DEĞERLİ ARKADAŞLARIM (BİRAZ KARIŞIK BİR KONU )
Kiracı olduğumuz (şube adresimiz)(alt kiracı demek daha doğru,çünkü kira bedelini X a.ş.(ana bayi) ödüyorduk)mağazaya(2005 YILINDA) 110.000 tl Dekorasyon vs.(X A.Ş. tarafından tarafımıza kesilen özel maliyet faturası) masraf yaptık ve LTD.şTİ OLARAK işletmeye başladık. X A.Ş. FİRMASININ MALLARINI SATIYORUZ.
1-Ancak bayisi olduğumuz X AŞ.şirket ile 2 yıl sonra sözleşmemizi değiştirdik ve AYNI mağaza Bayisi olduğumuz şirketin şubesi oldu(bizim şubemiz olmaktan çıktı) tescili yapıldı (2007 ağustos)
2- 110.000 tl harcayarak şubemiz olan yerden bir nevi çıkmış olduk. AMA aynı mağazada bu sefer (kiracı ilişkisi olmadan çünkü kiracı X A.Ş.şirketi) X A.Ş. şirketinİN izmir temsilcililini yapıyoruz.
3- şİMDİ BİZ LDT. ŞİRKET OLARAK 2005 yılında Özel maliyete kaydettiğimiz ve 2007 ye kadar amortisman uyguladığımız (ki eksik uygulanmış 2005 ve 2006 da) MALİYETİMİZİ bundan sonra ne yapacağız.
4- Komple Gidere mi atacağım ?
5- 5 yıl dolana dek amortisman mı ayıracağım ?
ilgi ve alakanıza teşekkür ederim. Syg