uyumsoft

turizm işletmelerinde kdv beyanı

logo isbasi
Üyelik
17 Haz 2005
Mesajlar
2
Konum
KKTC
Bilindiği üzere kdv hizmet ifası hallerinde hizmetin yapılmasıyla doğar. Çalıştığım işletmede KDV kesilen fatura üzerinden beyan ediliyor. Halbuki biz acenta'ya faturayı çoğu zaman müsteri içerdeyken yada otelden çıkış yaptığında kesiyoruz. Bana göre bizim her günün sonunda resepsiyondan o gün otelde kalan müşteri sayısını öğrenip, konaklayan müsteri kadar gelir oluşturmamız ve oluşturulan gelir üzerindende KDV ödememiz gerekmekte farklı bir görüşü olan varsa yazarsa sevinirim
 
Merhaba,
Katma Değer Vergisi Kanununda, vergiyi doğuran olaylardan bir tanesi "Mal teslimi ve hizmet ifası hallerinde, malın teslimi veya hizmetin yapılması" şeklinde düzenlenmişken,bir diğeri ise "Malın tesliminden veya hizmetin yapılmasından önce fatura veya benzeri belgeler verilmesi hallerinde, bu belgelerde gösterilen miktarla sınırlı olmak üzere fatura veya benzeri belgelerin düzenlenmesi" şeklinde düzenlenmiştir.

Buna göre;

-- Müşteri henüz tesisinizden ayrılmadan önce yani hizmet tamamlanmadan veya müşteri tesisten ayrılırken yani tamamlandıktan sonra acentaya kesmiş olduğunuz fatura ile Katma Değer Vergisi doğmaktadır. Burada yaptığınız uygulama doğrudur. Mevzuat yönünden herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.

-- Günlük tahakkuk yapma olayı ise gereksiz karışıklıklara ve iş yükünün korkunç bir şekilde artmasına sonucunu doğuracak bir uygulama olacaktır. Hizmetiniz henüz tamamlanmadığı için hiç kimse ne KDV nede Gelir/Kurumlar Vergisi açısından bir ithamda bulunamaz. KDV açısından ay geçmediği sürece, V.U.K. açısından ise mal veya hizmetin tamamlanmasından itibaren "7" gün içinde faturalama süreniz vardır. Ama müşteri ay sonunda çıkar ve faturasını izleyen ayın ilk günü bile olsa keserseniz KDV yönünden bir dönem atlama olacağı için sorun oluşturacaktır. Tabi aynı sorun Geçici Vergi dönemlerinde Gelir/Kurumlar Vergisi açısından olacağınıda hatırlatmak istiyorum.
 
Tekrar Merhaba,
Konu hakkında idarenin bakış açısını araştırırken İstanbul Defterdarlığının bu konuyla ilgili bir özelgesine ulaştım. Benim anlatmak istediğimi daha düzgün cümlelerle ifade etmişler.

" Otelcilik hizmetlerinde hizmet, müşterinin otele yerleşmesiyle başlar, otelde kaldığı sürece devam eder ve müşterinin otelden ayrılması ile sona erer. Dolayısıyla katma değer vergisini doğuran olay hizmetin tamamlanması olduğuna göre otelcilik hizmetinde de katma değer vergisi müşterinin oteli terk ettiği tarih itibariyle doğmaktadır."

Özelgenin tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Otel işletmeciliğinde faturanın ne zaman düzenleneceği hakkında
 
Üst