Ofis Açmak ve Endişeler

Üyelik
31 Tem 2018
Mesajlar
59
Konum
Ankara
Merhaba sayın meslektaşlarım,
Tecrübelerinize güvenerek sizlerden akıl almak istiyorum. Biliyorum ki bu minvalde çok konu açıldı yorumlar yapıldı, gel gelelim ki herkesin şartları şahsına münhasır olduğu için ister istemez şahsi fikir alma ihtiyacı doğuyor.
Ben bu mesleğe 3 sene evvel staj sınavını kazanarak başladım. Bu 3 senenin 2,5 yılını farklı ofislerde,6 ayını da imalat yapan bir fabrikanın muhasebe biriminde yaptım. Öğrendiğim çok şey olduğu gibi eksik olduğum da çok şey var. Bu süreçte gözlemde yaptım. 'Ben ne istiyorum? Beni mutlu edecek pozisyon ofis açmak mı,ofiste çalışmaya devam etmek mi yoksa bir firmaya girmek mi?' diye.
Ofisteki sürekli araştırma, okuma durumu beni hep daha çok cezbetti. Şuan ruhsat almaya hak kazandım. Rahatsızlığım nedeniyle çalıştığım ofisten ayrıldım(yine de arada desteğe gidiyorum evrak kontrolü vs için). Niyetim 1-2 aya ofis açmak. Bu süreçte de hem mevzuat okuyarak kendimi dinleyeceğim hem de ofis işleri için araştırma yapacağım(program,ofis gereçleri vs..)
Korkularım da var,bilmem sizlerde de oldu mu? acaba bilgim tam mı yoksa yaşadıkça mı donanımlanacağım? vs şeklinde.
İşin maddi boyutuna gelirsek.. Sıfır mükellef ile başlayacağım bu işe(bir kaç arkadaşımın iş fikri var netleşirse açılışları bende olacak nasipse. Ayrıca yanında çalıştığım müşavirim bu işi yapabileceğimi, kendisinin de yardımcı olacağını söyledi. Ben yine de bu unsurlar yokmuş gibi hazırlıyorum kendimi..ne olur ne olmaz)
Evime yakın kendime ait bir ofisim var bir plazanın zemin katında. 25 m2. Beni idare eder fazla fazla. Masa olarak kendi çalışma masamı koyacağım. mobilya kısmı da halloldu gibi. Yani beni yoran pek masrafım olmayacak ruhsat masrafları, program masrafları dışında.
30 yaşında bir anneyim... hem ofis hem şirkette çalıştım tempolu bir şekilde..Gördüm ki mesaili çalışma mecburiyeti beni ve ailemi yoruyor. Ha çalışşam devam edebilirim de fakat istiyorum ki zamanın ipleri benim elimde olsun. ofise 10 da gitme lüksüm olsun, geceleri evden ya da ofisten telafi edecek rahatlığım olsun. Hep anlayışlı işverenlerle çalıştım sağolsunlar ama yapım itibariyle izin istemek zor geliyor bana. Covid olduğumda bile zorlanmasınlar diye Mali müşavirim talep etmediği halde uzaktan bağlanıp yardımcı oldum.
Özetle ofis açmayı, zaman tasarrufunu elimde bulundurmak için istiyorum. Maddi olarak bir sıkıntım yok. Eşim de sonuna kadar destek oluyor.
Kafadan 2 3 yılımı yok sayıyorum..ama yine de bir korku sarıyor ya yapamazsam,işler yolunda gitmezse diye zira çevremde yapamazsın diyen çok eş dost var..ama denemezsem daha çok içimde kalacak.
Yapı olarak konuşkanım ve çevre edinmeyi, araştırıp okumayı seven biriyim. Ofiste en sevdiğim şey mükelleflere bilgi sahibi olduğum bir konuyu anlatmak ve onlardan samimi bir teşekkürü duymaktı..iyi insanlara denk geldim belki de.
Sizlerin benim için önerilerine değer veriyor ve merak ediyorum.
Bir de tecrübelerinizden yola çıkarak, ofis- mükellef adabı,ilişkileri, çalışma stilleri hakkında da önerinizi dinlemek isterim.
Mesela bir smmm arkadaşım 'Benim prensibimdir asla vekalet almam mükelleften,yoksa her işi bize yaptırmak istiyorlar' diyor.
bir diğeri ise 'akrabanın ve yakın arkadaşının işini alma' diyor.
sizlerinde benzer veya farklı fikirlerinizi duymak isterim.
 

URUM79

Tanınmış Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,430
Konum
İSTANBUL
Sn. malianestezi, öncelikle size başarı temennilerimle başlamak isterim. İlk cümlelerinizde forumda konu ile ilgili birçok görüş ve beyan yapıldı demiştiniz. Doğrudur. Demek ki üzerine çok yorum yapılan bir konu var ise orada bizim dışımızda malesef sıkıntılı sistemsel sorunlar var demektir diye düşünüyorum.
Şahsım üzerinden birkaç cümle yazayım siz değerlendirin.
Ben yaklaşık 10 yıldır büro bazında bu mesleği icra ediyorum. Belki de mesleğimi sevdiğimden cesaret göstererek sıfırdan başladım. İlk işe bir tane daha müşterim olmadan girdim. Maddi ve manevi olarak şu an çok mu iyi durumdayım. Hayır. Maddi olarak evimi geçindirmeye çalışıyorum. Faturalarımı ödemeye çalışıyorum.......
Şöyle bir 10 senenin özetini yapsam şu anki mevcut portföyümün iki katı fesih (çoğunlukla müşterinin gayri faale geçmesi, ödeme sorunu v.s. den ötürü) olunan müşterim olmuş. Buradan şunu çıkarıyorum. Müşteri sayısından ziyade kaliteli müşteri çok önemli. Ben hep bu amacı gütdüm. Düşünün örnek olarak 40 defteriniz var ama yarısı ödeme yapıyor. 20 defteriniz var düzenli ödeme alıyorsunuz. Tercihiniz hangisi olurdu...? Ben bu durumu kendi çapımda da başardığıma inanıyorum. Ama şuda var. Beklentimin çok altındayım. Özellikle mevcut ekonomi de işi yürütmek ayakta kalmak çok zor. Düşünün örnek vermek gerekirse dışarıda aile ortamında bir yemek yemek isteseniz vereceğiniz hesap için bir ay için müşterinizden ödeme bekliyorsunuz ve onu da tahsil garantiniz yok. Ayrıca beyannamesine imza atıp sorumluluk alıyorsunuz.
Geriye gitme şansım olsa kesinlikle çekirdekten yetişip herhangi bir sevdiğim iş de ticaret yapmak isterdim. Büyük mevzuatlar içinde boğulmaktan beyan yetiştirme kaygısından v.s. ömrümüz geçip gidiyor. Düşünün pandemi sürecinde bile başka bir şansımız olmadı. Ben hastalık geçirdim. Yoğun bakımda yatdım. Taburcu olup döndükten sonra geç beyandan ötürü ceza yedim. Varmı ötesi.....
Mesleğimiz çok stresli ve yeterince saygı görmeyen bir meslek. Çelik gibi bir sinire ihtiyacınız olacak.
Bütün bunlar ışığında karamsar olmanızı istemem ama eminim ki hemen hemen tüm meslekdaşlarım benzer sorunlar yaşıyor.
Haksız rekabet üst mertebelerde, tahsilat sorunu kanayan yara, itibar desen oda yok, birde meslek odalarımız bu sorunlarımız ile ilgili yeterince ilgilendiğini düşünmüyorum. Bakın sizin bir arkadaşınızda vekalet almayarak aslında burada sayamadığımız birçok sorunun sadece bir tanesine işaret etmiş.
Sonuç olarak, çok fazla karamsarlığa düşürmek istemem ama gerçekler bu şekilde. En azıdan benim penceremden ben bu manzarayı görüyorum. Buna rağmen mesleği çok sevdiğinizi düşünerek fazla da bir masrafınız olmayacaksa bir büro açabilir gidişata göre bir plan çizebilirsiniz.
İyi günler dilerim, Sağlıcakla,
 
Üyelik
31 Tem 2018
Mesajlar
59
Konum
Ankara
Sn. malianestezi, öncelikle size başarı temennilerimle başlamak isterim. İlk cümlelerinizde forumda konu ile ilgili birçok görüş ve beyan yapıldı demiştiniz. Doğrudur. Demek ki üzerine çok yorum yapılan bir konu var ise orada bizim dışımızda malesef sıkıntılı sistemsel sorunlar var demektir diye düşünüyorum.
Şahsım üzerinden birkaç cümle yazayım siz değerlendirin.
Ben yaklaşık 10 yıldır büro bazında bu mesleği icra ediyorum. Belki de mesleğimi sevdiğimden cesaret göstererek sıfırdan başladım. İlk işe bir tane daha müşterim olmadan girdim. Maddi ve manevi olarak şu an çok mu iyi durumdayım. Hayır. Maddi olarak evimi geçindirmeye çalışıyorum. Faturalarımı ödemeye çalışıyorum.......
Şöyle bir 10 senenin özetini yapsam şu anki mevcut portföyümün iki katı fesih (çoğunlukla müşterinin gayri faale geçmesi, ödeme sorunu v.s. den ötürü) olunan müşterim olmuş. Buradan şunu çıkarıyorum. Müşteri sayısından ziyade kaliteli müşteri çok önemli. Ben hep bu amacı gütdüm. Düşünün örnek olarak 40 defteriniz var ama yarısı ödeme yapıyor. 20 defteriniz var düzenli ödeme alıyorsunuz. Tercihiniz hangisi olurdu...? Ben bu durumu kendi çapımda da başardığıma inanıyorum. Ama şuda var. Beklentimin çok altındayım. Özellikle mevcut ekonomi de işi yürütmek ayakta kalmak çok zor. Düşünün örnek vermek gerekirse dışarıda aile ortamında bir yemek yemek isteseniz vereceğiniz hesap için bir ay için müşterinizden ödeme bekliyorsunuz ve onu da tahsil garantiniz yok. Ayrıca beyannamesine imza atıp sorumluluk alıyorsunuz.
Geriye gitme şansım olsa kesinlikle çekirdekten yetişip herhangi bir sevdiğim iş de ticaret yapmak isterdim. Büyük mevzuatlar içinde boğulmaktan beyan yetiştirme kaygısından v.s. ömrümüz geçip gidiyor. Düşünün pandemi sürecinde bile başka bir şansımız olmadı. Ben hastalık geçirdim. Yoğun bakımda yatdım. Taburcu olup döndükten sonra geç beyandan ötürü ceza yedim. Varmı ötesi.....
Mesleğimiz çok stresli ve yeterince saygı görmeyen bir meslek. Çelik gibi bir sinire ihtiyacınız olacak.
Bütün bunlar ışığında karamsar olmanızı istemem ama eminim ki hemen hemen tüm meslekdaşlarım benzer sorunlar yaşıyor.
Haksız rekabet üst mertebelerde, tahsilat sorunu kanayan yara, itibar desen oda yok, birde meslek odalarımız bu sorunlarımız ile ilgili yeterince ilgilendiğini düşünmüyorum. Bakın sizin bir arkadaşınızda vekalet almayarak aslında burada sayamadığımız birçok sorunun sadece bir tanesine işaret etmiş.
Sonuç olarak, çok fazla karamsarlığa düşürmek istemem ama gerçekler bu şekilde. En azıdan benim penceremden ben bu manzarayı görüyorum. Buna rağmen mesleği çok sevdiğinizi düşünerek fazla da bir masrafınız olmayacaksa bir büro açabilir gidişata göre bir plan çizebilirsiniz.
İyi günler dilerim, Sağlıcakla,
Öncelikle çok geçmiş olsun,
Değerli fikirleriniz için de çok teşekkür ederim.
Çok güzel ifade etmişsiniz, maalesef her meslekte olduğu gibi bizim meslekte de kökten gelen sorunlar var.
Mükellefi doğru seçmek çok önemli gerçekten. Son çalıştığım smmm nin 40 defteri ve 3 personeli vardı. tahsilat döngüsü çok iyi idi ve gerçekten hakettiğini alıyordu(mesela avukat işletme defterlerinden 700 800 den aşağı almıyordu keza bilançolarda da 1500 den aşağı almıyordu.) ama karşılığını da fazla fazla veriyordu, yani mükellefin işine çok özen göstererek titizlikle muamele ediyordu(olması gerektiğinden de fazla). Bir de dediğiniz gibi o da yaşayarak öğrenmiş ki bana hep şunu nasihat eder ''işini çok iyi yap, ucuza çalışma,mükellefin gerekirse az olsun ama öz olsun,düzgün insanlarla çalış'' . evet günümüz koşullarda(bu kadar haksız rekabet vs var iken) bu zor..ama imkansız da değildir sanırım..
(Bu arada ilk çalıştığım smmm nin de 250 mükellefi 3 personeli vardı,bezmiş durumdaydı. Tahsilat sorunu,işlerin niteliksiz yapılması..yani tam tersi örnekleri de yaşadım.)
inanın maddi olarak aşırı beklentim yok..yani bir sürü mükellefim olsun paniğinde değilim.
Hep düzgün insanlarla çalışayım diye dua ediyorum.. nitelikli(ahlaki yönü baskın) insanlarla çalışayım ama varsın defterim az olsun.
Kendi halimde okuyup gelişeyim , az çok da kendime ait bir kazancım olsun yeter niyetindeyim.
Tabii bu noktaya gelebilmek için çok acı tecrübe de geçireceğimin farkındayım, iradem o zaman sınanacak işte.
Ticarette de durum dışarıdan bakıldığı kadar kolay değil maalesef. Sermaye,sürekli değişen kurlar, enflasyon, çalkantılı küresel ve yerel siyasi gündem.. o kadar çok değişken var ki karlarını etkileyecek..evet bizim için de geçerli aynı etkiler lakin sermaye bazlı iş yürütenlerin durumu bir tık daha riskli.. birkaç arkadaşım da bana özendiklerini ifade ettiler geçen: ) ''Mis gibi kafa işi,sermaye derdin yok satış derdin yok,mükellef bul,işini iyi yap daha ne'' diyor, tıpkı bizim onlara bakıp imrendiğimiz gibi.. her işin bir rizikosu var..Bizde bir tık fazla.
Bunun yanında başka hedeflerim de var..Makale yazarlığı(ilaveten kendi kitabımı da yazmak istiyorum), dijital platformlarda eğitmenlik,danışmanlık..hayata geçirebilir miyim bilemiyorum.
Dediğiniz gibi bir denemekte fayda var...aradığımı bulup bulamayacağımı başka türlü öğrenemem.
İnşallah siz de umduğunuzu fazlası ile bulursunuz.
 
Üyelik
10 May 2014
Mesajlar
54
Konum
İstanbul
URUM 79 un dediklerini harfiyen katılmakla birlikte bu iş her geçen gün daha da zorlaşıyor gerek piyasa koşulları, gerek yasal düzenlemelerdeki sürekli değişiklikler, uygulamalar, cezalar ve buna bağlı riskler, gerek yeni teknolojiler, gelişmeler ve yeni değişen çevre nedeniyle bu iş uzun vade de yapılmaz.
 
Üyelik
31 Tem 2018
Mesajlar
59
Konum
Ankara
URUM 79 un dediklerini harfiyen katılmakla birlikte bu iş her geçen gün daha da zorlaşıyor gerek piyasa koşulları, gerek yasal düzenlemelerdeki sürekli değişiklikler, uygulamalar, cezalar ve buna bağlı riskler, gerek yeni teknolojiler, gelişmeler ve yeni değişen çevre nedeniyle bu iş uzun vade de yapılmaz.
Haklısınız fakat ben bir cesaret yine de denemeye karar verdim. Biliyorum çok zor fakat denemezsem hep içimde kalacak. Sadece biraz farklılaşmak adına defter tutmanın yanı sıra kendimi geliştirebileceğim uzmanlık alanlarına yönelip danışmanlık hizmeti de verebilmek. Kendime 2 3 sene verdim. Bu süreçte hedeflediğim noktadan çok uzak olursam en kötü ihtimal yine bordrolu hayata dönerim. Hayırlısı olsun..inşallah 3 sene sonra buraya güzel şeyler yazmak nasip olur ve benim gibi arafta kalmış meslektaşlara bir fikir/yol olur.
 
Üyelik
26 Ara 2014
Mesajlar
65
Konum
sakarya
selamlar,öncelikle hakkınızda hayırlısı olsun.

Büro tecrübelerimden şunu çıkarttım, mükellef sayısı arttıkça kalite düşüyor zira kişi çok evrak çok e çok personelde istihdam edilmeyince sonuç sıkıntı, ben büro açma sistemim defter tutmak üzerine değil danışmanlık üzerine olacak açıkçası,şöyle 10 tane kaliteli firma ile danışmanlık üzerine çalışıp hem detay yük ile uğraşmamak hem de daha müşavirlik yönümü kullanmayı düşünüyorum.Hoş gelişen dijital süreç muhtemelen belge işleme olayını azaltacak,bir çok program e faturalara programda cari kod tanımlayıp kayıtı yapma imkanı getirir iken belki gelecekte faturalarda muhasebe kodları olacak ve herkes direk belgeyi kayıt olarak indirecek bilemiyorum.Biraz sizinde maksadınızın danışmanlığı öne çıkartmak olduğunu gördüm, açıkçası defter seçmeden kim gelirse gelsin mantığını redderek başlamanız en faydalı olur bana göre tabi.Gelir planlamanız çok ön planda değil ise zamana katlanma şansınız var ise bence şöyle eli yüzü düzgün firmalar almaya çalışın.Birde bu işin biraz raconu denebilir camialarla(doktorlar,avukatlar vb) etkileşim içinde olmak faydalı.Olumsuzlar elbette hiç bitmez ama en aza indirmekte sizin elinizde.Bence prensiplerinize sıkı sıkıya bağlı kalın.Düzen sizi değil siz düzeni değiştirmeye çalışın.Zira bu düzeni değiştirmeye çalışanlar olmazsa hepimiz düzen oluruz.Selamlar saygılar.Hayırlı rızıklar.
 
Üyelik
31 Tem 2018
Mesajlar
59
Konum
Ankara
selamlar,öncelikle hakkınızda hayırlısı olsun.

Büro tecrübelerimden şunu çıkarttım, mükellef sayısı arttıkça kalite düşüyor zira kişi çok evrak çok e çok personelde istihdam edilmeyince sonuç sıkıntı, ben büro açma sistemim defter tutmak üzerine değil danışmanlık üzerine olacak açıkçası,şöyle 10 tane kaliteli firma ile danışmanlık üzerine çalışıp hem detay yük ile uğraşmamak hem de daha müşavirlik yönümü kullanmayı düşünüyorum.Hoş gelişen dijital süreç muhtemelen belge işleme olayını azaltacak,bir çok program e faturalara programda cari kod tanımlayıp kayıtı yapma imkanı getirir iken belki gelecekte faturalarda muhasebe kodları olacak ve herkes direk belgeyi kayıt olarak indirecek bilemiyorum.Biraz sizinde maksadınızın danışmanlığı öne çıkartmak olduğunu gördüm, açıkçası defter seçmeden kim gelirse gelsin mantığını redderek başlamanız en faydalı olur bana göre tabi.Gelir planlamanız çok ön planda değil ise zamana katlanma şansınız var ise bence şöyle eli yüzü düzgün firmalar almaya çalışın.Birde bu işin biraz raconu denebilir camialarla(doktorlar,avukatlar vb) etkileşim içinde olmak faydalı.Olumsuzlar elbette hiç bitmez ama en aza indirmekte sizin elinizde.Bence prensiplerinize sıkı sıkıya bağlı kalın.Düzen sizi değil siz düzeni değiştirmeye çalışın.Zira bu düzeni değiştirmeye çalışanlar olmazsa hepimiz düzen oluruz.Selamlar saygılar.Hayırlı rızıklar.
Çok teşekkür ederim yorumunuz için, kesinlikle düşüncelerimi dile getirmişsiniz. 200 defterli ofiste de çalıştım 30 40 defterli ofiste de. Gördüğüm şu ki defter sayısı arttıkça personel sayısı/niteliği de aynı doğrultuda artmazsa çok sorun oluyor. Defter sayısını az tutup, danışmanlık tarafına ağırlık vermeyi istiyorum, ne kadar mümkün kılabilirim bilemiyorum tabii. Nihayetinde hiç 100 200 defterim olsun hırsım yok. Kendimi geliştirebileceğim 2 3 alana odaklanıp danışmanlık hizmeti vermek, 10 15 de defter tutmak benim için kafi. Tabii süreç ne getirir ne götürür bilinmez. Beklentimi çok yüksek tutmadan çıkacağım bu yola. Hayırlısı olur inşallah. Size de hayırlı kazançlar ve başarılar dilerim. Saygılar.
 

Benzer konular

Üst