ÖTV' si İndirilmiş Yakıt Alım Defteri

Üyelik
4 Şub 2013
Mesajlar
69
Konum
istanbul
Merhaba,

Çalışmış olduğum kuruma ait tekne için 2012 yılı ÖTV si indirilmiş yakıt alımda defterinde hesaplanan damga vergisini ödemişler. Damga Vergisine konu olan matrahın hesaplama şeklini üstadlarımız çok iyi bilmektedir. Yakıt Alım Talep Formu ve Taahhütnamesi (Donatanlar için) Formunun altında şöyle bir ibare var; "liman başkanlığımızca taahhütnamenin bir sureti alınmış olup maktu damga vergisi bedelinin dairenizce taahhütnamenin aslı için tahsil edilen nisbi damga vergisi ile birlikte alınması." bu açıdan hesaplanan damga vergisi 5.000 TL olarak kabul ettiğimizde biz sadece asıl suret için 5.000 TL vergisi ödememiz gerekirken vergi dairesinde yapılan işlemler sırasında 5.000 tl değil herbir kurum için ( DTO, Liman Başkanlığı, V.D., Şirketin Kendisi) için ayrı ayrı ödemniz gerekiyor denilerek şirketimize 20.000 tl damga vergisi ödettirilmiştir. 2013 yılında ben yine aynı işlemleri yaparken tek damga vergisi ödedim ve herhangi bir kamu personelinden hayır 4 nüsha için ödeyeceksiniz denilmedi kaldı ki bu işi yapan kişilerden bu şekilde bir durum olamayacağı bilgisi veriliyor. Hükme varmadan önce acaba yapılması gereken bir işlemden dolayı mı alındı yoksa konuya vakıf olmayan personel ya da memurdan kaynaklanan bir hatadan mı meydana geldi ? Kanaatimce 2012 yılından ödenmiş olan bu fazla damga vergisini devletten kısmen nakit kısmen mahsup yolu ile gerekli izahat ve beyanname düzeltmeleri yapılarak geri alınabiliceğidir. Konu ile ilgili nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlarımıza şimdiden teşekkür ederim.

İyi çalışmalar,
 
Merhaba,

Yakıt Alım Talep Formu ve Taahhütnamesi (Donatanlar için) Formunun altında şöyle bir ibare var; "liman başkanlığımızca taahhütnamenin bir sureti alınmış olup maktu damga vergisi bedelinin dairenizce taahhütnamenin aslı için tahsil edilen nisbi damga vergisi ile birlikte alınması." bu açıdan hesaplanan damga vergisi 5.000 TL olarak kabul ettiğimizde biz sadece asıl suret için 5.000 TL vergisi ödememiz gerekirken vergi dairesinde yapılan işlemler sırasında 5.000 tl değil herbir kurum için ( DTO, Liman Başkanlığı, V.D., Şirketin Kendisi) için ayrı ayrı ödemniz gerekiyor denilerek şirketimize 20.000 tl damga vergisi ödettirilmiştir. 2013 yılında ben yine aynı işlemleri yaparken tek damga vergisi ödedim ve herhangi bir kamu personelinden hayır 4 nüsha için ödeyeceksiniz denilmedi kaldı ki bu işi yapan kişilerden bu şekilde bir durum olamayacağı bilgisi veriliyor. Hükme varmadan önce acaba yapılması gereken bir işlemden dolayı mı alındı yoksa konuya vakıf olmayan personel ya da memurdan kaynaklanan bir hatadan mı meydana geldi ? Konu ile ilgili nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda yardımcı olabilecek arkadaşlarımıza şimdiden teşekkür ederim.

İyi çalışmalar,

Burada asıl önemli olan konu ince ayrıntıya gelelim.
488 sayılı Damga Vergisi Kanunu 5.Maddesi bir nüshadan fazla düzenlenen kağıtların ayrı ayrı ve aynı miktar ve nispette Damga Vergisine tabi olduğu belirtilmiş. (Burada önemli olan taahhütnamelerin kaç nüsha olarak hazırlandığı (taahhütnamelerin kimler adına düzenlendiği) ve taahhütnamede ****** nüshadan ibarettir yazısına bakılması gerekir )

İyi Günler.
 
Merhaba Sayın Demiral,

Evet damga vergisi kanununda nüsha ve suret ayrımı var. Lakin Liman Başkanlığı bu tahhahütnameyi ben düzenliyorum (1 asıl 3 suret diyerek ki ilgili tahhhütnamin altında yazıyorda, aslını vergi dairesi alacak diye) , kendime suretini, DTO sureti, sana suretini, vergi dairesine aslını gönderiyorum sadece o alacak nispi damga vergisini diğerleri için maktu damga vergisi olacak diyor. Kaldıki Maliye Bakanlığıda bu şekilde bilgi vermiş. Ama bunları düzenleyen çalışan oturmuş yememiş içmemiş tahhaütnameleri kendisi yeniden doldurmuş kaşeleyip şirket yetkilisine imzalatmış ve vergi dairesine yazmış olduğu dilekçede 4 adet tahhahütname ve yakıt talep formu eklemiş aynı zamanda damga vergisi hesaplama formu düzenleyerek orada çıkan rakamı 4 katı 4 örnek belge açıklaması yazarak 4 ile çarpmış. Bunuda birkaç yılda yapmış ve hepsini beyan edip ödemişler. Bu sonuçtan sonra vergi dairesine başvurmaya gerek var mı? Ya da ne yapmam gerektiği konusunda halen kararsızım :(... teşekkürler
 
Son düzenleme:
Merhaba Sayın Demiral,

Ama bunları düzenleyen çalışan oturmuş yememiş içmemiş tahhaütnameleri kendisi yeniden doldurmuş kaşeleyip şirket yetkilisine imzalatmış ve vergi dairesine yazmış olduğu dilekçede 4 adet tahhahütname ve yakıt talep formu eklemiş aynı zamanda damga vergisi hesaplama formu düzenleyerek orada çıkan rakamı 4 katı 4 örnek belge açıklaması yazarak 4 ile çarpmış. Bunuda birkaç yılda yapmış ve hepsini beyan edip ödemişler. Bu sonuçtan sonra vergi dairesine başvurmaya gerek var mı? Ya da ne yapmam gerektiği konusunda halen kararsızım :(... teşekkürler

Sayın neredekaldI,

bir önceki yorumumda siz ilk sorunuza karşılık devletin belgesine dayandırmadığı bir vergiyi alamayacağını buna istinaden sizlerin elinizde bulunan belgeler neticesinde vergilendireleceğini ve damga vergisi kanununa göre size aktarmıştım.

Daha sonra ilk sorunuza karşılık benim yazdığım yoruma göre bu sefer evrakların nasıl teslim edildiğini belirtmişsiniz yani damga vergisi kanununa göre ayrı ayrı bir nushadan fazla hazırlanarak ilgili kurumlara teslim edildiği anlaşılmaktadır.

Bu durumda şirketinizin evrakalara imzaları olduğu ve hür iradesi ile belgeleri onayladığı için ve onaylanan belgeler kurumlara teslim edilip üzerinden damga vergisi hesaplandığı için maalesef iptal yada geri iade gibi bir durum söz konusu değildir. Damga vergisi kanununda gayet açık ve net bir şekilde açıklanmıştır.

İyi Günler.
 
Merhaba

Bu konuda bende bir katkida bulunmak isterim.
Normal sartlarda ozel tuketim vergisi sifira indirilmis yakit alim defteri icin verilen taahhutname idare tarafindan talep edilen bir form olmasi nedeniyle taahhudu tazammun etmemektedir.
Diger taraftan kesinlesmis yargi kararlarinda sozkonusu tahhutnamenin damga vergisi kanunda anilan listede sayilanlardan hic birisine dahil olmamasi nedeniyle idare aleyhine kararlar cikmaktadir.
size tavsiyem damga vergisi beyannamesinde 1 nusha icin nispi 3 suret icin maktu olarak verdikten sonra idare aleyhine dava acmaniz yonunde olacaktir.
 
Merhaba,

Yakıt alım defterinin son onayını vergi dairesine yaptırırken damga vergisinin ödenmesi konusunda uyarıldım.
Burada ödenecek damga vergisi tekne firmanın ve firma AŞ olduğu için aylık damga vergisi beyannamesinde mi beyan edilmeli ?
Matrah ve damga vergisi hesaplaması konusunda yardımcı olabilir misiniz ?

Teşekkürler
 
Üst