Ulaşılamayan mükellef

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan abcd
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
29 Mar 2007
Mesajlar
84
Konum
istanbul
merhaba.

muhasebe işlemlerini yürüttüğümüz bir ltd.şti.'ne ulaşamıyorum.
kanuni adreslerinde yoklar. e-mail gönderiyorum cevaplamıyorlar. telefonlarıma bakmıyorlar.
en son telefonla görüştüğümde iflas ettiklerini tasfiyeye gideceklerini söylemişlerdi.
bu durumda ne yapmam gerekir.
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Bildiğim kadarıyla durumu vergi dairesine ve bağlı olduğunuz meslek odasına bir dilekçe ile bildirmeniz gerekiyor.
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

aynı durum bende de var, sözleşmeyi tek taraflı fesh etcem, dilekçeyi hem odaya hemde vergi dairesine veriyoruz sanırım ? şimdi temmuz ayındayız haziran kdv ve diğer beyannamelerini vercem, dolayısıyla dilekçeye şöyle mi yazmalıyım" ...haziran 2011" döneminden sonra mali müşavirlik hizmetleri tarafımca verilmeyecektir"...
böle mükellef düşman başına... :-\
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Mükellefe ulaşılamamsı durumunda beyanname vermeye kesinlikle devam edilmemesi yönünde istanbul odasının soru cevap bölümünde bir çok cevap mevcut.

Vergi dairesi ve Odaya sorarak birlikte hareket etmenizi. Ulaşamadığınız mükelleflerin beyannamelerini ise vermeyi durdurmanızı öneririm. Fatura düzenlemişlerse kdv vb işlemlerle ilgili siz de zor durumda kalabilirsiniz.

Hatta vaktim olursa odadaki soru cevapları da kopyalayacağım.
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
24.01.2011 15:25 (Üye) Soru : merhabalar,defterini tutmak istemediğim fakat kendisinede ulaşamadığım bir mükellefim hakkında daha sonra sıkıntı yaşamamak için (gerek vergi dairesi gerek mali müşavirler odası vb.. kurumlarda) neler yapmam gerekiyor? ilginize şimdiden teşekkürler

Cevap : Sayın ..., Ulaşamadığınz müşterinizin işini yapmanız doğru değildir. Mesleki sözleşme yapmadığınz kişilerin beyannamelerini göndermeyin. Gönderiyorsanız sorumluluğu üstlenmiş olursunuz. Bu sorumluluktan kurtulmak için müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine dilekçe ile müracaat ederek,müşterinizin işlemlerinin(Beyanname gönderme) yapılmayacağını bildiriniz. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
28.07.2010 11:14 (Üye) Soru : bir süredir mükellefe ulaşamadığım gibi ücret te alamıyorum.smmmm sözleşmesini fesh etmek için yasal olarak yapılması gerekenleri öğrenmek istiyorum.

Cevap : Sayın ...., Müşterinizin bilinen adresine (kanuni adresine) iadeli taahhütlü bir yazı yazarak sözleşmenizi hangi nedenle bitirmek istediğinizi belirtip gerekli süreyi (örn 15 gün) vererek defter ve belgelerini tarafınızdan alması için çağrıda bulunun. Süre bitiminde ilgili vergi dairesine defter ve belgelerini iade edin. Ücretinizle ilgili hukuki olarak alacak davası açmalısınız. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
17.06.2010 12:21 (Üye) Soru : İyigünler. Çalıştığımız birkaç firmanın muhasebe işlemlerini yapmamaya başladık. Kendilerine haber vermemize rağmen yaklaşık 1 yıldır evraklarını teslim almıyor ve ücretlerini ödemiyorlar. Noterden ihtarı bugün itibariyle yapmamızda bir sakınca varmı? Teşekkürler.

Cevap : Sayın ...., Noter ihtarın karşı tarafa süre vererek bir an önce yapınız. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
05.04.2010 14:35 (Üye) Soru : Sayın İlgili, Durum; 2 mükellefimle, iletişimim koptu, bize bilgi/belge gelmiyor (işyeri adreslerinde yoklar, bildiğim kadarıyla tic.faaliyetleri bitti), ücret alacaklarımız da var. Biz, 2009 dönemi (yıllık bey. dahil) ilgili beyannameleri verdim. 01/01/2010 sonraki döneme ait işlem yapmayacağımı bildirmiştim/mail.. Sorularım : 1- Bu v.b. durumlarda öncelikle sıkıntı yaşamamam için yapmam gerekenler nelerdir ? 2- Bu durumda olan mükelleflerin, belge/defterlerini, ilg. vergi dairesine teslim etmem gerekir mi? Teşekkürler, iyi çalışmalar.

Cevap : ..., Müşterinizin bilinen adresine şözleşmenizi tek taraflı fesih ettiğinizini bildirin.Belli bir süre vererek Defter ve belgeleri almasını tebliğ edin. Gönderdiğiniz yazı tebliğ edilemez ise müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine durumu bildirip defter ve bellgeleri alırlarsa teslim edin. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
27.01.2010 12:16 (Üye) Soru : İyi çalışmalar,İki müşterim var kendilerinden uzun zamandır haber alamıyorum ne işyeri adreslerinde bulabiliyorum nede telefonla kendilerine ulaşabiliyorum.Ne yapmam gerekir.Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.

Cevap : Sayın ...., Müşterilerinizin bilinen adreslerine sözleşmelerini feshettiğinize ilişkin ihtarı noter aracılığı veya iadeli taahhütlü mektup ile bildirin. Gönderileriniz tebliğ edilmeyip size dönerse sözkonusu belgeleri saklayınız. Bu durumu müşterilerinizn bağlı olduğu vergi dairelerine de bildiriniz. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
23.11.2009 15:06 (Üye) Soru : muhasebe ücretii ödemeyen müşterilerimiz var.kendilerini şifayen ikaz ettiğimiz halde ödemelerini yapmadılar.bende defterlerini tutmayacağımı ve beyannamelerini vermeyeceğimi şifayen söyledim.bana ödeme yapmadıkları için ve benimde beyannamelerini vermeyeceğime dair yazı yazdım imza atmalarını söyledim.onlarda imza atmayı kabul etmedi beni zor durumda bıraktılar.bunlara noterden ihbarname çekmek istemiyorum çünkü maliyeti yüksek bir iş adreslerine iadeli mektup göndersem olurmu yada ne yapmam gerekiyor. TEŞEKKÜRLER

Cevap : Sayın ...., Müşterilerinizle yapmış olduğunuz mesleki sözleşmenin tek taraflı iptalini noterden yapacağınız protesto ile bildirmeniz halinde ileride açacağınız alacak davasına delil teşkil eder. Alacak davası açmayacaksanız durumu müşterilerinize iadeli taahhütlü mektup ile bildirin. Ayrıca her müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine de bilgi verin. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
05.11.2009 14:08
(Üye) Soru : iyi çalışmalar 2009 yılında yeni bir müsteri ile sözleşme yaptık bu yıl içerisinde hic bir ödeme alamadım ve 2009/09 beyanını verdikten sonra islerini takip etmeyeceğini kendisine bildirdim. bu zamana kadar yapmış olduğum işler için makbuz kestim ancak ödeme alamadım. ayrıca bu mükellefimin eski muhasebecisinden halen 2008 kurumlar vergisi beyanı bilgilerini alamadığım için açılış fişi oluşturup gecici vergi beyanlarını veremedim. herhangi bir sorumluluğum varmı ve karşı taraftan alacaklarım için ne yapabilirim.

Cevap : Sayın ....., Alacaklarınız için yargıya başvurmanız gerekir. 2008 yılı kapanış kayıtlarını (defterlerini) almadan 2009 yılı kayıtlarına başlamanız kanaatimizce yanlıştır. Eski meslek mensubundan devir teslim tutanağı ile bu evrak ve belgeleri almanız gerekirdi. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
05.11.2009 14:05
(Üye) Soru : merhaba benim mükelleflerinden bazılarına ulaşamıyorum telefonları kapalı beyannamelerini verme konusunda teredüte düştüm fatura kesip kesmediklerini bilmiyorum muhasebe ücretide alamıyorum bende bunların ev adreslerine iadeti tahütlü bir mektupla durumu izah ettim ve muhasebe ücretini vermediği için ve benimle irtibata geçmedikleri için işlerini yapmayacağımı yazı ile iadeti tahhütlü gönderdim. noterden ihbarname çekmem gerekirmi yoksa bu iadeli tahütlü yazı yeterimi birde bu durmumda olan mükellefler için oda olarak ne yapmamızı tavsiye edersiniz teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

Cevap : Sayın Yapmış olduğunuz işlemler doğrudur. Ayrıca noterden ihtarname çekmenizin gerekli olmadığını düşünüyoruz. Ayrıca müşterilerinizin bağlı oldukları vergi dairelerine de bu durumda olan mükelleflerin beyannamelerini göndermeyeceğinizi yazılı olarak bildirin. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

Tarih Gönderen Soru
06.04.2009 15:22 (Üye) Soru : Değerli Danışma Birimi Sorum yanlış anlaşılmış veye ben izah edemedim.Mükelleften tahsilat yapamadığımız için değil evraklarını getirmediği için beyannamesini veremiyoruz.Bu durumda kesilecek cezada müteselsilen %50 cezadan sorumluluğumuz var.Bu durumda nasıl hareket etmemiz gerekiyor.

Cevap : Sayın ...., Evrakını getirmeyen müşterinizin ciddi bir müşteri olmadığı kanaatindeyiz. Bu tür müşterilerinizi gözden geçirip, ihtar çekerek sözleşmenizi feshetmenizi öneririz. Aksi takdirde boş beyanname göndermeniz halinde sorun yaşayabilirsiniz. Danışma Birimi
 
Ynt: Ulaşılamayan mükellef

zannediyorum yeterli olmuştur. dahası için bkz ismmmo sitesi soru cevap bölümü


Tarih Gönderen Soru
19.03.2009 13:51 (Üye) Soru : Merhabalar. Bir mükellefimizden üç aydır muhasebecilik ücreti alamıyoruz.. Vergi dairesine durumun bildirimini yaptık. Muhasebecilik işlemlerini yapmak istemediğimizi bildirdik. Bu durumla ilgili sorumluluğumuzun kalmaması için takip etmemiz gereken yasal prosedür nedir. Teşekkür ederim.

Cevap : Sayın ...., Muhasebe meslek mensupları hizmet vermiş oldukları müşterileri ile yazılı sözleşme yapmak zorundadırlar. Sözleşme yapmış olduğunuz müşterilerin işini, tek taraflı bırakmanız halinde, müşterinize göndereceğiniz ihtar ile (noterden) işini bıraktığınızı ve sizde bulunan defter ve belgeleri iade almasını duyurmanız yeterlidir. Danışma Birimi
 
Üst