Sgk İşten Ayrılış Bildirgesi

Üyelik
10 Kas 2014
Mesajlar
9
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba,
Grubunuza dahil olduğum gibi soru sormak istemezdim;ama çok elzem bir durum olduğu için umarım yardımcı olabilirsiniz...
Eylül ayında çıkışını yaptığım bir personelin SGK İşten Ayrılış Bildirgesi'nde Prime Esas Kazanç Tutarı Hak edilen ücret kısmına yazdığım maaşı SGK Tavan ücretinin üstünde olmasına rağmen, ilgili tutarı olduğu gibi yazdım. Yani, 2014 Temmuz-Aralık SGK tavan ücreti 7.371 tl ve bu dönemde işten çıkan personelin maaşı bu tavan ücretinin üstündeyse maaş yerine 7.371 tl yazıyoruz (bildiğiniz gibi) ama ben yaklaşık 10 bin TL alan personelin maaşını olduğu gibi PEK'e bildirdim. bu yarın öbür gün SGK tarafından idari ceza olarak dönüş yapar mı?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim,
 
Aramıza hoş geldiniz. PEK için iptal bildirge verebilirsiniz. . Sorun olmaz.
 
pardon. Ben yanlış anladım. Söz konusu işten çıkış bildirgesi ise iptal olmaz. Ancak fazla yazdığınız PEK esas kazanç için de bir ceza gelmez. Öyle kalsın. Zaten SGK kendi tavanı dikkate alır.
 
pardon. Ben yanlış anladım. Söz konusu işten çıkış bildirgesi ise iptal olmaz. Ancak fazla yazdığınız PEK esas kazanç için de bir ceza gelmez. Öyle kalsın. Zaten SGK kendi tavanı dikkate alır.

tekrar teşekkür ederim,
bende zaten fazla tutar gösterildiği için ceza olmayacağını düşünüyorum;ama emin olmak istedim. malum, eksik olsa kesin ceza yerdik de :)
ancak SGK ile görüştüğümde bana kurum'a yazı yazarsanız gerekli düzeltme yapılır dediler, bende her ihtimale karşı yazımı hazırlayayım istiyorum.
 
İşten ayrılış bildirgesine yazılan tutarlar o kadar önemli değil.SGK aylık bildirgeyi esas alır.Eğer Eylül ayı bildirgesinde o kişiyi tavan ücret üzerinden bildirim yaptıysanız sorun kalmamış demektir.İşten ayrılış bildirgesini düzeltmenize gerek yok. SGK bir sorun olduğunda aylık bildirgeyi baz alır işten ayrılış bildirgesine bakmaz. İleride bir sorun yaşamazsınız merak etmeyin.
 
tekrar teşekkür ederim,
bende zaten fazla tutar gösterildiği için ceza olmayacağını düşünüyorum;ama emin olmak istedim. malum, eksik olsa kesin ceza yerdik de :)
ancak SGK ile görüştüğümde bana kurum'a yazı yazarsanız gerekli düzeltme yapılır dediler, bende her ihtimale karşı yazımı hazırlayayım istiyorum.

Evet çok yerinde olur. Durumu belirten bir dilekçe yazıp verin. Ya da posta ile iadeli tahhütlü yollayın. "Her türlü tedbir emniyet içindir"
 
İşten ayrılış bildirgesine yazılan tutarlar o kadar önemli değil.SGK aylık bildirgeyi esas alır.Eğer Eylül ayı bildirgesinde o kişiyi tavan ücret üzerinden bildirim yaptıysanız sorun kalmamış demektir.İşten ayrılış bildirgesini düzeltmenize gerek yok. SGK bir sorun olduğunda aylık bildirgeyi baz alır işten ayrılış bildirgesine bakmaz. İleride bir sorun yaşamazsınız merak etmeyin.

çok teşekkür ederim, bende e-bildirgenin baz alındığına eminim; ama konu SGK olunca kendimi garantiye almak istiyorum.. :)
 
şimdi çalışanımdan yeni birşey öğreniyorum ve ne yapacağımı inanın bilmiyorum :mad:
personelin çıkışı yapılırken işten ayrılış bildirgesi hak edilen ücret kısmı ile ikramiye alanının girişi yapılmış (maalesef sgk tavan ücreti baz alınmadan çalışanın mevcut maaşı üzerinden işlem yapılmış) neyse ki e-bildirge de sgk tavan ücreti dikkate alındığı için bi sıkıntı yok gibi görünüyor (yukarda da sizinle teyidleştiğimiz gibi) AMAA personelin e-bildirgesinde sadece hak edilen ücret kısmı belirtilmiş, ikramiye kısmı yazılmamış. işten ayrılış bildirgesinde her iki tutar yazarken e-bildirgede sadece hak edilen ücretin yazması sıkıntı olur değil mi? bir de bu bahsettiğim olay Eylül ayında oluyor. aradan 10 gün değil 1,5 ay geçmiş, ne yapabilirim :(
 
İkramiye derken kastettiğiniz nedir ? Fazla mesai mi , prim mi , yakacak parası vs. mi ?

ikramiye diye sgk e-bildirge ve işten ayrılış bildirgesinde prime esas kazanç'ın altında belirtilen tutarı kastediyorum; benim çalışanıma yaptığım ödeme ise işten çıkışı yapılırken hakettiği yıllık izin alacağı ve cuma'dan çıkışı olduğu için o haftasonunda hakettiği 2 günlük ödeme.
 
Gecen ay aphb de isten ayrilisi 13.10.2014 ve ise girisi 27.10.2014 olan sigortalinin iki satirda giris cikis tarihleri bildirildi. Simdi 11.11.2014 tarihli isten ayrilis bildirgesinde gecen ay satirinda once cikis sonra giris oldugundan sistem hata veriyor. Konu hakkinda bilgisi olan arkadaslar yardimci olabilirmi.
 
Gecen ay aphb de isten ayrilisi 13.10.2014 ve ise girisi 27.10.2014 olan sigortalinin iki satirda giris cikis tarihleri bildirildi. Simdi 11.11.2014 tarihli isten ayrilis bildirgesinde gecen ay satirinda once cikis sonra giris oldugundan sistem hata veriyor. Konu hakkinda bilgisi olan arkadaslar yardimci olabilirmi.

Çıkış işlemini yaparken geçen ayki en son giriş tarihini baz alın.Yani 5 gün prim yazacaksınız.Giriş tarihi kısmınada 27/10 yazacaksınız.13/10 olan çıkış tarihini yazmayın ayrılış bildirgesine.Veya Ekim ayı ile ilgili hiçbir şey yazmasanızda olur.Sadece Kasım ayı satırını doldurun işten ayrılış bildirgesinde.
 
13/10 çıkış işlemi ile bu tarih ve öncesi için işlem sona erdiğinden yeni çıkış bildirimini 27/10 giriş 11/11 çıkış tarihleri arası bilgilere göre vermelisiniz.
 
Merhaba,

30 haziranda iki personel işten ayrıldı, haziran tarihli ikramiye ödemesi yapılmıştı, bayram nedeniyle. İkramiye tutarları sgk bildirgesine dahil edildi ama çıkış bildirgesinde prim ikramiye istihkak bölümü var aldığı ücretin yanında, orası boş gözüküyor.. bir sıkıntı olur mu sizce. İptal de edemiyorum çıkış bildirgesini
 
Merhaba,

30 haziranda iki personel işten ayrıldı, haziran tarihli ikramiye ödemesi yapılmıştı, bayram nedeniyle. İkramiye tutarları sgk bildirgesine dahil edildi ama çıkış bildirgesinde prim ikramiye istihkak bölümü var aldığı ücretin yanında, orası boş gözüküyor.. bir sıkıntı olur mu sizce. İptal de edemiyorum çıkış bildirgesini

Bence önemli olan aylık bildirgedir.Onu doğru verin yeter.
 

Benzer konular

Üst