Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

Üyelik
4 Nis 2010
Mesajlar
3
Merhaba,
Yeni bir işyeri açmak için resmi olarak yapılması gerekenler tam olarak nelerdir ve vergi masrafı (başvuru aylık,yıllık vb. tüm ödemeler dahil) ortalama olarak tahmini ne kadar tutar?

Açılabilecek işyeri türü örneği :
1) 25 metrekare civarında bir ofis,bir masa, bir bilgisayar,tek kişi,grafik tasarım vb. bir iş yapmak için.
Ya da ...
2) Yine ortalama aynı büyüklükteki bir dükkan,tek kişi ,bir kaç elbise askılığı,bir kaç raf,Giyim eşyası satışı vb. bir iş yapmak için.

Bu alanda uzman olan bir kişi, hiç bilmeyenler için anlaşılır bir dille izah edebilir mi lütfen?
 
Üyelik
25 Mar 2010
Mesajlar
154
Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

Bulunduğunuz bölgede bir meslek mensubu ile görüşüp konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Forum sitelerinde her daim bir kısım eksik kalır.

Giderler, değişkenlik gösterir.
 
Üyelik
4 Nis 2010
Mesajlar
3
Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

ali desidero ' Alıntı:
Bulunduğunuz bölgede bir meslek mensubu ile görüşüp konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Forum sitelerinde her daim bir kısım eksik kalır.

Giderler, değişkenlik gösterir.
Bulunduğum bölgede danışabileceğim bi meslek mensubu olsa zaten burada sorma ihtiyacı hissetmezdim.Eminim burada az çok, yaklaşık, fikir yürütebilecek birileri vardır diye düşünüyorum.
 
Üyelik
25 Mar 2010
Mesajlar
154
Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

Bir davada edindiğiniz az çok fikirle hareket eder miydiniz? Bir avukata gidip danışırdınız eminim. Bunun da pek farkı yok. Açılış masrafınız 100 tl ile 1000 tl arasında değişkenlik gösterir, aylık sabit ödemeleriniz de 18,55 tl ile +sonsuz arasında değişkenlik gösterir. Yani sorduğunuz sorunun cevabı bu, ama sizin almak istediğiniz cevap bu değil eminim.

Ayrıca ülke genelinde 70.000 den fazla meslek mensubu var. Siz nerede açacaksınız ki?
 
Üyelik
20 Şub 2009
Mesajlar
296
Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

kira
kiranın %20si kadar stopaj vergisi
bina aidatı
elektrik (açtırma ve aylık masraflar)
telefon (açtırma ve aylık masraflar)
aylık kdv beyanı (en az 18,55 tl)
3ayda bir muhtasar beyanı damga v. 18,55 tl
3ayda bir muhtasar ile muhasebeci ücretinin %20si stopaj
3ayda bir geçici vergi (en az 30tl damga v.)
yıllık gelir v. (en az 70 tl damga v.)
vergi dairesi açılış noter, defter masrafları 150 tl
ticaret sicile kayıt 750-1500 tl (şahıssa tic.sice gitmeyebilir)
ticaret odası aidatı yıllık 150-200 tl (limited değilse, şahıssa oda kaydı olmayabilir)
belediye kaydı (açılış 200-600 tl, her yıl çevre temizlik vergisi)
matbaaya fatura bastırma (60-100 tl)
kaşe 10 tl
muhasebeci ücreti aylık en az 80tl

ama diğer arkadaşların da dediği gibi illa ki bir meslek mensubuna ihtiyacınız olacak, kendisiyle de görüşürsünüz. Beyannamelerinizi siz gönderemezsiniz, mutlaka bir muhasebeciniz olmak zorunda. sizin bulunduğunuz yerde olmasına da gerek yok, başka bir ilden bile olur.
 
Üyelik
4 Nis 2010
Mesajlar
3
Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

Teşekkürler cevap için ali desidero,smmm-ankara.
 
Üst