Ynt: Nasıl Mali Müşavir Olurum...
hamdilevent ' Alıntı:
taş çatlar smmm çatlamaz 20 seneden daha fazla çalışır o yüzden çocuğu bunaltmayın onun yerine sağlık sektörüne yönlendirin derim çünkü az olan her zaman değerlidir ;D ;D ;D
MESLEK SEÇİMİ ÇOK ÖNEMLİ ...
iktisat işletme gibi bölümlere,kimya fizik gibi fen edebiyat fakültelerine girmek çözüm olmuyor
hukuk mezunu sayısı 70 .000 lere ulaşmış mali müşavir sayısı 90.000 lere...
bir gazeteden alıntı,
Tayfun T. 2002 yılında Mimar Sinan Üniversitesi'nde Sanat Tarihi Bölümü'ne kayıt yaptırdı. 2 yıl burada okuduktan sonra 2004 yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü'nü kazandı, 2008'de de buradan mezun oldu. Ancak T. için mesleki yaşamı beklediği gibi gelişmedi. Mücadele etti, KPSS'ye 3 kez girdi, ikisinde de 72 puanla kazanamadı. Bu yıl ise heyecanla puanının açıklanmasını bekliyor.
T, askerden gelen işsiz arkadaşlarının İŞKUR'a başvurmaları için belgelerini doldururken bir tane de kendisi için düzenlediğini söyledi. Bir hafta sonra Burhaniye Kapalı Spor Salonu'nda başvurular için kura çekildiğini ve kendi adının da çıktığını kaydeden Tayfun T, şunları anlattı:
?İş, okullarda 6 ay hademelikti. 700 kişi içinden ilk benim adım okununca şok oldum. İlçenin Halk Eğitim Müdürü beni tanıyor. ?Ya bu nasıl olacak, adam öğretmen, mümkün değil olmaz? demiş. İŞKUR'dan yetkililer, kaymakam ve müdür aralarında, ?Bu basına yansırsa büyük olay olur, başka bir hizmete verelim? diye konuşmuş. Sonuçta ertesi gün gittim ve işe başlattılar. İşe başladığım okul da benim için sürpriz olmuştu. Çünkü Burhaniye'nin en eski okullarından olan, benim de 8 yılımı geçirdiğim Nadir Tolon İlköğretim Okulu'nda görevlendirilmiştim. Bu benim içimde buruk bir sevinç oluşturdu. Kendimi sınıflarında öğrencilerime ders verirken rüyalarıma giren okulda, bir şans eseri olarak hademe olmuştum. İçim burkuldu ama yine de işe başladım.?
ÖĞRETMENLERİ ÇOK ÜZÜLDÜ, TEPKİ GÖSTERDİ
İşe başladıktan öğretmenlerinin duruma çok üzüldüğünü ve durumu medyaya yansıtmayı teklif ettiklerini anlatan T, ?Ağlamamak için kendimi zor tuttuğum anlar oldu, medyaya duyuralım ısrarlarına rağmen 'öğretmenken hademe oluşumu' kimseye malzeme etmek istemedim. Ajitasyon yapmak isteseydim elimde imkanlar vardı? dedi.
MEDYAYA DUYURMAYALIM RİCASI
Bu durumunun Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerini de tedirgin ettiğini ifade eden T, ?1.5- 2 ay süreyle hademelik yaptıktan sonra, ?Medyaya duyurmayalım? ricasıyla birlikte, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerin girişimiyle Burhaniye Halk Kütüphanesi'ne yine temizlikçi olarak verdiler. Memur ise ?Madem geldin buradaki tuvaletleri temizleyeceksin? diye durumunu bilmesine rağmen emir yağdırdı. 4- 5 ay paspasçılık yaptım. Durumum anlayana derstir ama bu ders meselesi değil. Bir ülkenin eğitim ve dış politikası seneden seneye değişmemeli. Üçüncü dünya ülkelerinde bile olmaz belki. Resmen ayakaltı olmuş. Yaptığım hiçbir işten utanmıyorum. Ahlaksızca para kazanmıyorum? diye konuştu.
ARTIK 2 YIL İŞ YOK
Ailesinin emeklerini boşa çıkarmamak için hademeliği kabul eden Tayfun T, ?İş 18 Nisan'da bitti. İŞKUR, işe yerleştirdiği adamları 2 yıl işe almıyor. Dershane ve özel okullarda modern köleliğe yem olmamak için dershaneye başvurmamıştım. Şimdi başvurdum haber yok? dedi.
ARTIK HİÇ BİR ŞEYE ŞAŞIRMIYORUM
Eğitim sisteminde başköşede oturanların yetersiz olduğunu öne süren T, ?Türkiye dünyada söz sahibi olmak istiyorsa eğitime önem versin. Artık hiçbir şeye şaşırmıyorum. Öğretmenken hademe olduğuna göre doktorken hastabakıcı da olabilirsin. Benim durumumda 320 bin tane öğretmen adayı var. Plansız programsız üniversiteler açılıyor. Buradan mezun olan öğrencilerin ne iş yapacakları hesaplanmıyor. Her ile bir üniversite açılıyor. Üniversite açılan il ve ilçelerdeki esnafa müşteri olarak bizi sunuyorlar. Onca yıl eğitimden sonra mezun olan arkadaşlarımız, benim gibi sokaklarda işsiz olarak dolaşıyor? dedi.
ÖNEMLİ NOT: Haberimizin başlığında "Okudu okudu okudu, hademe bile olamadı" dedik. Bunu yıllarca öğretmen olmak için okuyan bir genç insanın durumunu vurgulamak için yaptık. Onun dışında okul hizmetlilerinin, Türk eğitimine yaptıkları katkıları yok saymamız mümkün değildir. Dünya görüşümüze göre her meslek yüceltilmeye değerdir.