M
manasse
Ziyaretçi
Değerli dostlarım, meslektaşlarım;
şimdi ben bi konuya dikkat çekmek istiyorum izninizle,
şimdi ülkemizde bi tarafta bürolar var muhasebe büroları, bi tarafta şirketlerdeki muhasebe müdürü etrafında organize edilen muhasebe departmanları; bi taraftanda bizim muhasebe mesleğininin gelişimine paralel olarak da UFRS(Uluslararası Denetim Raporlama Standartları) ve Türkiye Muhasebe Standartlarının açılımları ve gelişmeleri yayımlanmakta.
Benim dikkat çekmek istediğim şey; acaba bu büro ortamında yada şirketlerdeki muhasebe departmanları bu gelişmeleri yani UFRS ve TMS na göre işlemlerini kayıt ve nizamlarına uyguluyorlarmı.. Bununla ilgili bir altyapı çalışması yapılıyor mu? Daha henüz ülkemizde bu işlemler oturmadı ancak bununla ilgili piyasada öğretim elemanlarınca kaleme alınan kitaplar mevcut; bağlı olduğum odadan sayısız yazı, döküman geliyor sayısız mail geliyor; sanki bu gibi bi altyapı oluşmuş ve işlerimizdede bunlar dikkate alınıp o şekilde uyguluyormuşuz hissindeyim. Eğer öyleyse ben mi yanlış yapıyorum acaba. En basit örnek kredili satışlarda UFRS'ye göre yapılan kayıtlarda Alıcılar hesabının altında Gerçekleşmemiş Faiz(-) Hesabı açılıyor.. bu gibi değişimlerin çalışma hayatımıza uygulanması açısından ne şekilde paylaşımlar gerçekleştirebiliriz..
Türmobun bu konuda bi altyapı oluşturduğunu yakından izliyorum ama süreç nasıl işliyecek..
sizlerinde yani değerli meslektaşlarımında bu uygulama süreci hakkındaki görüşlerini bekliyorum.
şimdi ben bi konuya dikkat çekmek istiyorum izninizle,
şimdi ülkemizde bi tarafta bürolar var muhasebe büroları, bi tarafta şirketlerdeki muhasebe müdürü etrafında organize edilen muhasebe departmanları; bi taraftanda bizim muhasebe mesleğininin gelişimine paralel olarak da UFRS(Uluslararası Denetim Raporlama Standartları) ve Türkiye Muhasebe Standartlarının açılımları ve gelişmeleri yayımlanmakta.
Benim dikkat çekmek istediğim şey; acaba bu büro ortamında yada şirketlerdeki muhasebe departmanları bu gelişmeleri yani UFRS ve TMS na göre işlemlerini kayıt ve nizamlarına uyguluyorlarmı.. Bununla ilgili bir altyapı çalışması yapılıyor mu? Daha henüz ülkemizde bu işlemler oturmadı ancak bununla ilgili piyasada öğretim elemanlarınca kaleme alınan kitaplar mevcut; bağlı olduğum odadan sayısız yazı, döküman geliyor sayısız mail geliyor; sanki bu gibi bi altyapı oluşmuş ve işlerimizdede bunlar dikkate alınıp o şekilde uyguluyormuşuz hissindeyim. Eğer öyleyse ben mi yanlış yapıyorum acaba. En basit örnek kredili satışlarda UFRS'ye göre yapılan kayıtlarda Alıcılar hesabının altında Gerçekleşmemiş Faiz(-) Hesabı açılıyor.. bu gibi değişimlerin çalışma hayatımıza uygulanması açısından ne şekilde paylaşımlar gerçekleştirebiliriz..
Türmobun bu konuda bi altyapı oluşturduğunu yakından izliyorum ama süreç nasıl işliyecek..
sizlerinde yani değerli meslektaşlarımında bu uygulama süreci hakkındaki görüşlerini bekliyorum.