fonradar

SGK Genelgesi 2013/19 (Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi)

Genelgenin B-İdari Para Cezası Uygulamaları kısmında
"Alınan listede;
1-Aylık prim hizmet belgesinde düzenlenen sütundan “Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişini” “Çalışmadı” olarak,
2- Manuel veya elektronik Çalışılmadığına Dair Bildirim Giriş ekranından sigortalının istirahatli olduğu dönemde çalışıp çalışmadığını “Çalışmadı” veya “Çalıştı” olarak, " diye bir bölüm var.

Ben aylık prim ve hizmet belgesinde böyle bir sütun göremedim. Gerçekten böyle bir sütun var ben mi göremiyorum yada yazılanları yanlış mı yorumluyorum ?
 
Sn. thunder06;
Bende az önce kontrol ettim herhangi bir değişiklik yok.Genelgede Yeni aylık prim ve hizmet belgesi diye ibareler var,sanırım güncelleştirme işlemi henüz gerçekleşmedi.Biraz daha beklemekte fayda var.
 
Ayrıca genelgeyi 2 defa okudum anladığım sonuç şu.Raporlu olanları yeni aylık prim ve hizmet belgesinde bildirdiğimizde ayrıca açılacak sütunları doldurduğumuzda, başka hiç bir işlem yapmayacağımız.Belirtmek istediklerim;

-Elektronik ortamda rapor gelmeyen raporlarla ilgili (sağlık ocağı,aile hekimi v.s.) yada personelin rapor alıpta ulaştırmadığı durumda bir önceki 2012/28 genelgeye göre hareket edileceği.Yani böyle bir durumda sgk işverene tebligat sonra bildirim yapma aksi durumda ipc uygulanacağı yönünde.
 
şimdi diyelim bir kişi 1 ay rapor aldı. çalışmıyor. ama biz o mağdur olmasın diye maaşını tam vereceğiz. rapor girişinde çalıştı mı yazalım çalışmadı mı?
 
şimdi diyelim bir kişi 1 ay rapor aldı. çalışmıyor. ama biz o mağdur olmasın diye maaşını tam vereceğiz. rapor girişinde çalıştı mı yazalım çalışmadı mı?

Çalışmadı işaretlenecek ki işçi Rapor parasını alabilsin.

2013 /19 Sayılı Genelge de sormuş olduğunuz konu açıklanmaktadır. Eğer ki "Çalıştı" kısmını işaretlerseniz işçi çalışmadığı halde rapor parasından mahrum kalacaktır. Rapor parasını aldı ise de kurumca geri alınacağı belirtilmektedir.

2013/19 Genelge;
"Sağlık hizmet sunucularınca istirahat raporu verilen ancak istirahatlı olduğu dönemde işyerinde çalışan sigortalılar için işverenler tarafından “Çalıştı” bildirimi, yine eskiden olduğu gibi kâğıt ortamında düzenlenen raporlar için manuel Çalışılmadığına Dair Bildirim ekranından, elektronik ortamda düzenlenen raporlar için ise elektronik Çalışılmadığına Dair Bildirim ekranlarından yapılacaktır. İşverenlerce “Çalıştı” bildirimi yapılan sigortalılara ödenek ödenmeyecek, önceden ödenmiş olanlar ise Kanunun 96 ncı maddesine göre tahsil edilecektir."
 
Son düzenleme:
Ek; eğer orada raporlu olduğu halde "çalıştı" işaretler iseniz sgk'nın çalışan için ödediği tüm sağlık yardımlarının(buna işgöremezlik parası dahil) firmanıza yansıtması olabilir. Çünkü raporlu bir işçinin çalıştırılması yasaktır.
 
Aman dikkat! eğer mart/2013 raporlu çalışanınız var ve aylık bildirimde eksik gün ve "01" kodu ile bildirecekseniz;
Aylık bildirimde onaysız "çalışmamıştır." seçeneğini işaretlemeyi unutmayın. (Prog. xml yükleyerek yapıyorsanız görüntüleme ekranına girip ilgili çalışanı seçmeli ve düzeltme yaptıktan sonra onay ekranına geçmelisiniz.)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Günaydın, herkese iyi haftalar dilerim. Ücretsiz doğum izninde olan bir personelimiz için de aylık prim ve hizmet belgesini hazırlarken yeni eklenen çalışmamıştır kutucuğunu işaretleyecekmiyiz ? Yoksa bu kutucuk sadece istirihatli olanlar için mi geçerli ?
 
" Eksik gün bildiriminde bulunulan sigortalılar için 'İstirahat Sürelerinde Çalışmamıştır' kutucuğu işaretlenemez. Eksik gün nedeni 01 istirahat seçilen sigortalıların çalışmadıklarına dair bildirim girişlerinin 'Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi' ekranından yapılması gerekmektedir. Veri kayıt edilmedi, lütfen tekrar deneyiniz."

denemek için girdiğimde bu uyarıyı verdi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar tebliği ilk okuduğumda değil de birinci sayfada yazdığınız sorunu okuyunca tekrar tebliği okuyup çözdüm olayı.:)
eksik gün olarak 01 istirahat seçilenler için kutucuk işaretlenmeyecek. anladığım kadarı ile raporlu fakat ücreti ödenen ve eksik gün gösterilmeyen raporlular için (bazı i,şyerleri personeli mağdur olmasın sigortadan parası çıkana kadar diye raporlu olduğu sürelerde ücretini ödüyor) ve kod 12 birden fazla seçilen rapor + bir eksik gün sebebi daha olan personeller için işaretlenecek. bu kişilerin raporlu olduğu sürede çalışıp çalışmadığını belirticez anlaşılan. raporlu kişi de çalıştırılmaz zaten benim bildiğim kadarı ile.
 
Genelgede 12.03.2013 Tarihinden önce alınan raporlar için ayrı, 12.03.2013 Tarihinden sonra alınan raporlar için ayrı uygulamalardan bahsedilmiş.
12.03.2013 Tarihinden sonra ki raporlar için anladığım kadarıyla aylık prim ve hizmet belgesini girdiğimiz ekranda tüm olay bitiyor. Yani hem e-bildirgeyi verirken hemde yapacağımız işaretlemelerle çalışılmadığına dair bildirimide aynı ekrandan yapmış oluyoruz. Başka bir ekrandan manuel veya elektronik çalışılmadığına dair bildirimle falan uğraşmıyoruz.
 
Sabahtan beri mart ayı bildirgesini göndermeye çalışıyorum, alo 170'i aradım, kimse bişey bilmiyor, genelgeyi okudum kafam dahada çok karıştı. Eksik
mart ayında raporlu 2 personelim var. eksik gün nedeni : 01 istirahat ve istirahatli iken yani raporlu olduğu süre boyunca çalışmadı tabiki yandaki istirahat sürelerinde çalışmamıştır kutucuğunu işaretleyip güncelle dediğimde aşağıdaki hatayı veriyor.. ne yapmak gerekiyor lütfen biri yardımcı olsun :(( gün

"Eksik gün bildirimindebulunulan sigortalılar için 'İstirahat Sürelerinde Çalışmamıştır' kutucuğuişaretlenemez. Eksik gün nedeni 01 istirahat seçilen sigortalılarınçalışmadıklarına dair bildirim girişlerinin 'Çalışılmadığına Dair BildirimGirişi' uygulamasından yapılması gerekmektedir. Veri kayıt edilmedi, lütfentekrar deneyiniz"

 
Aynen bende e-bildirgeyi yaparken aynı ikazla karşılaşıyorum .....

Ne yapamk gerektiğini bilen varsa yazarsa sevinirim.
 
Oldukça karışık bir durum. Başlık altındaki bütün yazıları okudum ve genelgeyide okudum ama bi sonuç bulamadım. Yarın SGK iş veren servisiyle görüşüp bilirkişi bulmaya çalışacağım. Sizinle paylaşırım arkadaşlar. Saygılarımla,
 
01 kodu seçip istirahatli diyipte gününü eksik yazıp primini de eksik hesaplayıp yazdığımız personeller için kutucuğu işaretlemeyeceğiz. kutucuğu işaretlemeden göndermeyi deneyin. kutucuk eksik gün sebebi 01 istirahat değil de 12 birden fazla seçeneği seçildiğinde (yani kişi hem raporludur hem devamsızlığı vardır iki tane seçenek seçemediğimiz için birden fazla seçeneği yazdığımızda ) ve personelin raporu vardır ama ssk dan parasını alana kadar ücreti kesilipte mağdur kalmasın diye eksik gün gösterilmeyipte ücreti tam ödenen kişiler için o kutucuk işaretleneck
 
01 kodu seçip istirahatli diyipte gününü eksik yazıp primini de eksik hesaplayıp yazdığımız personeller için kutucuğu işaretlemeyeceğiz. kutucuğu işaretlemeden göndermeyi deneyin. kutucuk eksik gün sebebi 01 istirahat değil de 12 birden fazla seçeneği seçildiğinde (yani kişi hem raporludur hem devamsızlığı vardır iki tane seçenek seçemediğimiz için birden fazla seçeneği yazdığımızda ) ve personelin raporu vardır ama ssk dan parasını alana kadar ücreti kesilipte mağdur kalmasın diye eksik gün gösterilmeyipte ücreti tam ödenen kişiler için o kutucuk işaretleneck


Dediğiniz gibiyse Sayın Rmuhasebe,

ozaman SGK oldukça zarar girmiyormu. Fikrimce SGK bu şekil sistem yapmaz diye kaanaat getirdim. Bilirkişi bulabilirsek eğer sonuç sağlamış olabiliriz belki.
 
Üst