fonradar

Sakatlık İndiriminde Merkez Sağlık Kurulu Raporu Esas Alınır

ferhat

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
7,585
Konum
İSTANBUL
Sakatlık indiriminde Merkez Sağlık Kurulu raporu esas alınır



Gelir vergisinde sakatlık indirimine esas olmak üzere Merkez Sağlık Kurulu tarafından düzenlenen rapor dikkate alınarak, başvuru sahibinin çalışma gücünün ne kadarını kaybettiğine karar verilir.

SORU: Geçirdiğim iş kazası sonucunda görme yeteneğimin yüzde ellisini kaybettim. Ücretli olarak çalışıyorum. Ücretim üzerinden hesaplanan gelir vergisinden sakatlık indirimi yapılması konusunda rapor alınması gerekiyor. Bu konuda bilgi vermeniz mümkün müdür?

YANIT: Gelir Vergisi Yasası'nın 31. maddesi uyarınca çalışma gücünün asgari yüzde 80'ini kaybetmiş bulunan hizmet erbabı birinci derece sakat, asgari yüzde 60'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ikinci derece sakat, asgari yüzde 40'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ise üçüncü derece sakat sayılmaktadır.

Sakatlık derecelerinin tespit şekli ile uygulamaya ilişkin usul ve esaslar "Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporu Hakkındaki" yönetmelik ile belirlenmiş bulunmaktadır. Bu bağlamda özürlülere sağlık raporu vermeye yetkili sağlık kuruluşları Sağlık Bakanlığı Hastaneleri, Eğitim Hastaneleri, Bölge Hastaneleri ile Üniversite Hastaneleridir.

Sağlık Kurulu raporu düzenlenebilmesi için özürlülerin kamu kurum ve kuruluşları tarafından yazı ile gönderilmesi veya doğrudan raporu verecek olan hastane baştabipliğine başvurmaları gerekmektedir.

Özürlüler için düzenlenecek sağlık kurulu raporu bu konuda matbu olarak düzenlenmiş rapor formuna göre poliklinik muayene tarihi, poliklinik kayıt numarası yazılmak suretiyle, bulgular ve teşhis ayrıntılı olarak yazılıp imza edilir.

İstihdam amacıyla verilecek raporlarda, ayrıntılı teşhis ve özür durumuna göre çalışma gücü kaybı oranının yazılmasıyla birlikte, özürlünün çalışıp çalışmayacağı ve kişinin sağlığına etkisi dikkate alınarak çalışamayacağı işlerin niteliği belirtilir.

Raporların usulüne uygun olarak düzenlenmediği, formdaki bilgilerin tam olarak doldurulup doldurulmadığı kontrol edilerek, gerekiyorsa eksik ve yanlışlıklar düzeltildikten sonra, rapor üç nüsha olarak düzenlenir ve baş tabip tarafından tasdik edilir. Bu bağlamda da sakatlık indirimine esas olmak üzere düzenlenen raporlarda kişiye verilmesi gereken nüsha, raporu düzenleyen sağlık kurulu tarafından işverenin bulunduğu yerdeki il defterdarlığına (vergi dairesi başkanlığına) gönderilir.

Yetkili sağlık kuruluşları tarafından verilen raporlar vergi dairesi başkanlıkları tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı'nda oluşturulan Merkez Sağlık Kurulu'na gönderilerek Merkez Sağlık Kurulu'nun görüşünü almak üzere işleme konur. Merkez Sağlık Kurulu tarafından düzenlenen rapor esas alınarak başvuru sahibinin çalışma gücünün ne kadarını kaybettiğine dair karar verilir. Bu şekilde sakatlık dereceleri belli olanlara ilişkin raporlar işverene, diğerleri de kendilerine verilmek üzere Vergi Dairesi Müdürlüklerine gönderilir.

veysi Seviğ

14.05.2008
 
Üst