Merhabalar,
Ben çalıştığım şirkette 2 hafta sonra görev değişikliği ile Personel işleri bölümünde çalışacağım.
Ama bu konu hakkında bilgi edinebileceğim kimse yok. İnternetten, iş kanunundan, ssk kanunundan neler yapıldığı ile ilgili bilgi almaya çalışıyorum. ama pratiğe döktüğümde ne kadar başarılı olacağım bilmiyorum. Şimdi elde edebildiğim bilgileri aşağıya aktarıyorum. mutluka eksiklerim yanlışlarım vardır, siz tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var. bilgilendiriseniz çok sevinirim.
İşe giriş işlemleri
1- Personelden işe başlamadan önce aşağıdaki evraklar istenir. Bu evraklarla Özlük Dosyası oluşturulur.
-İşçi kimlik bilgileri, Nüfus Cüzdanı Sureti,
-İşçi kimlik bilgileri, Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
-İkametgâh İlmühaberi,
-Mezun olduğu okul diploma fotokopisi
-Referansları ve CV' si
-Sağlık Raporu,
-Adli sicil kaydı,
-2 adet vesikalık fotoğraf
-sigorta kartı fotokopisi
-vergi numarası
-kan gurubu kartı
-Evli personelin evlilik cüzdanı fotokopisi (eşin ve çocukların nüfus cüzdan fotokopisi)
-Askerlik yapan personelin terhis belgesi fotokopisi veya askerlik durumu ile ilgili belgeler
-Varsa daha önceki işyerinden alınan bonservis
-İş başvuru formu
2- İlk kez sigortalı oluyorsa ?Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi? düzenlenip imzalatılır. Evrak SSK?ya gönderilir. Daha önceden sigortalı olmuş ise bu işlem internet üzerinden gerçekleştirilir.
3- Sigortalı Bildirim Belgesi Düzenleme: Bu belgeyi işveren değil sigortalı düzenler. Sigortalı çalışmaya başladığını, çalışmaya başladığı tarihten itibaren en geç 30 gün içinde örneği Ek-7'de bulunan "Sigortalı Bildirim Belgesi" ile ilgili üniteye bildirir.
4- Sigorta Sicil Kartı : İşverenlerce ilk defa bildirilen her sigortalıya Kurumca ?İl Kodu?, ?Ünite Kodu?,?Tescil Yılı? ve ?Sıra Numarası?nı ihtiva eden 13 haneli bir sigorta sicil numarası verilir.
5- Hizmet Akdi Düzenlenir.
6- Banka formu doldurulur, form bankaya gönderilir.
İşten çıkış işlemleri
1. Kıdem ve İhbar tazminatları hesaplanır.
2. işveren tarafından işten çıkartılıyorsa işten ayrılma bildirimi düzenlenerek 15 gün içerisinde bağlı bulunulan işkur'a verilmesi gerek. 3 nusha düzenlenir biri çıkan personele ,2.si işveren,3.sü de İşkura (işten ayrılma bildirgesi)
3. çıktıgı gun ıtıbarıyle takıp eden ayın 15cı gunune kadar çalışma ve sosyal guv. bak. Bildirilir
RESMİ KURUMLARA VERİLECEK BELGELER;
? Her ayın 15?inde Aylık İşgücü Çizelgesi İŞKUR?a verilir.(çalışan sayısı 50?yi aşarsa)
? İşçi Çıkışı ile ilgili 15 gün içinde İŞKUR?a İşten Ayrılma Bildirgesi verilir. Bu bildirge sadece işveren tarafında çıkartılırsa mı düzenleniyor. İstifa halinde düzenlenmiyormu. İstifa halinde hiçbiryere bildirim yapılmıyormu?
? Her Ayın sonuna kadar SSK?ya E-bildirge verilir.
? Her ayın sonuna kadar Eksik gün bildiri formu EK-8 Ekine ilgili evrakların fotokopileri konur ve ön yazı ile SSK?ya verilir.
? İşçi alımlarında ?Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi? Ssk?ya gönderilir.
? Bölge Çalışma Müdürlüğüne ?? Herhangibi bir evrak veriliyor mu?
Başlık açarken büyük harf kullanmayınız.
Ben çalıştığım şirkette 2 hafta sonra görev değişikliği ile Personel işleri bölümünde çalışacağım.
Ama bu konu hakkında bilgi edinebileceğim kimse yok. İnternetten, iş kanunundan, ssk kanunundan neler yapıldığı ile ilgili bilgi almaya çalışıyorum. ama pratiğe döktüğümde ne kadar başarılı olacağım bilmiyorum. Şimdi elde edebildiğim bilgileri aşağıya aktarıyorum. mutluka eksiklerim yanlışlarım vardır, siz tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var. bilgilendiriseniz çok sevinirim.
İşe giriş işlemleri
1- Personelden işe başlamadan önce aşağıdaki evraklar istenir. Bu evraklarla Özlük Dosyası oluşturulur.
-İşçi kimlik bilgileri, Nüfus Cüzdanı Sureti,
-İşçi kimlik bilgileri, Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
-İkametgâh İlmühaberi,
-Mezun olduğu okul diploma fotokopisi
-Referansları ve CV' si
-Sağlık Raporu,
-Adli sicil kaydı,
-2 adet vesikalık fotoğraf
-sigorta kartı fotokopisi
-vergi numarası
-kan gurubu kartı
-Evli personelin evlilik cüzdanı fotokopisi (eşin ve çocukların nüfus cüzdan fotokopisi)
-Askerlik yapan personelin terhis belgesi fotokopisi veya askerlik durumu ile ilgili belgeler
-Varsa daha önceki işyerinden alınan bonservis
-İş başvuru formu
2- İlk kez sigortalı oluyorsa ?Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi? düzenlenip imzalatılır. Evrak SSK?ya gönderilir. Daha önceden sigortalı olmuş ise bu işlem internet üzerinden gerçekleştirilir.
3- Sigortalı Bildirim Belgesi Düzenleme: Bu belgeyi işveren değil sigortalı düzenler. Sigortalı çalışmaya başladığını, çalışmaya başladığı tarihten itibaren en geç 30 gün içinde örneği Ek-7'de bulunan "Sigortalı Bildirim Belgesi" ile ilgili üniteye bildirir.
4- Sigorta Sicil Kartı : İşverenlerce ilk defa bildirilen her sigortalıya Kurumca ?İl Kodu?, ?Ünite Kodu?,?Tescil Yılı? ve ?Sıra Numarası?nı ihtiva eden 13 haneli bir sigorta sicil numarası verilir.
5- Hizmet Akdi Düzenlenir.
6- Banka formu doldurulur, form bankaya gönderilir.
İşten çıkış işlemleri
1. Kıdem ve İhbar tazminatları hesaplanır.
2. işveren tarafından işten çıkartılıyorsa işten ayrılma bildirimi düzenlenerek 15 gün içerisinde bağlı bulunulan işkur'a verilmesi gerek. 3 nusha düzenlenir biri çıkan personele ,2.si işveren,3.sü de İşkura (işten ayrılma bildirgesi)
3. çıktıgı gun ıtıbarıyle takıp eden ayın 15cı gunune kadar çalışma ve sosyal guv. bak. Bildirilir
RESMİ KURUMLARA VERİLECEK BELGELER;
? Her ayın 15?inde Aylık İşgücü Çizelgesi İŞKUR?a verilir.(çalışan sayısı 50?yi aşarsa)
? İşçi Çıkışı ile ilgili 15 gün içinde İŞKUR?a İşten Ayrılma Bildirgesi verilir. Bu bildirge sadece işveren tarafında çıkartılırsa mı düzenleniyor. İstifa halinde düzenlenmiyormu. İstifa halinde hiçbiryere bildirim yapılmıyormu?
? Her Ayın sonuna kadar SSK?ya E-bildirge verilir.
? Her ayın sonuna kadar Eksik gün bildiri formu EK-8 Ekine ilgili evrakların fotokopileri konur ve ön yazı ile SSK?ya verilir.
? İşçi alımlarında ?Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi? Ssk?ya gönderilir.
? Bölge Çalışma Müdürlüğüne ?? Herhangibi bir evrak veriliyor mu?
Başlık açarken büyük harf kullanmayınız.