Özel Maliyetlerde Bildirim

Üyelik
31 Ağu 2005
Mesajlar
197
selam benim merak ettiğim konu şu.ben büronun üzerini ayrı bir çekme kat ile kat yapacam.tamam kiralık yer olduğu için özel maliyete girer.(işletme defteri tutan mükellefiz şu an sigorta acentesi olarak)peki bu özel maliyetin kira süresince amortisman ayrılması gerek o da tamam. ancak bizim iş yerinde değişiklik olduğu için vergi dairesine ve ya başka kuruma bildirim yapmamız gerekir mi.
teşekkürler.....
 
Üyelik
4 Eki 2005
Mesajlar
282
sevgili arkadaşım özel maliyetler hesabı faaliyet sürdüğünüz yerin nisbi oranda değerini arttırıcı yapılan tadilatlardır kira süreniz bir yıl ise hepsini aynı yıl itfa edebilirsiniz ancak kontratta bir yıllıktır ibaresi yoksa ya da öteden beri faaliyet gösterdiğiniz bir yer ise 5 yılda itfa edebilirsiniz.
eğer işyeri değişikliği sözkonusu ise zaten yeni yer için vergi dairesine bildirimde bulnmanız lazım özel maliyet için böyle bir şart yok kalanının hepsini içinde bulunduğunuz takvim yılında giderleştirebilirsiniz
 
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
461
Konum
İstanbul
@Zahiri,

"Özel Maliyet" yazıp aratırsanız bu konu üzerinde birçok yazı göreceksiniz.

Ayrıca inşaat işi söz konusu olduğundan, Belediye'yi ve SSK için de Asgari İşçilik konusunu unutmayınız.

İnşaat işi bittikten sonra Vergi Dairesi'ne bildirirsiniz.

Saygılar.
 
Üyelik
31 Ağu 2005
Mesajlar
197
sayın şükrü ergül

bizim bulunduğumuz iş yeri annemin üzerine ve tapusu daha alınamadı.ayrıca çekme katı yapan ustalar için işçilik bildiriminde bulunmamız gerekir mi? bizim yaptıracağımız çekme kat ortalama 800,00 ytllik bir iş ve bildiğimiz betonarme bir çekme kat değil.iş yerinin tavan yüksekliğinden dolayı bu ihtiyaç doğdu.ve ileride ayrı bir iş yeri oalarak yapılacak ama betonarme falan değl ahşap olma ihtimali var. bu durum mevzuat açısından ne gibi bir farklılık doğurur.bunu da cevaplarsanız sevinirim....saygılar....
 
Üst