Merhaba
Bir mükellef makina tamir ve bakım işi yapıyor.
Bu işi yaparken kullanmak üzere çeşitli malzemeler satın alıyor
(motor-sigorta-civata-v kayışı- vs... gibi)
1) Bu malzemeleri bir makinanın tamir işinde kullandığında faturada malzemeleri tek tek fiyatlarıyla (alış fiyatı+kar) yazıyor. Ayrıca işçilik olarakta bir tutar yazıyor.
2) Bazen de bu malzemeleri yedek parça gibi satıyor.
3) Bazı aldığı parçaları dışarda işlemeye gönderiyor.
bu durumlarda muhasebe işlemleri nasıl yapılmalı?
(Bu mükellefin yazar kasa kullanması gerekir mi?)
teşekkürler.
Bir mükellef makina tamir ve bakım işi yapıyor.
Bu işi yaparken kullanmak üzere çeşitli malzemeler satın alıyor
(motor-sigorta-civata-v kayışı- vs... gibi)
1) Bu malzemeleri bir makinanın tamir işinde kullandığında faturada malzemeleri tek tek fiyatlarıyla (alış fiyatı+kar) yazıyor. Ayrıca işçilik olarakta bir tutar yazıyor.
2) Bazen de bu malzemeleri yedek parça gibi satıyor.
3) Bazı aldığı parçaları dışarda işlemeye gönderiyor.
bu durumlarda muhasebe işlemleri nasıl yapılmalı?
(Bu mükellefin yazar kasa kullanması gerekir mi?)
teşekkürler.