fonradar

Tali Sigorta Acentesi --önemli--

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan emin3656
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
5 May 2009
Mesajlar
2
Öncelikle foruma yeni üye oldum hepinize merhabalar arkadaşlar

Benim karşıma acayip bir sorun çıktı. Şöyle ki ;
Bizim hali hazırda çalışan acentesi olduğumuz sigorta şirketimiz var. Geçen ay firmamıza tali bayilik vermek isteyen bir sigorta acentesi geldi ve bize tali bayilik verdi. Ancak ortada ne bir tali bayilik sözleşmesi var nede bir yetki vekaleti ( ayrıca tali bayiliği verende sigorta şirketi değil acente !...) Biz poliçelerimizi bu acentenin şifresini girerek sanki o düzenliyormuşcasına yapıyoruz.
Benim burada sormak istediğim 2 konu var;
1 - Düzenlemiş olduğumuz poliçeleri veya bunlara ait komsiyonları nasıl muhasebeleştiricez ?
2 - Böyle bir sistemde çalışmak ileride bize sıkıntı oluşturacak bir durum doğurur mu ? Doğurursa nasıl bir sıkıntı olur ?
 
Ynt: Tali Sigorta Acentesi --önemli--

emin3656 ' Alıntı:
Öncelikle foruma yeni üye oldum hepinize merhabalar arkadaşlar

Benim karşıma acayip bir sorun çıktı. Şöyle ki ;
Bizim hali hazırda çalışan acentesi olduğumuz sigorta şirketimiz var. Geçen ay firmamıza tali bayilik vermek isteyen bir sigorta acentesi geldi ve bize tali bayilik verdi. Ancak ortada ne bir tali bayilik sözleşmesi var nede bir yetki vekaleti ( ayrıca tali bayiliği verende sigorta şirketi değil acente !...) Biz poliçelerimizi bu acentenin şifresini girerek sanki o düzenliyormuşcasına yapıyoruz.
Benim burada sormak istediğim 2 konu var;
1 - Düzenlemiş olduğumuz poliçeleri veya bunlara ait komsiyonları nasıl muhasebeleştiricez ?
2 - Böyle bir sistemde çalışmak ileride bize sıkıntı oluşturacak bir durum doğurur mu ? Doğurursa nasıl bir sıkıntı olur ?
sigorta acenteleri yönetmeliği gereği,

Sigorta işlemerinde aracılık yapacak olanların TOBB da çalışanlar levhasına kayıt olmaları gerekmektedir. Sanırım sizin kaydınızda bulumkta;

385 sıra no?lu tebliğ ile tali acenteler açısından eksik olan düzenleme de tamamlanmıştır. 385 sıra no?lu tebliğ ile; tali acentelerin bir tali acentelik sözleşmesiyle sigorta acentelerine bağlı olarak faaliyette bulunmaları ve bu faaliyetleri sonucu bir komisyon geliri elde etmeleri nedeniyle, sigorta acenteleri tarafından tali acentelere ödenen komisyon bedelleri için sigorta komisyon gider belgesi düzenleme zorunluluğu getirilmiştir.

Buna göre, tali acenteler aldığı bu bedeller için ayrıca fatura düzenlemeyecekler ve bu bedelleri sigorta acenteleri tarafından düzenlenen sigorta komisyon gider belgesine istinaden hasılat kaydedebileceklerdir.

Sigorta acentelerinin tali acentelere ödedikleri komisyon için ?sigorta komisyon gider belgesi ? düzenleme zorunluluklarına ilişkin uygulamanın 01 Eylül 2008 tarihinde başlaması öngörülmüştür.

Sigorta komisyon gider belgesi ile ilgili usul ve esaslar 243 sıra no?lu tebliğde belirtilmiştir.
 
Üst