1. Tahakkuk Nedenleri kolonuna nasıl bir bilgi bekleniyor?
2. Engelli Oranı kısmına 1,2,3 gibi bilgi mi vermeliyiz?
3. Benim ay içinde tek bordroma ait iki bildirgem olabiliyor (fiili hizmet süresinden veya arge çalışmasından kaynaklı)
Normalde SGK bildirgelerinde AGI, GVM vs bildirmediğimiz için sıkıntı olmuyordu ama şimdi yeni tabloda bu bilgi isteniyor.
25 gün 5510 ve 01 belge türü
5 gün 5746 ve 01 belge türünden iki bildirgem oldugunda personelin 133.31 AGI değerini hangi satıra yazmalıyım - bunun bir önemi varmı? Bunu tek satırda göstermem gerekir değilmi, birine 133.31 girip diğerine 0 mı girmeliyim yoksa gün sayılarına göre oranlamak mı gerekir? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Not:
1. sorunun cevabını bdp de buldum.
 
Üst