Merhaba,
Yeni olduğumuz için bu tip konularda tam acemi sayılıyoruz o yüzden şimdiden size garip veya saçma gelebilecek sorular için özür diliyorum.Biz şahıs şirketi olarak tercüme faaliyeti yürütüyoruz.Benim merak ettiğim bu tip bir oluşumda personel çalıştırma zorunluluğu varmıdır?
Çevirmenler Derneğine sorduğumda ancak resmi evrak işlemleri,noter onayı gerektiren tercümeleriniz olursa o zaman yeminli tercümanla çalışmanız şart diye bir açıklama yaptılar.Ayrıca bu yeminli tercümanı resmen personel olarak göstermemize gerek olmadığını ve serbest çalışan yeminli tercümanlarla da anlaşarak bu işi yapabileceğimizi belirttiler.
Notere sorduğumuzda yine aynı cevap geldi.Hatta noter daha fazla zaman ayırarak faaliyetimizi inceledi ve
şahsi yazışmalar,
film tercümeleri,
tez,savunma gibi akademik çalışmalar,
web sayfası tercümeleri,
ithalat-ihracat teklif mektupları,
gibi faaliyetlerde noter onayı ve yeminli tercüman gerekmez şeklinde bir açıklamada bulundu.
o zaman normal tek veya iki sekreterle bu işe devam edebilirmiyiz?herhangi bir yasal sıkıntı doğar mı?
Yeni olduğumuz için bu tip konularda tam acemi sayılıyoruz o yüzden şimdiden size garip veya saçma gelebilecek sorular için özür diliyorum.Biz şahıs şirketi olarak tercüme faaliyeti yürütüyoruz.Benim merak ettiğim bu tip bir oluşumda personel çalıştırma zorunluluğu varmıdır?
Çevirmenler Derneğine sorduğumda ancak resmi evrak işlemleri,noter onayı gerektiren tercümeleriniz olursa o zaman yeminli tercümanla çalışmanız şart diye bir açıklama yaptılar.Ayrıca bu yeminli tercümanı resmen personel olarak göstermemize gerek olmadığını ve serbest çalışan yeminli tercümanlarla da anlaşarak bu işi yapabileceğimizi belirttiler.
Notere sorduğumuzda yine aynı cevap geldi.Hatta noter daha fazla zaman ayırarak faaliyetimizi inceledi ve
şahsi yazışmalar,
film tercümeleri,
tez,savunma gibi akademik çalışmalar,
web sayfası tercümeleri,
ithalat-ihracat teklif mektupları,
gibi faaliyetlerde noter onayı ve yeminli tercüman gerekmez şeklinde bir açıklamada bulundu.
o zaman normal tek veya iki sekreterle bu işe devam edebilirmiyiz?herhangi bir yasal sıkıntı doğar mı?