Şube Açılışı Hk..

M.Hayri ANDAÇ

Katkı Sunan Üye
Üyelik
18 Şub 2006
Mesajlar
560
Sevgili arkadaşlar;
İşletme defterine tabi (iddaa bayii)olan bir mükellefim, komşu il sınırları içersinde Nakliye faaliyeti ile ilgili şübe açılışı yapacak.

Merkez işyerimizin bağlı olduğu vergi dairesinde yapmamız gereken işlemler ve şübe işyerimizin vergi dairesinde yapmamız gereken işlemler

Birde iddaa işimizden dolayı kdv mükellefiyetimiz yok.
nakliye işi yapan mükellefler 3 ayda bir kdv lerini beyan ediyorlar.

Dolayısıyla kdv mükellefiyeti tescil etmemiz gerekecek,3 ayda bir kdv mükellefiyeti tescil edebilirmiyiz..

Bunlardışında eklemek istediğiniz hususlar hakkında yardın ve görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.Teşekürler...
 
Sayın ANDAÇ

Şube açma ticaret şirketlerine mahsus bir işlemdir. 5590 sayılı kanunun 9/3 maddesi bu konuda şöyle der:

“Şube, bir merkeze bağlı olduğu halde bağımsız sermayesi ve bağımsız muhasebesi bulunan veya muhasebesi merkezde tutulduğu ve bağımsız sermayesi olmadığı halde kendi başına ticari işlem yapan yerlerdir. “

Burada bahsi geçen sermaye “kayıtlı sermaye; dir. Bu da kurumlara mahsus bir uygulamadır. Sizin şu durumda şube açılışı ilgili bir işleminiz yoktur.

Bir mükellefin birden çok işyeri olabilir. Eğer iş hacmi belirlenen limitler dahilinde kalıyor ve işletme defteri tutmayı tercih ediyorsa her işyeri için ayrı defter tutar veya işletme defterinin ayrılmış bir bölümünde takip eder. Bilanço usulüne göre defter tutacaksa işyeri hesaplarını birbirine karıştırmadan, değişik hesap numaraları altında takip eder.

Sizin defterini tuttuğunuz kişi kurum olmadığına göre, iş yaptığı yer vergi dairesine kayıtlı işletme defteri tutar. Bu arada KDV mükellefiyeti de tesis ettirir.

Beyanname verme süresine gelince, aynı il sınırları içinde nakliye faaliyetinde bulunanların KDV beyannamelerini üç ayda bir vermesi mümkün değildir.
......................
 
İlgi ve alkanız için teşekürler sayın EROL bey;

Merkez işyerimiz Diyarbakırda Ek işyeri olarak nakliye faaliyeti yapacağımız il Mersin ili bu durumda Vergi dairelerine vermemiz gereken evrak ve bilgi hakkında görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim....
 
!!!

Sn Andaç

Nakliyecilikten kastınız nedir? Bir ticari araçla yapılacak olan taşımacılıkmı? duruma göre yanıtlayabiliriz.
 
Benim öğrenmek istediğim Merkez işyeri(iddda bayi) Faal durumda şu an Diyarbakırda,

Ek işyeri diyelim, İşletme defteri tutan şahış işletmesinde şübe olmaz diye belirtmiş Osman bey,

Ek işyeri olarak merkez işyerinin dışında başka bir il(Mersin ili) sınırları içersinde ticari araçla yük taşıma işi....yapacak olan mükellefim.

Merkez iş yeri Diyarbakırda, Mersin ilinde yapacağı Nakliye işi tescili için Mersin ilindeki vergi dairesine ve Diyarbakır ili vergi airesine ek iş tescili için vereceği evrak ve bilgiler nelerdir..Teşekürler.
 
!!!

Sn. andaç

Bilindiği üzere taşımacılık işi yapanların sabit bir işyeri olmaması nedeni ile kanuni işmerkezleri ikametgah adresleridir. anladığım kadarı ile ilgili kişinin ikametgahı Diyarbakır ilindedir. Bu sebepledir ki taşımacılık olarak yapacağı ek iş için gerekli bildirimleri şu anki bağlı bulunduğu diyarbakır vergi dairelerine yapmanız gerekecektir.

İş merkezinin Diyarbakır olması Mersinde taşımacılık yapmasına mani değildir.

saygılarımla.
 
Sayın Andaç

Gerek Diyarbakır, gerekse Mersin (İçel) de mukim vergi mükelleflerinin diğer illerdeki işyerlerinin tarh işlemleri işletmenin bulunduğu yer vergi dairesince yapılır. (Maliye ve Gümrük Bakanlığının 23.2.1989 gün ve 2490630-32/ 15542 sayılı genel yazısı). Ancak, Danıştay aynı görüşte değildir. Danıştay’ a göre tarh işlemi mükellefin ikametgahının bulunduğu yerde yapılmalıdır.

Bu nedenle uygulamada bir sorunla karşılaşmamak için özelge isteyerek veya şifahen danışarak vergi dairelerin uygulamadaki son tutumlarının belirlenmesinde fayda vardır
 
Üst