Ticari İşletme Şube Açılışı Ve İşleyişi Hk.

Üyelik
21 Mar 2009
Mesajlar
94
Konum
İstanbul
Arkadaşlar Merhaba,

Ticari işletmelerin şubeleri ile ilgili hiçbir bilgim yok. Örneğin bir sermaye şirketine şube açılması durumunda ayrı defterlerin mi bastırılması gerekir? Dönem sonunda finansal tabloların ayrı ayrı mı yoksa konsolide edilmiş şekilde mi çıkarılması gerekiyor? Kurumlar Vergisi'nin sadece merkez üzerinden düzenlenecek tek bir beyannameyle mi verilmesi gerekiyor?

Saygılar...
 
Selamlar
Sermaye şirketleri derken şirket türünü de belirtseniz tabiki iyi olurdu.Limited olduğunu varsayarsak ve aynı il içinde ek işyeri anlamında şube açıldığını düşünürsek;
* Karar defterine şube açılması (ek işyeri) ile karar alırsınız.Ve ticaret odasından ilan edersiniz. (bazıları ilana gerek yok der,fakat vergi dairesi genelde ticaret sicil gazetesini ister),bu nedenlede yaygın uygulama ilan edilmesi yönündedir.
* İlandan sonra vergi dairesine müracaat edilir. (dilekçe,karar,tescil yazısı ve kontrat eşliğinde)
* Şayet perakende satış varsa ödeme kaydedici cihaz içinde müracaat edilir.
* Başta şube adresi yazılacak şekilde ticari belgeler bastırılır. (fatura,irsaliye gibi)
* Finansal tablolar konsolide düzenlenmez.Fakat kar-zarar merkez ve şubeler için ayrı ayrı takip edilecekse ilgili muhasebe hesapları altında şubeler içinde ek hesaplar açılmalıdır. (şöyleki 153.02 şube mal alışlar, 600.02 şube mal satışı, 770.02 şube kira gideri gibi)
* Şube için ayrı defter tasdik edilmesine gerek yoktur.
* Kurumlar,kdv,muhtasar,geçici veya aklınıza gelen diğer beyannameler merkez işyeri ile birleştirilerek tek beyan altında merkez işyerinin bağlı olduğu vergi dairesine beyan edilir.

Standart şubelerde kabaca genel prosedürler bunlardır.
Farklı şehir veya farklı ülkelerde açılan şubelerde işlem biraz daha farklıdır.
Saygılar
 
Üst