Merhaba,
Geçmiş konuları aradım ama bu doğrultuda bir başlık bulamadığımdan yeni başlık açma ihtiyacı duydum.
Bir holding şirketinde çalışıyorum. Maaşlarımızı brüt üzerinden alıyoruz, dolayısıyla vergi yüzdesi dalgalanmaları bizi doğrudan etkiliyor.
Şirketimiz, Teknokent'e taşınma kararı aldı (daha doğrusu oraya bir şube açmayı, şirket merkezi taşınmadı) ve ar-ge faaliyetlerinde olan kişiler oraya gönderildi. Teknokent'te gelir vergisi muhafiyeti olduğundan dolayı brüt maaşımızdan her ay devlete ödediğimiz gelir vergisinin bize kalacağını düşünüyorduk.
Oysa şirket yönetimi bu gelir vergisinin şirkete kalacağını, aldığımız yıllık ortalama net ücrete göre yeni bir brüt ücret belirleneceğini ve maaşların bu şekilde verileceğini açıkladı. Benzer örneklerini endüstride daha önce görmüştüm, ama genelde bu fark şirket ve çalışan tarafından anlaşılarak yarı yarıya paylaşılıyordu.
Bildiğim kadarıyla çalışanlarla anlaşmadan brüt ücreti düşürmek mümkün değil. Bu işi nasıl bir yasal çerçeveye oturtmayı planlıyorlar?
Ayrıca vergi iadesi ve çeşitli diğer olası kayıplarımızı da (benim aklıma gelen bireysel emeklilik gibi konular var) karşılayacaklarını sözlü olarak ilettiler. Bunu yazılı olarak istediğimizde ise pek oralı olmadılar.
Brüt ücretimizden gasp edilmek istenen kısım ile diğer haklarımızı savunabilir miyiz? Bize bir belge imzalatmadan brüt ücretimizde bir düşüş olabilir mi? Herhangi bir yasal süre içerisinde itiraz etmezsek kabul etmiş sayılır mıyız?
Yanıtlarınız için çok teşekkürler.
Geçmiş konuları aradım ama bu doğrultuda bir başlık bulamadığımdan yeni başlık açma ihtiyacı duydum.
Bir holding şirketinde çalışıyorum. Maaşlarımızı brüt üzerinden alıyoruz, dolayısıyla vergi yüzdesi dalgalanmaları bizi doğrudan etkiliyor.
Şirketimiz, Teknokent'e taşınma kararı aldı (daha doğrusu oraya bir şube açmayı, şirket merkezi taşınmadı) ve ar-ge faaliyetlerinde olan kişiler oraya gönderildi. Teknokent'te gelir vergisi muhafiyeti olduğundan dolayı brüt maaşımızdan her ay devlete ödediğimiz gelir vergisinin bize kalacağını düşünüyorduk.
Oysa şirket yönetimi bu gelir vergisinin şirkete kalacağını, aldığımız yıllık ortalama net ücrete göre yeni bir brüt ücret belirleneceğini ve maaşların bu şekilde verileceğini açıkladı. Benzer örneklerini endüstride daha önce görmüştüm, ama genelde bu fark şirket ve çalışan tarafından anlaşılarak yarı yarıya paylaşılıyordu.
Bildiğim kadarıyla çalışanlarla anlaşmadan brüt ücreti düşürmek mümkün değil. Bu işi nasıl bir yasal çerçeveye oturtmayı planlıyorlar?
Ayrıca vergi iadesi ve çeşitli diğer olası kayıplarımızı da (benim aklıma gelen bireysel emeklilik gibi konular var) karşılayacaklarını sözlü olarak ilettiler. Bunu yazılı olarak istediğimizde ise pek oralı olmadılar.
Brüt ücretimizden gasp edilmek istenen kısım ile diğer haklarımızı savunabilir miyiz? Bize bir belge imzalatmadan brüt ücretimizde bir düşüş olabilir mi? Herhangi bir yasal süre içerisinde itiraz etmezsek kabul etmiş sayılır mıyız?
Yanıtlarınız için çok teşekkürler.