fonradar

Müjde, İstirahat Raporlarının Sistemden Onaylanması E-bildirge İle Birleşiyor.

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,317
Konum
İstanbul
02.Martta Resmi Gazetede yayınlanan bir Tebliğ ile Sgk' daki İstirahat Raporlarının onaylanması ile ilgili yeni bir düzenleme yapıldı.
Eğer yanlış yorumlamıyorsam, süresi içinde verdiğiniz e-bildirgelerdeki istirahat raporlarının ayrıca sisteme girişlerini yapmanıza gerek yok.
2 Mart 2013 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28575
TEBLİĞ
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından:
İSTİRAHATLİ OLAN SİGORTALILARIN İŞYERİNDE ÇALIŞMADIKLARINA
DAİR BİLDİRİMİN İŞVERENLERCE SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA
GÖNDERİLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA
TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
MADDE 1 – 12/5/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 5 – (1) Bildirimin, ANA SAYFA internet adresinde “İŞVEREN” menüsü, “Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi”, “Kullanıcı Şifre Ekranı”, “Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri”, “Giriş” bölümünde yer alan bilgiler kaydedilmek suretiyle işverenler tarafından sigortalıların hak ettikleri istirahat süresinin bitim tarihinin içinde bulunduğu aya ait aylık prim hizmet belgesinin verileceği son gün mesai bitimine kadar elektronik ortamda Kuruma gönderilmesi zorunludur.
(2) Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile (istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.”
MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.
 
1- Ne demek?
2- APHB süresinde onaylayıp 01 İstirahat seçeneğini kullandığımız işçiler için, ayrıca sistemden çalışmadığına dair bildirim girişi yapılmasına gerek yoktur; demek istiyorlar.
 
Bazı hastaneler rapor vermiyor, onlar için handikap olacaktır.
İşçinin hangi günler için istirahat alacağını bilemiyeceğiz.Bu durumda da sistemden raporu yine aratacağız.Bulmuşkende onaylatacağız.
Burada bize 23+ gün içinde raporu olan işçilerin girişlerini e-bildirgeye yap diyor, ancak rapor tarihlerini de bilmiyorsan sisteme düşüp düşmediğine bak, düşmemişse hastane hastane dolaş, rapor girişini yaptır diyor gibi.Yada risk alma istersen, raporu e-bildirge de gösterme diyor.
:)

+Bildirge vermeyi unutursan bide burdan çizerim cezayıda diyor ayrıca...

:)
 
Son düzenleme:
Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile (istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.”
Bu güzel bir şey sanırım :)
 
peki bu durumda rapor onaylama diye bişey olmayacak mı sadece e-bildirgede onaylamak yeterli mi olacak
 
İstirahat raporu olanları çalışmaya başladıkları tarihten itibaren 5 gün içinde sisteme çalışılmadığına dair bildirim ekranından giriyorduk. Anladığım kadarıyla yeni tebliğ ile buna gerek kalmıyor.
 
Evet E-bildirgede yazıldıysa bildirimi yapmaya gerek kalmıyor.Ancak benim anladığım e-bildirgeye raporlar yazılmıyorsa, bidirimide çalışılmadığına dair bildirim ekranından yapmak gerekir.
 
İstirahatli Olan Sigortalıların Çalışmadıklarına Dair Bildirim Girişlerinde Neler Değişti Tarih: 06.03.2013

İstirahatli olan sigortalılara, iş göremezliğin (istirahat raporunun) başladığı tarihten önceki bir yıl içinde en az doksan gün kısa vadeli sigorta primi bildirilmiş olması şartıyla geçici iş göremezliğin üçüncü gününden başlamak üzere her gün için geçici iş göremezlik ödeneği verilmektedir.

Hal böyle olmakla birlikte, geçici iş göremezlik ödeneği verilebilmesi için istirahat raporu almış olan sigortalıların istirahatlı oldukları süreler zarfında çalışmamış olmaları ve bu durumun da (çalışmadıkları hususunun) işverenleri tarafından “Çalışılmadığına Dair Bildirim” ile Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmiş olması gerekmektedir.

İstirahatlı Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğin 5 nci maddesine istinaden, istirahatlı olan sigortalıların çalışmadıklarına dair bildirimlerin işverenlerince istirahat raporunun sona erdiği tarihten itibaren beş iş günü içinde elektronik ortamda gönderilmesi zorunlu idi. Ancak 2/3/2013 tarihli ve 28575 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tebliğ ile yapılan değişiklik sonrasında bu süre, istirahat raporunun sona erdiği tarihin içinde bulunduğu döneme ilişkin aylık prim ve hizmet belgesinin gönderilmesi gereken sürenin son günü olarak yeniden belirlenmiştir.

Diğer taraftan anılan Tebliğde yapılan bir diğer değişiklik ile de, istirahat raporu almış olan sigortalılar için aylık prim ve hizmet belgelerinde eksik gün neden olarak 1-İstirahat seçeneğinin tercih edilmiş olması halinde, bu durumun çalışılmadığına dair bildirim yerine geçeceği kabul edilmiştir.

Dolayısıyla, 3 gün veya daha fazla süreyle istirahat raporu almış olan sigortalıların;
-İstirahatlı bulundukları süreler zarfında çalışmamış olmaları ve bu süreler için işverenlerince atıfet kabilinde (bağış niteliğinde) bir ücret ödemesi de yapılmamış olması halinde, sigortalının hizmetlerinin ve kazançlarının aylık prim ve hizmet belgesi ile bildirilmesi sırasında sigortalının prim ödeme gün sayısı, istirahatlı olduğu süre kadar eksik bildirilecektir. Bu durumda, istirahatlı olduğu süre zarfında çalışmamış ve çalışmadığı süre zarfında işvereni tarafından da atıfet kabilinde bir ödeme yapılmamış sigortalılar için eksik gün nedeni “1-İstirahat” olarak seçilecektir. Sonuçta, tebliğ değişikliği ile eksik gün nedeni 1-İstirahat seçilmiş olan sigortalıların, işverenlerince çalışılmadığına dair bildirim girişinde bulunmuş oldukları kabul edildiğinden, sigortalılar, işverenleri tarafından ayrıca çalışılmadığına dair bildirim girişinde bulunulmasına gerek olmadan geçici iş göremezlik ödeneklerini alabileceklerdir.

Örnek 1- 17/3/2013 ila 25/3/2013 tarihleri arasında istirahatlı olan bir sigortalının bu süreler içinde çalışmadığı ve işverenince de atıfet kabilinde bir ödeme de yapılmadığı varsayıldığında, bu sigortalının 2013/Mart ayına ilişkin düzenlenecek olan aylık prim ve hizmet belgesinde prim ödeme gün sayısı 22, eksik gün sayısı 9 ve eksik gün nedeni 1-İstirahat olarak bildirildiği takdirde, işvereni tarafından çalışılmadığına dair bildirim girişinde bulunduğu kabul edilecek ve ayrıca çalışılmadığına dair bildirimde bulunulmasına gerek olmayacaktır.

-İstirahatli bulundukları süreler zarfında çalışmamış olmalarına rağmen işverenlerince istirahatlı oldukları süreler için atıfet kabilinde bir ücret ödenmesi halinde, aylık prim ve hizmet belgelerinde bu sigortalıların istirahatlı oldukları süreler zarfındaki prim ödeme gün sayısı eksiksiz olarak bildirileceğinden, bu sigortalılar için aylık prim ve hizmet belgelerinde eksik gün nedeni seçilemeyecektir. Dolayısıyla bu sigortalıların istirahatli oldukları süreler zarfında çalışmadıkları hususunun, çalışılmadığına dair bildirim girişi yapılmak suretiyle aylık prim ve hizmet belgesinin verilme süresi içinde ve elektronik ortamda Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmesi gerekmektedir.

Bu bağlamda, istirahat raporu alan sigortalının;

-Özel nitelikte bir işyerinde çalışıyor (ücretlerini ayın 1’i ila 30’u arasındaki çalışmalarına istinaden alıyor) olması ve istirahatli bulunduğu süre zarfında çalışmamış olmasına rağmen işverenince sanki çalışıyormuş gibi ücret ödenmesi halinde, çalışılmadığına dair bildirimin en geç istirahat süresinin sona erdiği tarihi izleyen ayın 23’üne kadar,

-Resmi nitelikte bir işyerinde çalışıyor (ücretlerini ayın 15’i ila takip eden ayın 14’ü arasındaki çalışmalarına istinaden alıyor) olması ve istirahatlı bulunduğu süre zarfında çalışmamış olmasına rağmen işverenince sanki çalışıyormuş gibi ücret ödenmesi halinde, çalışılmadığına dair bildirimin en geç istirahat süresinin sona erdiği dönemi izleyen ayın 7’ sine kadar,

elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.

Örnek 2- Özel nitelikteki bir işyerinde çalışan (A) sigortalısının 27/3/2013 ila 7/4/2013 tarihleri arasında istirahatlı olduğu, bu süreler arasında çalışmadığı, ancak işvereni tarafından sanki çalışmış gibi atıfet kabilinde bir ödeme yapıldığı, dolayıyla 2013/Mart ve 2013/Nisan aylarındaki prim ödeme gün sayısının eksiksiz olarak bildirildiği varsayıldığında, istirahat süresinin 7/4/2013 tarihinde sona ermiş olması, 7/4/2013 tarihinin 1/4/2013 ila 30/4 2013 çalışma dönem aralığında kalması ve bu döneme (2013/Nisan ayına) ilişkin aylık prim ve hizmet belgesinin de en geç 23/5/2013 tarihinde gönderilmesi gerektiği nazara alınarak, bahse konu sigortalıya ilişkin çalışılmadığına dair bildirimin en geç 23/5/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilmesi gerekmektedir.

Örnek 3- Resmi nitelikteki bir işyerinde çalışan (B) sigortalısının 5/3/2013 ila 12/3/2013 tarihleri arasında istirahatlı olduğu, bu süreler arasında çalışmadığı, ancak işvereni tarafından sanki çalışmış gibi atıfet kabilinde bir ödeme yapıldığı varsayıldığında istirahat süresinin 12/3/2013 tarihinde sona ermiş olması, 12/3/2013 tarihinin, 15/2/2013 ila 14/3/2013 çalışma dönem aralığında kalması ve bu döneme ilişkin aylık prim ve hizmet belgesinin de en geç 7/4/2013 tarihinde gönderilmesi gerektiği nazara alınarak, bahse konu sigortalıya ilişkin çalışılmadığına dair bildirimin en geç 7/4/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilmesi gerekmektedir.

Örnek 4- Resmi nitelikteki bir işyerinde çalışan (C) sigortalısının 8/3/2013 ila 16/3/2013 tarihleri arasında istirahatlı olduğu, bu süreler arasında çalışmadığı, ancak işvereni tarafından sanki çalışmış gibi atıfet kabilinde bir ödeme yapıldığı varsayıldığında istirahat süresinin 16/3/2013 tarihinde sona ermiş olması, 16/3/2013 tarihinin, 15/3/2013 ila 14/4/2013 çalışma dönem aralığında kalması ve bu döneme ilişkin aylık prim ve hizmet belgesinin de en geç 7/5/2013 tarihinde gönderilmesi gerektiği nazara alınarak, bahse konu sigortalıya ilişkin çalışılmadığına dair bildirimin en geç 7/5/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilmesi gerekmektedir.

Öte yandan, aynı ay içinde hem istirahatlı, hem de ücretsiz izinli olan sigortalılar için veya ayı ay içinde istirahatin yanı sıra farklı bir eksik gün nedeni bulunan sigortalılar için, eksik gün nedeni olarak 12-Birden Fazla seçeneğinin işaretlenmesi gerektiğinden, bu sigortalılara işverenlerince atıfet kabilinde bir ödeme yapılmasa da, istirahatlı bulundukları süreler zarfında çalışmadıkları hususunun aylık prim ve hizmet belgesinin verilmesi gereken süre içinde Çalışılmadığına Dair Bildirim ile Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmesi gerekmektedir.

İstirahatlı olan sigortalılara ilişkin işverenlerince

-Atıfet kabilinde bir ödeme yapılmaması ve istirahatlı sigortalıya ilişkin aylık prim ve hizmet belgesinin eksik gün nedeni 1-İstirahat seçilmek suretiyle yasal süresi içinde Kuruma gönderilmemesi halinde,

-Atıfet kabilinde bir ödeme yapılmasına rağmen, Çalışılmadığına Dair Bildirimin aylık prim ve hizmet belgesinin verilme süresi içinde Kuruma gönderilmemesi halinde,

5510 sayılı Kanunun 102 nci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi uyarınca, işverenler aleyhine geç verilmiş olması veya hiç verilmemiş olması göz önüne alınarak asgari ücretin onda biri ya da yarısı tutarında idari para cezası uygulanacaktır.

Eyüp Sabri Demirci
Sosyal Güvenlik Kurumu
İşverenler Prim Daire Başkanlığı Şube Müdürü

Kaynak: Muhasebe, Mevzuat, Trkiyenin Muhasebe Sitesi Muhasebe TR
 
Son düzenleme:
Yanlış yorumluyorsunuz;

...
“Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri”, “Giriş” bölümünde yer alan bilgiler kaydedilmek suretiyle işverenler tarafından sigortalıların hak ettikleri istirahat süresinin bitim tarihinin içinde bulunduğu aya ait aylık prim hizmet belgesinin verileceği son gün mesai bitimine kadar elektronik ortamda Kuruma gönderilmesi zorunludur.
(2) Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile (istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.”
 
Ek/10 ile alakası yok arkadaşlar.Ek/10 ile ilgili bir değişiklik yok.Yine eskisi gibi eiksik gün bildirim formları verilmeye devam edecek.Bu yeni uygulama sadece rapor onayı için.
 
Kişi ay içerisinde izin kullandı + istirahat aldı, eksik gün nedeni birden fazla seçmemiz gerekir.
Bu durumda kaç gün istirahat, kaç gün izin sistem nasıl anlayacak.
Hadi diyelim anladı, madem anlayabiliyorsa, istirahatlileri neden işverene de bildirim zorunluluğu getiriliyor.
 
İşte bir püf noktası!
icon3.png
aylık bildirimde "01" kodu ile bildiremiyorsanız bildirim süresini geçirmeden çalışamadı bilgi girişini yapmak gerekiyor.
 
Kişi ay içerisinde izin kullandı + istirahat aldı, eksik gün nedeni birden fazla seçmemiz gerekir.
Bu durumda kaç gün istirahat, kaç gün izin sistem nasıl anlayacak.
Hadi diyelim anladı, madem anlayabiliyorsa, istirahatlileri neden işverene de bildirim zorunluluğu getiriliyor.

Bildirim zorunluluğu kısmı tartışmaya açık bir konu zaten.

Ancak kanunda söylenene göre "01" kod varsa onay vermeye gerek yok.Yani siz "12" kodunu seçecekseniz yine "çalışmadığına dair bildirim girişi" kısmından rapora onay vermek zorundasınız.
 

Benzer konular

Üst