Sayın Üstatlarım, mesleğe uzun süre ara verip eş dost vasıtasıyla gelen bir kaç serbest meslek erbabı defteri ile işe dönmeye çalışan bir meslektaşınızım ve benden deneyimli olan meslektaşlarımın bazı konular da desteğine ihtiyacım var yardımcı olabilirseniz sevinirim.
- Yeni bir mükellefim var ve mükellefim pos cihazı kullanıyor, daha önce şirkette çalıştım ve serbest tecrübem yok ilk kez yapacağım bu işlemleri, pos cihazı ile ilgili kayıt ve kontroller de mükellefim için ne yapmalıyım neler istemeli nereleri kontrol etmeliyim,
- Mükellef şahıs şirketi olarak açıldı, şu an bir de unvan kullanıyor bu ticaret unvanını genel amaçlı dilekçe de konuyu belirterek vergi dairesine bildirmem yeterli olur mu ?
- Bazı faturalar da mükellefin adı soyadı var fakat tcn ve vkn kısmında 1111 yazıyor bu şekilde veriyorlar e arşiv ekranda sistem de bu faturalar mevcut değil bunları kayda almıyorum ama doğru mu yapıyorum,
- Mükellefler ticari amaçla araç kullanımı olduğunu veya alımını yaptığında sabit kıymet alımından kaydını yapıp defter beyan sistemine aktarıyorum, sonrasında ki araç giderlerini gider olarak kayıtlara alıyorum ama başka bildirim de bulunmam gerekli mi vergi dairesine, dilekçe ekinde ruhsat araç alım sözleşmesi vs olarak.
- Serbest meslek erbabı 4b-bağkurlu olan kadın mükellefim ise hamile ve 32.haftası dolar dolmaz raporunu aldı, e devlet den sorgulama yaptığım da istirahat rapor kısmın da raporu görüyorum bunun için başka bir işlem yapmam gerekli mi diye Alo 170 den bilgi talep ettiğimde de gerek yok doğum gerçekleştiğin de rapora onay vereceksiniz dendi, bu kadar mı eksik bilgi sebebi ile mükellefin alacağı ödeme de mağduriyet yaratmak istemiyorum.