Personel çalıştırma?

Üyelik
30 Tem 2008
Mesajlar
14
Konum
Kocaeli
Merhaba,


Yeni olduğumuz için bu tip konularda tam acemi sayılıyoruz o yüzden şimdiden size garip veya saçma gelebilecek sorular için özür diliyorum.Biz şahıs şirketi olarak tercüme faaliyeti yürütüyoruz.Benim merak ettiğim bu tip bir oluşumda personel çalıştırma zorunluluğu varmıdır?

Çevirmenler Derneğine sorduğumda ancak resmi evrak işlemleri,noter onayı gerektiren tercümeleriniz olursa o zaman yeminli tercümanla çalışmanız şart diye bir açıklama yaptılar.Ayrıca bu yeminli tercümanı resmen personel olarak göstermemize gerek olmadığını ve serbest çalışan yeminli tercümanlarla da anlaşarak bu işi yapabileceğimizi belirttiler.

Notere sorduğumuzda yine aynı cevap geldi.Hatta noter daha fazla zaman ayırarak faaliyetimizi inceledi ve

şahsi yazışmalar,
film tercümeleri,
tez,savunma gibi akademik çalışmalar,
web sayfası tercümeleri,
ithalat-ihracat teklif mektupları,


gibi faaliyetlerde noter onayı ve yeminli tercüman gerekmez şeklinde bir açıklamada bulundu.


o zaman normal tek veya iki sekreterle bu işe devam edebilirmiyiz?herhangi bir yasal sıkıntı doğar mı?
 
Ynt: Personel çalıştırma?

Tercüme büroları genelde çok geniş şekilde çeviri hizmeti veriyor. 30-40 dil gibi

Bu tercüme işlerini yaptırmak için bir kaç tane tercümanla anlaşabileceği gibi dışarda bağımsız olarak bu işi yapan tercümanlarada yaptırabiliyor .

mecburen sigortalı tercüman gösterme zorunluluğunuz yok .Ancak dışarıda faaliyet gösteren tercümanların çoğunluğu kaçak olarak herhangi bir mükellefiyetleri olmadan bu işi yapıyorlar.İncelemede bu kadar çeviriyi nasıl yaptığınızı anlatmak sorun oluyor .

Geçen sene bütün tercüme bürolarını incelemeye alıp bu konular hakkında epeyce bir vergi ve ceza kestiler.
 
Ynt: Personel çalıştırma?

benim anlamadığım nokta şu;


tercüme bürolarının/şirketlerinin çoğu en az 30 dilde tercüme hizmeti veriyor.şimdi 30 farklı dil için 30 tane personel mi çalıştırmamız gerekiyor?bahsettiğiniz 'incelemede bu kadar çeviriyi nasıl yaptığınızı anlatmak sorun oluyor' kısmında benim merak ettiğim serbest çalışan Türk veya Yabancı şahıslara gider pusulası düzenlendiği zaman Devlet yine aynı soruyu

İncelemede bu kadar çeviriyi nasıl yaptığınızı anlatmak sorun oluyor


sorar mı? yani serbest çalışan Türk veya yabancı ülke vatandaşı şahıslara ödenen para ile alakalı olarak ben gider pusulası düzenlerim.o şahısların Devletle olan vergi-kazanç konuları zaten hiçbir açıdan beni bağlamıyor.gider pusulası düzenlendikten sonra yine ortaya sorun çıkar mı?


diğer durumda zaten her dil için ayrı personel çalıştırmak mümkün değil.en az 30 dil için 30 ayrı personel işverene oldukça yüklü bir masraf demektir.
 
Ynt: Personel çalıştırma?

Sorun zaten o tercümanlara yaptığınız ödemelerdeki stopaj.

Eğer tesbit ederse ödemeleri bununla ilgili stopajları istiyorlar

Ama siz stopajları öderseniz herhangi bir sorununuz olmaz .

Tercüme işinin yarısını (Kdv Dahil)zaten tercümeyi yaptırdığınız şahıs alıyor ve hiç bir şeye karışmıyor

Bunun üstüne birde stopaj ödemek istemiyor kimse çünkü kurtarmıyor.
 
Ynt: Personel çalıştırma?

tercümanlara yapılan ödemede stopaj dediniz.bunun yüzdelik oranı ne kadardır?belki fiyat değişimi yaparak bu stopaj durumunu da çözmek mümkün olabilir diye düşünüyorum.yani misal 50 YTL lik bir ödeme yapıldığında üzerinde yüzde kaç oranda stopaj eklenmesi lazım?
 
Üst