Ynt: Özel Eğitim Kurumu Açılışı
Bu konuda İlçe milli eğitim müdürlüğüne başvuruda bulunarak izin almanız gerekiyor. Ancak şartları hiçte kolay değil. Özellikle bir apartman dairesi düşünülüyorsa işleri daha da zor. Çünkü fiziksel şartlara çok ehemmiyet veriliyor pencerelerin genişliğinden tutun tavan yüksekliğine kadar ellerinde metreyle ölçüyorlar. Her 8 kişiye bir tuvalet gibisinden şartları var. Size fiziksel şartlarınıza göre kontenjan vereceklerdir. Önemli hususlardan birisi de sizi bayındırlığa yönlendiriyorlar depreme dayanıklılık raporu, itfaiyeden yangın raporu gibi raporlar istiyorlar ki özellikle deprem raporu almak zor ve maliyetli. Tüm belgeleriniz tamam diyelim başvuruda bulundunuz ruhsat almanız 1-1,5 ay sürüyor. Ruhsatı aldınız diyelim çalıştırıcağınız her personelin bilgilerini ilçe milli eğitime bildirmeniz ve onay almanız gerekiyor(Misal eski hükümlü yada sabıka kaydı olanı çalıştıramıyorsunuz). İlçe milli eğitim periyodik aralıklarla başvuruda bulunduğunuz tüm personeller için SGK'ya yazı yazıyor şu işletmede şu kadar şahıs şu tarihte işe başlamıştır bilginiz olsun gibisinden. SGK işe başlama tarihiyle ilçeye başvurduğunuz tarihler farklı olursa SGK'nın yapacağı işlemi sanırım biliyorsunuzdur. Ancak ne SGK ne vergi dairesi ne de belediye, milli eğitim ruhsatıyla ilgilenmiyor. Ruhsat almadan da resmi olarak işletme faaliyeti yürütebilirsiniz şikayet olmadığı sürece tabiki. İlçe milli eğitime başvuruda bulunup eksikliklerinizi tamamlayıncaya kadar faaliyet göstermenize de ses çıkartılmıyor ancak süreç çok uzarsa ne olur hiç bilmiyorum. İlçe Milli eğitim müdürlüğüne gidip şartlar hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.