Muhtasar Beyanname

Üyelik
11 Kas 2009
Mesajlar
12
Konum
izmir
Merhabalar,

Muhtasar beyannamenin kira ödemelerine ilişkin kısmına ödemeye ilişkin belge türünü diğer olarak işaretleyip, banka dekontu numarasını yazdım. Ancak kira ödeme zamanı ile dekont tarihi farklı, başka bir ifadeyle, kira ödemesinin otomatik talimatla yapıldığı günden bir gün sonra dekont alınmış. Bu taktirde muhtasar beyannamedeki ödemeye ilişkin belgenin tarihi kısmına dekont tarihini mi, yoksa ödeme tarihini mi yazmak gerekir. Dekontta ödeme zamanı yazıyor. Deftere ödeme tarihini yazıyorum, ancak beyannamede belge tarihi diyor.

Bir yandan dekontun numarasını yazıp, bir yandan dekont tarihini değilde ödeme tarihini yazmanın sakıncası olur mu?
 
Üyelik
7 Tem 2009
Mesajlar
16
Ynt: Muhtasar Beyanname

Tüm belgeler defterlere kaydedilirken belge tarihi dikkate alınır.dekontta çıktı tarihi ile ödeme tarihi arasında fark varsa daima kayıtlara girilirken ödeme tarihi dikkate alınarak girilir.dekon çıktısı herhangi bir zamanda alınmış olabilir o dikkate alınmaz.
 

Benzer konular

Üst