Mükellefin Muhasebe Ücretini Arttırdık

AKDENİZ36

Katkı Sunan Üye
Üyelik
9 Ağu 2010
Mesajlar
234
Konum
DİYARBAKIR
Nakliye isi ile ugrasan mukellefimizin 100 TL muhasebe ucretini artirdik.mukellefin muhasebe ucretini artisini kabul etmesinde muhasebede soru isaretlerine neden oldu.
Zira nakliye isi ile ugrasan bu musterimiz 100 TL muhasebe ucreti artisini kendi satislarina yansitmadi.muhasebe ucreti bir gider yahut bir maliyet degilmidir nakliyeci Musterimizin satis fiyatini neden etkilememis olabilir muhasebe ucreti?
 
Üyelik
7 Ocak 2015
Mesajlar
44
Konum
İstanbul
Kaç kuruş olarak yansıtmasını bekliyordunuz her müşterisine/faturasına? Veya her gün / günde birkaç kez zam yapmalarını mı bekliyordunuz, her zamlanan giderleri için?

Ne sorduğunuz veya neye ulaşmaya çalıştığınız açık olmamakla beraber, ücreti genelde piyasa belirler. Firmanın ücreti piyasanın/rakiplerinin üzerine çıktığı an tüketiciler rakip firmalara kaymaya başlar. Dolayısı ile her artışı fiyata yansıtamayabilirsiniz.

Artışlar zırt pırt yapılmaz. Müşterilerde sürekli zam yaptığınız ve pahalı olduğunuz algısını oluşturur. Zamlar periyodiktir, ayrıca her zam sonrası müşterinin bir alışma periyodu olur ve satışlar olumsuz etkilenir. Dolayısı ile firmalar zamları bütçeleri doğrultusunda standard periyodlarda yapmaya çalışırlar.
 

AKDENİZ36

Katkı Sunan Üye
Üyelik
9 Ağu 2010
Mesajlar
234
Konum
DİYARBAKIR
Esneklik konusunu ogrenmeye calisiyor.muhasebe ucretinin fiyatlari etkilemesi..yani esnek midir degil midir?muhasebe ucreti .merak ettim esneklik konusunu
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,503
Konum
İstanbul
Esneklik konusunu ogrenmeye calisiyor.muhasebe ucretinin fiyatlari etkilemesi..yani esnek midir degil midir?muhasebe ucreti .merak ettim esneklik konusunu
Ben özür diliyorum,pek anlayamadım.Mükellefiniz muhasebe ücret artışını kabul etti ve siz bundan kuşkumu duymaya başladınız? keşke kabul etmesemiydi diyorsunuz,ben tam anlayamadım.
Size ne,mükellefin bunu satışlarına yansıtıp yansıtmadığından? :) Sonuçta mükellef artışı kabul etmiş mi,etmiş.Başka şeyleri neden sorguladığınızı anlayamıyorum. Sadece 2 soru soracağım.Mükellefle beraber mi yaşıyorsunuz?mükellefin para hesabını takip etmeye mi çalışıyorsunuz?
 

AKDENİZ36

Katkı Sunan Üye
Üyelik
9 Ağu 2010
Mesajlar
234
Konum
DİYARBAKIR
muhasebe ucretini artidigimiz zaman musteriye bir maliyet olur bu da mukellefin satis fiyatini yukseltmesi lazim.bunu ogreniyorum neden muhasebe ucreti mukellefin satis fiyatini yukseltmiyor ;etkilemiyor mu mukellefi muhasebe ucreti
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,503
Konum
İstanbul
muhasebe ucretini artidigimiz zaman musteriye bir maliyet olur bu da mukellefin satis fiyatini yukseltmesi lazim.bunu ogreniyorum neden muhasebe ucreti mukellefin satis fiyatini yukseltmiyor ;etkilemiyor mu mukellefi muhasebe ucreti
Tabi etkiler.Ama şöyle;(ukalalık yapmak istemem,lütfen beni yanlış anlamayın.) sadece muhasebe ücretine yapılan zam akabinde müşterinin de satış faturalarını artırmasını beklemek çok eksik olur.Ne yapacak,her firmaya 50'şer lira zam mı yapacak? Tabiki böyle yapacak ama gerekçesi sadece muhasebe ücretine yapılan zam olmayacak .Şöyle birşey yapabilirsiniz mesela -ki eminim ki yapıyorsunuzdur.
Bu firmanın aylık katlanmak zorunda olduğu bir sürü gider kalemi var.Hatta bu kalemler 2021 itibariyle de zamlandı haliyle.Muhasebe ücreti de bunlardan biri.AMA SADECE BİRİ.Bu kişi vergi mükellefi olmakla,aylık ne kadar gidere katlanıyor.Bunları belirleyin.Örneğin araç giderleri,ücretler,muhasebe,bağkur,sabit giderler vs.aklınıza ne gelirse. Diyelim bunlar 10.000 lira tutuyor.Bu ne demek? O halde bu firmanın ayda en az (kdv hariç) 10.000 lira fatura düzenlemesi gerekir ki firma başabaş yani giderlerini karşılama noktasına gelebilsin.Daha birde artıya geçmesi gerektiğini düşünürseniz dahada fatura kesmesi gerekir.İşte,tüm bunları mazeret göstererek mükellefe bir yönlendirmede bulunabilirsiniz.Muhasebe dediğiniz ücret,bunlardan sadece bir tanesi.Buna gelinceye kadar,başka bir sürü gider var.İşte bu aşamada firmanın satışlarını artırmasını beklemek hata olmayacaktır.
Ayrıca burada mükellef fatura kesememesinin veya kesmemesinin nedenini şahsi parası olduğuna da bağlayabilir.Yani bunu gerekçede gösterebilir. Kaba tabirle " size ne kardeşim,benim bu masrafları karşılayacak kadar şahsi param var.Fatura kesmesemde veya rakamı düşük tutsamda ben bu masrafları karşılarım" da diyebilir.Bu da hatalı bir yaklaşımdır.Çünkü gelir idaresinin beklentisi, önce ticari faaliyetinizden bir kâr elde ederek vergi ödemenizdir.Yani birinci amacınız işinizden dolayı kâr etmek,haliyle bununda vergisini vermektir.Ben şahsi paramla dönüyorum derseniz yarın bugün bu da inceleme sebebi olur.
Dahada detaya girmeye gerek yoktur herhalde.Özetle konuyu çok daha geniş çerçevede değerlendirmenizi ve mükellefe gerekirse bu yönde uyarılarda bulunmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Üyelik
7 Ocak 2015
Mesajlar
44
Konum
İstanbul
Genel hatları ile zaten katkı sunanlara ve yazılanlara katılıyorum. Tek ekleyeceğim, satış fiyatı ile maliyet arasındaki direk ilişkiyi oluşturan rekabettir. Fiyat arttırmak karlılığı pozitif etkileyebildiği gibi negatif olarak da etkileyebilir.

Verdiğiniz muhasebe örneği özelinde, firmanın maliyetleri arttığı için fiyatını arttırmasını bekliyorsunuz, ve fiyatını arttırdığı için karını arttırmasını bekliyorsunuz. (veya karını korumasını)

-Peki bu durumda firma niye fiyatını arttırmak için maliyetlerinin artmasını beklesin?
-Madem müşterisi bu zamlı fiyatı kabul edecek illa giderlerinin artmasını bekleyip kardan zarar etsin?
-Müşterileri firmanın giderinin ne kadar olduğunu niye önemsesin? Bizim giderlerimiz arttı o yüzden zam yaptık deyince haklısınız deyip daha fazla ödemeye dünden razı mı olacaklar?

Eğer girdi ücretlerinde genel bir yükselme var ise rakipleriniz ve diğer alternatiflerin de fiyatı zamlanacağı için piyasa oranında yapılan fiyat artışı normaldir. Ancak bu maliyet firmaya özel bir durum ise bunu müşteriye yansıtamayabilirsiniz.

Ürünün fiyatını rakipleriniz ve piyasa belirler. Onların inebileceği rekabetçi fiyatı ise girdi maliyetleri belirler. Özetle ürünü 10 liraya da üretseniz piyasası 100 lira ise 100 liraya satarsınız. (Belki biraz altına ama 11 liraya değil). Ürünü 110 liraya üretiyorsanız ve piyasası 100 lira ise geçmiş olsun, müşteri siz pahalı üretiyorsunuz diye size yardımcı olup 10 lira fazla vermez. (Aynı kalite ürün/hizmet için)

Dolayısı ile müşteriniz,

Neden fiyat arttırmadığı:
-Fiyatını siz daha zam yapmadan çoktan arttırmış olabilir
-Belli bir tarihi bekliyor olabilir (rakiplerin pozisyonu vs)
-Rakipleri zam yapmadığı için zam yaptığı takdirde müşteri kaybedecek olabilir.
-Firma fiyat artışı / maliyet konusunda yeterli düzeyde bilgili olmayabilir

Neden muhasebe giderlerindeki artışı kabul ettiği:
-Zamlı fiyatınız piyasaya göre normal bir ücret olabilir
-Sizi değiştirme maliyeti yüksek olabilir
-İşinizi düzgün yapıyorsanız direk ve dolaylı katkılarınız fiyatınızı makul kılmış olabilir.
 

AKDENİZ36

Katkı Sunan Üye
Üyelik
9 Ağu 2010
Mesajlar
234
Konum
DİYARBAKIR
cevabiniz icin tesekkurler. Soyle bir hesapla konuyu baglayabiliriz.muhasebe ucretine musterimiz 1.5 nokta duyarli olsun musterimizin mal ve hizmetini satin alan mustrilerimizin musterisi diyelim 0.5 duyarli olsun 1.5/0.5+1.5 ::0.75 bu 0.75 yuzde yetmis besi musterimizin musterisi geri kalan yuzde 25 i Musterilerimiz muhasebe ucretini oder hesapta yanlislik varsa duzeltirseniz sevinirim boyle bir hesaplama tarzi var diger mal ve hizmet maliyeti icin muhasebe ucretine de uygulamaya calistim
 
Üyelik
7 Ocak 2015
Mesajlar
44
Konum
İstanbul
Öncelikle müşterinizin fiyat elastikliği o müşterinin müşterilerinin fiyat elastikliğinin bir faktörüdür, buna katılıyorum ancak öyle basitçe toplayıp bölerek aradaki ilişkiyi formülüze edemezsiniz.

Ayrıca müşteriniz özelinde onların şirket içi bilgilerine erişmeden bu doğru bir hesaplama yapamazsınız ancak çalıştığı sektörün fiyat elastikliğini bulup (Türkiye genelinde vs) bu veri ışığında karar alabilirsiniz.

Bunun dışında fiyat elastikliği istatistiksel bir sonuçtur ve örneklemden ve örneğin bulunduğu şartlardan etkilenir. Dar bir örneklem ile bir sonuca varamayabilirsiniz ama yine size yol gösterebilir. Dikkat etmeniz gereken sonuca olduğundan fazla anlam yüklememeniz ve mantıksal olarak açıklayamadığınız istatistiği kullanmamanızdır.

Sezonsallık sonucu etkiler, fiyatınızın piyasanın altında / üstünde olması sonucu etkiler, hizmet sektöründe satılan her hizmetin birbirinden farklı olması sonucu etkiler, özellikli durumlar sonucu etkiler, vs.

Örneğin futbolda bir analiz yaptınız ve uzaktan çekilen her 15 şutta gol olduğunu farkettiniz. Takımınıza giderek maçta devamlı uzaktan şut çekmelerini isterseniz hezimete uğrarsınız, muhtemelen hiç gol atamazsınız. Ama detayına inerek hangi bölgelerden atılan şutların daha efektif olduklarını çıkarabilirsiniz, daha detaya inip şut çekilirken şut çekenin önü açık mıymış, kaleyi nasıl bir pozisyondan görüyormuş, perdeleme yaparak defans ve/veya kalecinin önü kapatılmış mı, kaleci pozisyon olarak tam kale çizgisi üzerinde miymiş yoksa ileride miymiş, defans bloğu yerinde miymiş, şut yerden mi havadan mı çekilmiş, falso vb kriterlere kadar inerek hangi pozisyonlarda şut çekmelerinin daha iyi olacağı konusunda futbolcularınıza yetenekleri doğrultusunda telkinde bulunabilirsiniz. Özet olarak önce rakamım neden oluştuğunu analiz edip, olayın mantığını anlayıp, sonra diğer bilgiler ile birleştirmeniz gerekir. Sadece bir veri üzerinden karar almak/almaya çalışmak fayda sağlamaz.
 

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,621
Konum
İstanbul
Maliyetlerimiz çok arttı, mükelleflere artış yazısı yazıp yazıp siliyorum. Nasıl bir şey yazdınız siz ?
 

bulent249

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Ara 2006
Mesajlar
3,912
Konum
ADANA
Arkadaşlar bu soruya bu kadar cevap verilmesi beni en az soru kadar şaşırttı. Müşavirlik ücreti bir nakliye firmasında ne kadarlık bir maliyet oluşturur ki? Yapılan artış 15 lt. akaryakıt bedeli........!!!!!!!
 
Üst