Ulaşım Hizmeti Hakkında

Üyelik
27 Tem 2020
Mesajlar
4
Konum
İstanbul
Merhaba, firmamızda ulaşım hizmeti tramvay ile sağlanıyor. Tramvay'a biniş kartları firma tarafından doldurulup personele veriliyor. Personel bordrosuna her hangi bir şekilde işlenmiyor her ay düzenli olarak kart dolumu yapılıp personele teslim ediliyor. İleride hukuki açıdan sıkıntı çıkaracak bir durum oluşabilir mi? İyi forumlar.
 

ferhat

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
5,702
Konum
İSTANBUL
Sayın tylnslm

Bir işverenin personeli için yaptığı nakdi ödemeler haricinde İstanbul Kart, kentkart, akbil ..vb benzeri toplu taşıma araçlarında geçerli kart ödemeleri net ücretin bir ögesi olarak değerlendirilerek ücretin brüt tutarı üzerinden yapılan hesaplamayla beraber Gelir Vergisi Kanunu doğrultusunda gider olarak değerlendirilmesi gerekmektedir.

Fakat, bu ulaşım araçlarının maddi karşılığı nakit olarak ödeniyorsa sigorta primine tabi tutulmalıdır. Eğer işveren toplu taşıma araçları için geçerli yol parasını kendisin doldurduğu kartları personele vererek karşılıyorsa; bu, ayni yardım olarak kabul edilerek sigorta primine dahil edilmemelidir.
 
Üyelik
27 Tem 2020
Mesajlar
4
Konum
İstanbul
Sayın tylnslm

Bir işverenin personeli için yaptığı nakdi ödemeler haricinde İstanbul Kart, kentkart, akbil ..vb benzeri toplu taşıma araçlarında geçerli kart ödemeleri net ücretin bir ögesi olarak değerlendirilerek ücretin brüt tutarı üzerinden yapılan hesaplamayla beraber Gelir Vergisi Kanunu doğrultusunda gider olarak değerlendirilmesi gerekmektedir.

Fakat, bu ulaşım araçlarının maddi karşılığı nakit olarak ödeniyorsa sigorta primine tabi tutulmalıdır. Eğer işveren toplu taşıma araçları için geçerli yol parasını kendisin doldurduğu kartları personele vererek karşılıyorsa; bu, ayni yardım olarak kabul edilerek sigorta primine dahil edilmemelidir.

Değerli bilgileriniz için teşekkürler Ferhat Bey. Biz bu dolumları yaparken her ay çok sıkıntı çekiyoruz tüm personelden kartları toplayıp tek tek yükleme yapıyoruz hatta personelin bir iki gün kaybı olduğu da oluyor. Ben yol ücretinin maaşa ekstra olarak yansıtılması taraftarıyım böylelikle biz değil personel kendi doldurabilir ancak işverenim de vergisini ödeme taraftarı değil. Bunu nasıl çözebilirim bir fikriniz var mı şimdiden teşekkürler.
 
Üst