fonradar

Ne Kadar Sürede Masraflarınızı Çıkartmaya Başladınız ?

canan_ieu

Katkı Sunan Üye
Üyelik
1 Nis 2011
Mesajlar
319
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba ;
yeni ofisini açanlar için yol gösterici olması açısından ofisi açtıktan kaç ay / yıl sonra işleri düzene oturttunuz ? Masraflarınızı çıkartmaya başladınız ?
 
Bunda belli bir ölçü olmaz kabiliyete muhite ve talebe bağlı bir sonuçtur.İşi olan hemen kara geçebilir olmayan yıllarda geçse sıkıntı devam eder veya her işletme gibi yükselme ,duraklama,gerileme dönemleri olabilir.Önemli olan kazanç varsa bir kısmını gelir getirecek enstüramanlara yatırmak gerekir kara günler için lazım olur.Bir ömür çalışıpta hala ekside olanlarda var girdimi çıkılamıyor.Allah iş rastılığ versin talep olsun pazarlama bilgisi ile hizmetleri pazarlayıp normal bir hayata kısa sürede ulaşman dileği ile.Yani bu iş talep çevre fedakarlık ile ilgili ilişkiler canlı olacak ancak yaşıtlarından ve büyüklerinden iş alabiliyorsun ileri yaşlarda iş almak güçleşiyor mesleğe giriş çok mükellef sayısı ise azalıyor.Kolay gelsin.
 
5 yıl desem nasıl olur::))) bana böyle dedi abiler ve öyle çıktı kolay değil çok kıstas var herşey etkiliyor bizim iş hizmet sektörü ticaret olmadığı için nereden baktığına ne istediğine idelist bakış açın piyasadaki üçkağıtçılar yani kısacası bişeylerin oturması 5 yıl oluyor....
 
Selamlar
Canan hanım,bu sorularla yolumuzu belirlememiz biraz zor gibi :) Bunlar değişkendir.Kimi 2 yılda hala çıkaramazken kimi 6 ayda ofisi büyütecek kadar para kazanabilir. Hayatın önünüze neler çıkaracağı belli olmaz.o nedenle bunlar hiçbir zaman kriter ve emsal olmamalı.
 
Bende bürosunu yeni açanlardanım, bu soru benimde en çok merak ettiğim soruların başında geliyor. Çünkü kıt kaynaklarla sonsuz ihtiyaçları karşılamaya çalışıyoruz :) Ama rehber olması yönünden şöyle bir maliyet hesabı yapabiliriz ve kaç defterden sonrası kar olur olmaz tartışılır. Ben sıralama yapayım. Aylık sabit maliyetler. 390,00-TL Bağkur, 60,00-TL internet, 50,00-TL elektrik, 50,00-TL telefon, 150,00-TL çay kahve desek buraya kadar 700,00-TL yapmakta. Daha buna kira dahil değil ve elektrik, telefon ve çay kahve gibi giderler değişebilir. Kira olarakta çok uçmadığımızı farzedelim. 300,00-TL kira varsayarsak (taşradan bahsediyorum istanbul başka olabilir.) Aylık bizim maliyetimiz. 900,00-1.100,00-TL bandında değişebilir. Müşterilerimizden alacağımız ücretlerin tutarı yaşadığımız çevreye göre değişeceğinden başabaş noktası farklı olacaktır. Ama biz örnek olarak işçisiz bir işletme defterini en az 80,00-TL kabul edersek. Başabaş için bizim en az 13-14 tane işletme defteri olan müşterimiz olsun ki başabaşa yaklaşalım. (Müşteri oldukça ilave olarak kırtasiye masrafıda olacaktır. :) ) Taşra için söyliyeyim. İşe girmeden önce cepte bir 20.000,00-TL var ise kuruluş aşamasında bunun 10.000,00-TL'si gider kalan 10.000,00-TL'de ihtiyat amacıyla kenarda durur. Mevcut müşterilerden tahsil edilemeyen masraflar buradan karşılanarak kuruluş zamanındaki sıkıntıların giderilmesinde yardımcı olabilir. Kabaca şekilendirecek olursak 20.000,00-TL paramız ve en az 15 tane işletme defterimiz olursa bu süreç daha sıkıntısız olabilir diye düşünüyorum. İlave etmek isteyen arkadaşlar olursa sevinirim. Dediğim gibi bende şu an büromu yeni açtım, benim korkum ya hiç müşteri gelmezse ya hiç işlerim olmazsa... :(
 
başlangıçta müşteri çok azsa parttime bir işte çalışarak destek sağlanabilir, yavaş yavaş oturması en sağlıklısı.
 
Bende yaklaşık bir yıldır büro açanlardanım ve bende bişeyler paylaşmak isterim. Dediğim gibi yaklaşık bir yıl oldu ve büro işine girdiğim günden beri tek bilinen gerçek sağlam-dürüst müşteri portföyü yaratmak yada sana gelmesini temenni etmek. Zamanında ücretinizi alamadığınız 50 mükellefiniz olsa neye yarar. Çok sabırlı ve güç bir süreç olduğunu söylemeliyim. Ben işerin rayına oturması şu kadar zaman alır lafına katılmam. Dediğniz gibi 3 ayda sürebilir , 3 yılda herkeze başarı dileklerimle.
 
siz bu kafayla hiç bişey düzeltemezsiniz üstüne müşteri bulamazsınız.yırtıcı olmazsanı yerinizde kalırsın .senin belgen devlet verdi smmm odaları degil o zaman hakkını devlletten istiycen...yok büro acarsam bu olur .sen yerinde otursun hep aynı kalırsın.partime iş derken sen türkiyenin en zor 3 sınavını ver partime calıs.hizmetlimi partime olarak calıssın ...ya size o belgeyi zorla verdiler ama biz yeni smmm olanlar zorla aldık...
 
dogru siz sınavın zorlugunu nerden bilceksiniz ki size devlet bedava belgeyi verdi.sunu size sölüyüm en iyi en bilgili smmmler 2010 dan sonra olan mali müşavirler...ama bunu unutayın o belgenin size faydası olmaz.cünkü siz bizim hakkımızı yiyorsunuz..hak etmediginiz bir belgeden ekmek yiyorsunuz.
 
Sayın alikaya,haddinizi aşıyorsunuz..Hakkımızda en ufak bir fikriniz yok,öyle işkembeden kaç gündür sallayıp duruyorsunuz..Amacınızı anlayabilmiş değilim.Yaranız varsa,tedavisini başka yerde arayın.Yok,burda bulunmaya devam edeyim diyorsanız,terbiye sınırlarını aşmayın,öyle bilip bilmeden de atıp tutmayın..
Eğer tavırlarınıza devam ederseniz,eminim admin'ler gereğini yapacaklardır.
 
dogru siz sınavın zorlugunu nerden bilceksiniz ki size devlet bedava belgeyi verdi.sunu size sölüyüm en iyi en bilgili smmmler 2010 dan sonra olan mali müşavirler...ama bunu unutayın o belgenin size faydası olmaz.cünkü siz bizim hakkımızı yiyorsunuz..hak etmediginiz bir belgeden ekmek yiyorsunuz.
Yılın Terbiyesizin önce gideni alanında oscar adayımdır kendileri
 
dogru siz sınavın zorlugunu nerden bilceksiniz ki size devlet bedava belgeyi verdi.sunu size sölüyüm en iyi en bilgili smmmler 2010 dan sonra olan mali müşavirler...ama bunu unutayın o belgenin size faydası olmaz.cünkü siz bizim hakkımızı yiyorsunuz..hak etmediginiz bir belgeden ekmek yiyorsunuz.

Mantığın bittiği son nokta......!
 
dostlar,
ben büroyu açalı tam 3 yıl oldu.suan 40 defter var.tahsilat aksaması yani sonrakı aylara kayması % 25 gibi.Dolayısıyla her ay % 75 tahsilat yapıyorum. Ancak yetiyor. Yalnız çalışıyorum ve kıt kanaat...
 
dostlar,
ben büroyu açalı tam 3 yıl oldu.suan 40 defter var.tahsilat aksaması yani sonrakı aylara kayması % 25 gibi.Dolayısıyla her ay % 75 tahsilat yapıyorum. Ancak yetiyor. Yalnız çalışıyorum ve kıt kanaat...
Sayın merkose bence durumunuz gayet iyi 3 yılda 40 defter çok iyi bende büromu yeni açacağım umarım bende 2-3 yıl gibi bir sürede 30-40 defter görürüm.
 
Arkadaşlar defter sayısı aldatır.Bunların ne kadarı işletme,ne kadarı bilanço?Ne kadarı şahıs,ne kadarı şirket..40 defter yeterli gibi gözüksede örneğin işletme ağırlıklı ise,gelirin düşük olabileceği de kaçınılmazdır.Aylık ücret dengesi ne kadar?
Ayrıca 1 kişi ve 40 defter?Nasıl yetebiliyorsunuz,yapılan kayıtlar ne derece sağlıklı,bunlarda ayrı bir tartışma konusu tabi....
 
Sayın Tahsin Kurt doğru söylüyorsunuz defter sayısı aldatabilir ancak basit bir hesapla arkadaşın 40 defterinin 10'u bilanço 30'u işletme olsa bilançolardan ortalama 300 tl alsa işletmelerden de 100 tl alsa aylık gelir 6000 tl olur 1000 tl büro masrafı 1500 tl personel masrafı olsa yine arkadaşa 3500 tl kalır. kendi işini yapmanın rahatlığı ayrı tabi. Bence tahsilat sorunu yoksa 40 defter çok iyi
 
ikinci sınıf işletmeden para kazanan var mı acaba? ben zaman ve emek kaybı olarak görüyorum. tahsilatı da sıkıntılı.. başta mecburen alıyorsun sonra başına kalıyor. defterler çoğunlukla ikinci sınıf ise 40 defter çok bir şey ifade etmez. şahsen zamanla bu işletmeleri bırakmak gerektiğine inanıyorum.
 
Üst