Ynt: Mükellefin Defterini İade Etmenin Doğru Yolu Nedir?
Sevgili meslektaşım,
Meslek mensupları, muhasebesini ya da mali müşavirlik hizmetlerini yaptıkları müşterilerinin, muhasebe işini kendilerinden almaları durumunda, devir teslim tutanağı düzenleyerek bağlı bulundukları odalarına vermeleri gerekmektedir.
Bildirim mecburiyeti, SM, SMMM ve YMM?lerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile zorunlu hale getirilmiştir. Bu durum, ?Meslek Mensuplarının Çalışma Usul ve Esasları? başlığı altında özetle; ?sözleşmenin feshiyle ilgili 26. maddesinde: ?Tarafların haklı nedenlerle veya karşılıklı rızaları ile aralarındaki sözleşmeyi her zaman feshedebilecekleri, bu takdirde alınmış olan defter ve belgelerin bir ay içinde ?devir teslim tutanağı? düzenlenmek suretiyle sahiplerine geri verileceği, devir teslimin gerçekleşmediği takdirde durumun meslek mensubu tarafından odaya bildirileceği? biçiminde hüküm altına alınmıştır.
Ancak, tüm yazılı ve sözlü hatta yukarıda meslektaşımızn önerdiği biçimde noter kanalıyla yapılan ihtara karşın devir teslim tutanağının gerçekleşmemesi ve müşterinin defterlerini almamsı durumunda defterlerin meslek mensubu tarafından ilgili vergi dairesine tutanakla teslim edilmesi gerekmektedir.
SMMM Gökhan Dede