Şirket Bünyesinde Tutulan Muhasebe ve Aracılık Sözleşmesi

Üyelik
14 Ağu 2009
Mesajlar
12
Konum
ANKARA
Merhaba,

Bir şirket bünyesinde SGK lı olarak muhasebeci olarak gözüküyorum ve Tüm kayıtları beyannameleri biz düzenleyip Mali müşavire mail atıyoruz. Beyannameleri onaylayıp bize ödemeleri bildiriyor. Aramızda bir aracılık sözleşmesi var. Sorumluluk yok.

beyannamelerini gönderim ücreti ödüyoruz mali müşavire.

şirket olarak bizim beyannamelerimizi kendimiz düzenlemeye yetkimiz varmı yokmu, bu konuda görüşleri alabilirmiyim.
Sonuçta aracılık sözleşmesi diye bir tanım varsa bu işler için olması lazım diye düşünüyorum.
 
Şirketinizin beyannamelerini gönderebilmeniz için 3568 sayılı yasaya göre SMMM ünvanı almış ve şirketinizde bağımlı olarak çalışmanız gerekmektedir. Bu şartlar varsa vergi dairenizden e-beyanname ile ilgili şifre alıp gönderebilirsiniz.
 
hocam sanırım konuyu anlatamadım, şu anda beyannamelerimizi imzalayan aracılık vererek gönderen bir mali müşavir var dışarıdan bağımsız.

fakat biz muhasebeyi kendi bünyemizde tuttuğumuz için dışarı evrak çıkartmıyoruz, mali müşavire gerekli evrakları gönderiyoruz mizan vs onlar beyannameleri yapıp bize bildiriyor bunda bir sıkıntı varmı diye sormuştum.

şirket olarak beyanname göndermek istemiyoruz kendi bünyemizde mali müşavir çalıştırmak istemiyoruz zaten.
tşk.
 
Üst