fonradar

Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

Üyelik
2 Ocak 2011
Mesajlar
22
MERHABA VE İYİ SENELER DİLERİM..
şahıs firması açmak düşüncesindeyim ancak bazı sorularımın cevaplarını bulamıyorum..bu nedenle yardım ve yönlendirme rica ediyorum...
öncelikle yapacağım işin ne olduğunu ve ne amaçla şahıs firması açacağımı bildireyim ki alacağım cevaplar bununla bağlantılı olsun...home - office olarak yurtdışındaki bir kaç firmanın İzmir deki temsilcisi olarak , bu firmaların konfeksiyon modellerinin İZMİR deki ihracatçı/üretici konumundaki firmalara üretimini ve ihracatını yaptırtmak ve bu süreç içerisinde malların kontrolunu yapmak , yurtdışı firma ile olan yazışma ve görüşmeleri yaparak buradaki üretici firmaya bilgi aktarımı yapmak , sipariş vermek ve takibini yapmak üzere ....bu işi komisyon ücreti karşılığı yapacağımızdan dolayı kendi adıma komisyon faturası kesebilmek ve firmadan komisyon alacağımı resmi yönden alabilmek için bu firmayı açmak istiyorum..
evde bir laptop , firmalara iş kontrolune veya görüşmelerine gidebilmek için de arabamın olması yeterli...büro açmama şu an için gerek yok...bir muhasebeciye sorduğumda evi adres göstermemde sakınca olmayacağını ancak formalite icabı annem ile kira kontratı yapmam gerekeceğini söylemişti..
a) evi adres göstererek kendi adıma şahıs firması açtığımda evin telefon , elektrik ve jeotermal faturasını masraf olarak gösterebilir miyim ? aynı zamanda şahsi arabamı , ARALIK 2010 da aldığım taraycılı yazıcı makinesinin taksitlerini ve bu makina için kullanacağım kartuş , kağıt vs masraf gösterebilir miyim ? kira kontratını temsili bir ücretten yapabilir miyiz ?bu durumda stopaj nasıl hesaplanır ?evi adres göstermenin ne gibi sakıncası vardır?
b)bu işi yaparken bir ortağım olacak ancak önemli sağlık sorunları nedeniyle babasından aldığı SSK sağlık yardımının ve maaşının kesilmesini istemiyor...( anne ve babası hayatta değil sadece kendisi maaş ve sağlık hakkı alıyor ) bu durumda resmi kayıtlarda şahıs firması sadece benim üzerime kurulup ortak iş yapacağım kişi ile noterden bir ortaklık sözleşmesi yapmak uygun mudur ( yapılan masraflarımızı , karı ve zararı paylaşmak adına )? böyle bir ortaklık sözleşmesinin geçerliliği hangi durumlarda geçerli ya da geçersiz sayılır ?ve ortak iş yapacağım arkadaşımın da bu işi yürütürken telefon masrafları , yol masrafları , kırtasiye masrafları olduğunda muhasebeciye masraf olarak sunabilir miyiz ( noterden yapılan ortaklık sözleşmesi sonrası ) ?
c)herhangi bir mal alım satımı yapmayacağız..sadece hizmet bedeli ( komisyon ) faturası kesebilmek bizim için yeterlidir...? böyle bir durumda kazanacağımız komisyon miktarının ( ? üzerinden ) vergisi nasıl hesaplanır ? her ay düzenli bir gelir olmayacak....iş yapılıp yurtdışında buradaki firma tarafından yüklendikten 30 gün sonrasında yurtdışından mal bedeli ihracatçıya gelecek ....parası geldiğinde de bize komisyonumuzu ödeyecek....yani dış etkenlere bağlı olacağız...bu durumda vermemiz gereken rutin vergiler nelerdir ? kazandığımız zaman ödeyip kazanmadığımız zaman ne yapacağız ?
d)basit bir şahıs firması ile yurtdışındaki firmanın temsilciliğini resmi anlamda da belgelendirerek alabilir miyiz ? ne yapmamız gerek ?
E) Şahıs firması açmanın maliyeti ortalama ne kadar olur ? serbest muhasebecilik yapan biri bizim dosya takibimizi yapar mı yoksa mali müşavir mi gerekli ?
SELAMLAR ve şimiden teşekkürler..
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

en yakın smmm ye gidiniz.....
forumlar sıfırdan iş yeri açma ve idare etme yeri değil....
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

bu da ne, soru yağmuru... kesinlikle smmm gidin...
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

bu tip sorulara yanıt verilmemeli...
insanımız muhasebeyi o kadar hafife alıyor ki...
bir mali müşaviri maddi zarar olarak görüyor...
ama sorulardan da anlaşılacağı üzere bu iş bu kadar basit değil...
devamlı bir şekilde bedeli ödenerek bir hizmet satn almak lazım....
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

öncelikle hiçbir işi muhasebe de dahil hafife aldığım doğru değil.....tabii ki smmm ye gideceğim vakitsizlikten dolayı gidemediğim için tavsiye ile bu siteye girdim adam gibi bir fikir veren olur mu diye ....veren de sağolsun vermeyen de...evet biraz uzun bir soru dizini olmuş olabilir...ama sizin gibi düşünmeyip insanca yardımcı olanlarda var....hiç olmazsa yardım edecek olanların önüne ket vurmayın ...buna hakkınız yok.....cevap vermek istemezseniz cevap vermezsiniz.....
BASIT olanı budur işte....."cevap vermemek lazım" gibi yorumlarınızı da KENDİNİZE saklayınız.....çünkü bu forumlarda insanca cevap verenlere de rastlıyorum.. sağolsunlar yardımsever insanlar halen mevcut....
ayrıca hangi konuyu nerede paylaşacağımıza siz karar veremezsiniz....
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

Burda alacağınız cevaplar sizi tam olarak doğru yola yöneltmez. Burası bir mesleki paylaşım sitesidir.Eğer profosyonel anlamda bir iş yapacaksanız. Aldığınız hizmetin bedelini ödemeniz yani ondan da profosyonelce yararlanmanız gereklidir.
elbette burda paylaşım güzel birşey. ancak sizi ilerde yanıltabilir.
Bir hata olduğu zaman kimi sorumlu tutacaksınız.?
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

Bizim işimizde bilginin kaynağı önemli olandır
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

bir de alınıyorsunuz.....sn stella

sadece size şunu söyliycem..
benim bildiğim 15 yıl bilfiil smmm mesleğini yapmış ve şu anda başka bir iş yapan meslek mensubu üstadın defterlerini kendisi değil bir başka smmm tutuyor....

herhalde anlatmak istediğimi anladınız.....
bu işi 15 yıl yapan kişiin bile şu anda bir smmm si var....
başka bir şey demeye gerek yok herhalde.
 
Ynt: Şahıs firması açarken ikamet edilen yerin iş adresi olarak gösterilmesi ..

ben gayet iyi anladım da benim yazdıklarım alınma ile alakalı değil tepkilerin şekli alakalı idi...ben anlşaılamamışım..yine de tşk ler ....
bu arada buradan alacağım bilgiler ile gidip te kendi başıma iş açacak değilim..ve buradan aldığım bir bilgi ile bbiebir hareket edip te kimseyi sorumlu tutacak kadar akılsız ya da cahil değilim....bir iki mali müşavirle görüşeceğim.ve birini seçip onunla çalışacağım..ve bedelini ödeyeceğim...bunun bilincindeyim....daha önce de yazdığım gibi vakitsizlikten gidemedim ve aklımdaki sorulardan bir kısmına bile olsa bir fikir alabilir miyim diye yazmıştım...
 
Üst