Pazar Çalısması

Üyelik
20 Eyl 2016
Mesajlar
17
Konum
İzmir
Taşeron işçi olarak çalışıyorum. Sözleşmemizde gerek görüldüğü taktirde resmi tatil ve pazar günleri ücreti verilmek kaydıyla çalıştırılabilir diye bi madde var buna istinaden daha önce resmi tatillerde ve 3 hafta pazar günü çalıştırıldık ama herhangi bi ücret ödenmedi şimdi tekrar pazar günü çalışmamız isteniyor ama ben çalışmadım işveren bununla ilgili yaptırım uygulayabilir mi ? Teşekkürler.
 
Bayram ve genel tatil günleri ile hafta tatillerinde çalışılacağına dair sözleşmede hüküm var ise veya ayrıca işciden onay alınmışsa, işin gereği işverenin talep etmesi halinde işci çalışmakla yükümlüdür.
Olayımız yönünden talep edilen bu çalışmaya katılmamanıza istinaden sizden savunma talep edilebilir,edilir ise "daha önce çalışılan sürelere ait ücretlerim ödenmediği için katılmadım" diyebilirsiniz ama(bu noktada haklı olmanıza rağmen)işveren size disiplin cezası(örneğin uyarı vs.)verebilir + bu konuda işveren ile aranızda bazı sıkıntılar doğabilir.
(malum bazı işverenler kendi kusurunu hatasını görmeden yani işciye borçlu olduğu ücreti ödemeden,hesap sormaya kalkabiliyor!..)
 
Taşeron işçi olarak çalışıyorum. Sözleşmemizde gerek görüldüğü taktirde resmi tatil ve pazar günleri ücreti verilmek kaydıyla çalıştırılabilir diye bi madde var
Bu duruma istinaden;
a-sözleşmede"ücreti verilmek kaydıyla"ibaresinin genelde bir anlamı yok,anılan günlerdeki çalışma yönünden önemi,sadece ilk yıl için onay niteliği taşımasıdır,sonraki yıllar için bununda önemi kalmaz,ayrıca sözleşmede yazsa da,yazmasa da zaten ücreti ödenir/ödenmelidir,diğer taraftan ücret verilmez/ödenmez ise bu durum işci tarafından alacak,işveren yönünden borç niteliğindedir vs.
b-genel tatil ve hafta tatili günlerinde,işci çalıştırıldığında ücretin ödeneceği sözleşme ile belirlendiğinde,
çalışılan ay da,mücbir sebebler dışında ücreti ödenmeyen bu işci, sonraki ayalar da,fazla çalışma yapmaktan kaçınabilir mi?

(Bu çercevede;
a-bu ücretin ödenmemesi işveren yönünden borç,işci yönünden alacak haline dönüşüyor,tamam,bu nokta böyle.
b-ücretin tanımı da M.32 de belirtildiği gibidir(farklı tariflerde yapılabilir)
c-genel tatil ve h.tatili çalışmalarının karşılığı ücretlerde,giydirilmiş(başka bir ifadeyle geniş anlamda)ücretin içinde değerlendirilir,bunlar/bu ücretler ücretin(yani asıl/kök ücretin)eki dir.
Ay da bir defa ödenen ücret üzerinden yapılan anlaşma, günlük ücrette olsa,aylık ücret de olsa,normalde ödenmesi gereken,ilgili ay a ilişkin toplam iş görme ediminin karşılığı tutar ne ise o miktarın,diğer ifadeyle giydirilmiş ücretin tamamı zamanında ödenmelidir,asıl/kök ücreti ödeyelim,diğerlerini ödemeyelim olmaz,olur ise bu durumlar yani işci yönünden alacakların(örneğin ikramiye,prim,yakacak,giyecek yardımı,fazla mesai,hafta tatili ve genel tatil çalışması karşılığı alacakların vs.) işverence ödenmemesi,işciye fesih imkanı verir iken,
olayımıza ilişkin olarak,genel tatil ve h.tatili(fazla çalışma)ücretlerinin işverence mücbir sebeb olmaksızın ödenmemesi halinde işci fazla çalışma yapmaktan kaçınabilir mi?)
 
Anladım her iki tarafında haklı olduğu bi konu o zaman mevcut şartlarda çalışmam daha iyi olacak. Teşekkür ediyorum yardımınız için
 
Üst