Sevk İrsaliyesi Düz. Hk.2

S_aday

Katkı Sunan Üye
Üyelik
12 Nis 2006
Mesajlar
261
Bir Firmamız müşterilerine satmış olduğu cihazların teknik servisinide yapmaktadır. Bu müşterilerin bazıları şehir dışındadır. bundan dolayı firmanın görevlendirmiş olduğu personelleri var. Personellerimiz müşterilerine gidip arızanın nereden kaynaklandığını öğrenip gereken cihazların, parçaların siparişlerini Firmamıza iletiyorlar. Firmamız alınan siparişleri hemen hazırlatıp yedek parçaları malzemeleri vs. diğer parçaları personellere gönderirken sevk irsaliyesi nasıl bir şekilde düzenlemesi gerekiyor. ? Burada sorun personel almış olduğu malzemeleri hepsini müşterilerine kullanmıyor. Yeri geliyor kendisinde kalıp muhafaza ediyor. her personelin servis aracı var. örneğin 10 kalem parça sipariş ediyor. personel bu 5 kalem müşterilerine kullanıyor. 5 kalemi muhafaza ediyor. Firmamız bu 10 kalem malzemeyi sevk irsaliyesi ederken ne gibi düzenleme yapması gerekiyor. Ayrıca personel kullanmış olduğu bu 5 kalem ayrı ayrı firmalara montaj ediyor. firma fatura yı nasıl düzenleyecek?

Cevapalarınız için şimdiden tesekkür ederimm.
 
Ynt: Sevk İrsaliyesi Düz. Hk.2

Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
Öncelikle firmanızın personele göndereceği makine parçaları için yada personel direkt sizin şirketten alıp muhtelif müşterilere servis hizmetini gerçekleştirebilmesi için aldığı makine parçaları için dahili sevk irsaliyesi düzenlemesi gerekmektedir. İrsaliyenin düzenlenme şekli ise, müşteri ve adres kısmına muhtelif müşteriler yazacaksınız. Mal cinsi kısmına da sevk edilen malların dökümü yapılacak. Daha sonra servis personeliniz tamirini yaptığı makineler için serviş fişi düzenleyecek. Kullanılan malzemeleri servis fişinde belirtecek. Daha sonra servis faturası kesilecek. Kullanılmayan makine parçaları dahili sevk irsaliyesi ile tekrardan stoğa girilecektir.
 

Benzer konular

Üst