SMMM Muhasebe Sözleşmeleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan masumss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
23 Eki 2008
Mesajlar
17
Merhaba arkadaşlar yeni gelen mükellefe 1 yıllık sözleşme yapılıyor. Ör: 05.03.2012 den 31.12.2012 e kadar

1.Sözleşme süresi bittiğinde mükellefimizin defteri hala bizdeyse yeni bir sözleşme düzenleyip damga vergisini de ödememiz gerekiyor mu ?

2.Elektronik beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmelerini de her sene yeniden düzenlemek gerekiyor mu ?
 
Ynt: SMMM Muhasebe Sözleşmeleri

1-yeni sözleşmenin düzenlenip damga vergisinin ödenmesi gerekiyor..

2-aracılık ve sorumluluk sözleşmesini yenilemek gerekmiyor..
 
Ynt: SMMM Muhasebe Sözleşmeleri

sözleşmeye 1 yıl ibaresi koymak gibi bir zorunluluk yok.sadece bir yıldan kısa süreli olamaz diye biliyorum. ''taraflardan biri / her ikisi feshedinceye kadar geçerlidir.'' şeklinde düzenlenirse her yıl yenilemek derdinden kurtulursunuz.ücret net/brüt ........ kadardır ve her ay/yıl şu şekilde ödenir '' dedikten sonra ''ücretin yenilenmemesi halinde her yıl belirlenen asgari tarife üzerinden ödenir'' maddesini de eklerseniz gayet yasal ve net bir sözleşme yapmış olursunuz. özellikli bir durum olmadıkça da yenilemek durumunda kalmazsınız.
 
Üst