Şube Beyannamesi

Üyelik
21 Tem 2005
Mesajlar
365
selam
Bir işyerinin başka bii şehirde olan şubesinin beyannamesini şubenin bulunduğu vergi dairesine mi verilir? yoksa işyerinin merkezinin bulunduğu vergi dairesine tek beyannamede toplayıp mı verilir.bilgi sahibi arkadaşlardan rica ediyorum.saygılar..
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Merhaba,
Sanırım "Muhtasar Beyanname" den bahsediyorsun. Ödemelerin merkezden yapılması ve vergi dairesine bildirmek şartıyla merkezin bağlı olduğu vergi dairesine beyan edebilir ve ödeyebilirsiniz.
 
Üyelik
6 Tem 2005
Mesajlar
1,007
Konum
bursa
Peki ssk primlerini de merkezin bulunduğu şehirden bildirip yapabilir mi yoksa şubenin bulunduğu şehirde ayrı bir hesap no.da ve oradan yatırılması zorunlumudur?
 
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
35
sayın fugenç
ssk da durum farklıdır
aynı sigorta md. sınırları içerisinde olsa dahi ayrı yerlerdeki işyerleri için ayrı ayrı ssk. kaydı yaptırmak zorundasın
birleştirse sözkonusu değildir.
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Tekrar Merhaba,
Ne yazıkki bu sorunun yanıtı olumsuz (gibi). Eğer aynı sigorta müdürlüğü yetki sınırları içinde olsaydı, İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları yönünden yüksek prim grubuna dahil olan işyerinin prim oranı kabul edilerek iki ayrı işyeri tek sicil numarasında tescil edilebiliyor. Fakat soruda değişik illerden bahsettiğine göre büyük olasılıkla değişik müdürlüklerin yetki sınırları içinde olacaklardır.
 
Üyelik
23 Tem 2005
Mesajlar
76
Konum
TEKİRDAĞ
sayın taner hocam hocam demek istiyorum çünkü bir sürü belkide yüzlerce insan sizin bilginizden istifade ediyor

öncelikle yazdığın cevaba istinaden yazmak istiyorum bizimde bir mükellef aynı yerdeki iki ayrı şube içinde farklı dosya açtık bunu sskdaki memurlarla görüştüm direttiler bizde ok demek zorunda kaldık kendilerinin yönlendirmesi bu oldu bunu konuştuk üstelik ker iki işin mahiyetide aynı işin enteresan tarafı bu boşo boşuna 2 tane damga vergisi ödüyoruz bunu açarsanız bizde bundan sonraki durumlarda daha temkinli olalım cvbnız için tşk .edr. i.çalışmalar
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Merhaba,
Sayın Günal sanırım aradığın yanıt ilgili bölümünü aşağıya alıntı yaptığım "Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği " 5. maddesinde. Yalnız bahsettiğin ikinci işyeri devamlı nitelikte değilse, yani örnek olarak belirli süreli bir taahhüt işi ise SSK tarafından yapılan işlem doğrudur. Çünkü koşullardan biriside işyerlerinin devamlı nitelikte olmasıdır.


Kod:
İKİNCİ KISIM
İşyerlerinin Tescili
 
BİRİNCİ BÖLÜM
İşyerinin Bildirilmesi
 
     İşyeri Bildirgesi ve Tescil
     Madde 5 - a) ........
     b) ........
     c) Aynı ünite bölgesinde bulunmak kaydıyla aynı veya farklı tehlike sınıfında olan aynı işverene ait devamlı nitelikteki birden çok işyerinin, yazılı olarak talep edilmesi halinde farklı tehlike sınıfında bulunan işyerleri için belirlenmiş olan tehlike sınıflarının en yükseği kabul edilmek kaydıyla, tek dosyada işlem görmesine Ünitece izin verilebilir.
 
N

nane

Ziyaretçi
sonuç olarak ünite izin verirse tek dosyada işlem yapılabilir. buradaki ssk il md aynı konuyu sorduğumda sadece büro işleri için izin verdiklerini söylemişlerdi.
 
Üst